Ledverlichting kiezen voor mijn amazonebak

K

KevinG

Guest
Na een tijdje led te overwegen nu toch beslist om ervoor te gaan !

Beginnen opzoeken naar verschillende Led systemen die compleet zijn en toen bij Kitelight uitgekomen, ook vanwege de vele goeie commentaren :)

nu twijfel ik nog een beetje bij de 6500K of de 10000K, heb wel gelezen dat 6500K beter is voor de plantengroei maar nu vraag ik mij af als ik 10000K neem dat ik dan kan dimmen tot op 6500K of werkt het zo niet ?

ik geraak er allesinds nie goed aan uit, heb al op dit forum gezocht maar vind niet wat ik moet vinden, mss langs deze weg.

& moesten mensen eventueel foto's hebben dan kan ik mss eens vergelijken, wat leuk zou zijn :)
 
10.000K is meer voor zee aquarium. Ik heb zowel de 6500K als de 10.000K en vind de 6500K mooier. Nee je kan niet dimmen om 6500K te krijgen, het is kleur waarde.
 
ahzo oke, was mijn vermoeden maar had stiekem gehoopt dat het wel mogelijk was :)

heb je toevallig geen fotos van je bak met 6500K en je bak met 10000K, zou geweldig zijn !
 
Beide zitten in de grote bak. ;) Heb nog wel twee foto's van het ganralenbakje met de verschillen.

Met de 10.000K LED.
567756crash_0_85_camera_upload.jpg


Met de 6500K LED.
926746crash_0_85_camera_upload.jpg
 
dan lijkt mij de 6500K mss dan toch beter gezien mijn bak :) maar ben bang voor dan mss een te geel licht ..

zo staat mijn aquarium op dit moment

338412keving_0_85_download.jpg


& en heb je verhaal gelezen van je grote bak, wat een prachtige aquarium heb jij zeg, top werk ! en ik las dat jij ook kitelight gebruikt, goede ervaring mee ?
 
De 6500K is niet "te geel" ik ga voor de grote bak nog meer halen. Tot nu toe werkt het Kitelight prima op de grote bak en tegelijk het garnalenbakje op 1 time control. Ga in de 50x50 bak ook gebruik maken van Kitelight met een aparte time controller.

Zou voor jou bak inderdaad voor de 6500K gaan. De 10.000K is veel te wit. Daarnaast natuurlijk wat RGB voor de kleur.
 
Ik zou gaan voor een set met deze led's in :

1 RGB LED UNIT 92CM UNIT 2

2 SMD LED UNIT 92CM UNIT 2

Denk je dat dat genoeg zou zijn om mijn rio 240 volledig te verlichten zonder de t5 verlichting nog aan te leggen ?

Ik had mss nog gedacht om nog 1 led unit van 92 cm 1000K toe te voegen anders, of een 52cm ..

& sorry voor al de vragen, maar ik vind het een dure aankoop, dus daarom dat ik zeker wil zijn :)
 
Veel vragen maakt niet uit, ik ben ook eerst begonnen met veel vragen en zoeken. Daarbij het voordeel dat Kitelight op het Vivarium stond en wij met het Aquforum stonden er ook. Kon dus mooi toen alle drukte weg was rustig bij ze gaan informeren. :)

Het meeste licht krijg je van de SMD, dus zou het omdraaien 1 RGB en twee SMD, maar even een mailtje naar Kitelight sturen kan geen kwaad. Ze willen je best adviseren. :)

Hier trouwens voorbeelden, van bakken met enkel Kitelight Verlichting erin;
http://www.aqualed.org/aquarium-led-verlichting
 
Ik moet zeggen dat ik al veel aan dit forum gehad heb, vanaf dat ik iets niet wist kon ik het direct opzoeken en meestal direct vinden !

Zonder dit forum stond ik nog lang zo ver niet :)

& dat is interessant, dat ga ik zeker bekijken en mss ook eens een mailtje sturen naar Kitelight zelf :)
 
Aan de andere kant zijn er veel mensen die klagen over de levensduur van LEDs van de genoemde partij.
Daarnaast zou ik mij eerst een beetje verdiepen in het technische gebeuren van het hele LED gebeuren.
Dus als je een beetje handig bent, zou ik niet zo maar wat ' bestellen '
 
Terug
Bovenaan