Leeftijd axolotl


Jaydensky

Active member
Lid geworden
4 september 2021
Berichten
39
Weet er iemand hoe oud een axolotl van 15 cm ongeveer is want ik heb haar een maand geleden gekocht bij een dierenwinkel maar die wisten niet meer hoe oud die was
Ik wil dit graag weten omdat ik een 2de axolotl wil en ik wil weten of ze al kunnen paren dit kan blijkbaar vanaf 5 maanden ongeveer
 
Is het misschien niet eens tijd om je wat uitgebreider te gaan inlezen over het dier dat je in huis gehaald hebt?

Ik zie afgelopen 4 weken al meerdere topics van je waarin je vragen steld die je binnen 2 seconden op google gevonden hebt.
Nu vind ik dat nog niet eens zo erg, want daar is het forum ook wel voor. Maar waar ik me meer zorgen om maak, is dat je dit soort basisvragen eigenlijk moet afvragen, alvorens je tot aanschaf van een huisdier moet over gaan. (Geef hem gerust een naam, als je er goed voor zorgt kan hij tot 25 jaar oud worden)

Begrijp me goed; ik wil je niet aanvallen, maar wel oproepen om heel goed je huiswerk te gaan doen. En voor jezelf alvast de volgende vragen te beantwoorden.
- hoe houd je de watertemperatuur op max 18° als het weer zomer word?
- welke upgrade ga je doen, als je besluit een 2e of mischien zelfs 3e Axolotl erbij wilt gaan zetten?
- denk ook eens goed na over de bodem die je hebt, dit soort kan last hebben van klein grond die ze (per ongeluk) inslikken, met alle gevolgen van dien.

Ik kan nog wel een aantal vragen stellen, maar dit is even een opzetje.

Nogmaals, lees het als opbouwende kritiek.
 
Is het misschien niet eens tijd om je wat uitgebreider te gaan inlezen over het dier dat je in huis gehaald hebt?

Ik zie afgelopen 4 weken al meerdere topics van je waarin je vragen steld die je binnen 2 seconden op google gevonden hebt.
Nu vind ik dat nog niet eens zo erg, want daar is het forum ook wel voor. Maar waar ik me meer zorgen om maak, is dat je dit soort basisvragen eigenlijk moet afvragen, alvorens je tot aanschaf van een huisdier moet over gaan. (Geef hem gerust een naam, als je er goed voor zorgt kan hij tot 25 jaar oud worden)

Begrijp me goed; ik wil je niet aanvallen, maar wel oproepen om heel goed je huiswerk te gaan doen. En voor jezelf alvast de volgende vragen te beantwoorden.
- hoe houd je de watertemperatuur op max 18° als het weer zomer word?
- welke upgrade ga je doen, als je besluit een 2e of mischien zelfs 3e Axolotl erbij wilt gaan zetten?
- denk ook eens goed na over de bodem die je hebt, dit soort kan last hebben van klein grond die ze (per ongeluk) inslikken, met alle gevolgen van dien.

Ik kan nog wel een aantal vragen stellen, maar dit is even een opzetje.

Nogmaals, lees het als opbouwende kritiek.
Hey
Ik weet dat ik veel vragen stel maar dit is de 2de keer dat ik een aquarium heb en de 1ste keer was maar een klein bokaaltje van een goudvis
En ik wist al veel over wat ik moet weten over de axolotl ik heb ongeveer 100 videos gekeken op youtube van hoe je voor ze miet zorgen
Bv.
-Ik heb aircos in mijn kamer waardoor ik in de zomer mijn kamer fris kan houden waardoor mijn aquarium altijd dezelfde temperatuur is
- als ik een 2de neem ga ik vooral een grotere bak kopen ik wil graag een 2de maar ik wou zeker weten wat het geslacht was van mijn axolotl zodat ik hetzelfde geslacht erbij kan zetten zodat ik niet met baby axolotls zit hier ben ik nog niet echt klaar voor ik heb mijn axolotl nu bijna 2 maanden
- ik wil ook de bodem veranderen naar zand maar mijn axolotl heeft niet echt problemen met dit heel fijne grind ik geef hem eten ik een kommetje in het aquarium daar plaats ik het eten in zodat ze geen steentjes binnenslikt
En ze had het een keer ingeslikt maar dat was er de volgende dag uit in zijn uitwerpselen

-En ik heb haar "MOJO"genoemd

maar ik maak me snel zorgen ik ben nu 15 jaar en elke keer als ik van school kom ga ik als 1ste naar mijn axolotl kijken en ik test mijn water om de 2 weken dus ik weet dat mijn water goed is maar alsnog
Ik had een deal gemaalt met mijn ouders dat als ik ze 2 maanden levend kan houden en een goed rapport heb voor school mag ik een 2de maar daar ga ik denk ik nog een maandje mee wachten
 
Laatst bewerkt:

Terug
Bovenaan