Wat is er nieuw

Lek aquarium

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jefta de Jong
  • Startdatum Startdatum
J

Jefta de Jong

Guest
Met pasen is mijn aquarium lek gegaan 🙁 Het was de juwel panorama 80, hiervoor had ik ook al een juwel die kapot is gegaan. Ik heb nu het aquarium van m'n opa en oma over genomen, die is ongeveer net zo groot (ik geloof 80x40x50). Zoveel mogelijk van de bodem nog meegenomen, en ik heb een buitenfilter, dus dat ging ook vrij makkelijk. Ook m'n lampen overgezet, dus ik ben er niet veel minder op geworden 😉 Heel lang bezig geweest met alles overzetten enzo, maar t is nu wel opgeruimd. Ik heb nu niet meer een hele goede ervaring met juwel aquariums, m'n volgende bak gaat maar gewoon een ferplast of eheim worden ofzo 😉

Ik heb zelf erg goede ervaringen met Juwel.
Bak overgenomen die 8 jaar oud is, inmiddels al 10.
En de bak doet het nog super!

Wat lek is,kan ook weer gemaakt worden,he.

Met een tube aquariumkit van 8 euro is hij weer waterdicht te maken.

En veelal wordt er lekkage gedacht,blijkt het condens te zijn.

Heb 2 juwels, beide 2e hands en zeer tevreden mee. Was het niet mogelijk de bak nog te kitten dan?

Ik heb van juwel de rekord 700. Erg veel last van condens. In mn andere bakken heb ik daar veel minder last van.

Dat ligt helemaal aan de temperaturen ,in en buiten de bak,he.
Net als bij je ramen. binnen en buiten temperatuur.

En dikte van het glas.

Die ervaring heb ik vorig jaar in juni ook mogen doen, mijn aquarium is gewoon lek gegaan en leeg gelopen 160l in de slaapkamer en op mijn laptop. De vissen hadden nog geluk en moesten alleen naar de grote bak verhuizen.

Kan helaas gebeuren.... altijd en overal.

Het was trouens ook een Juwel en intussen al 12 jaar oud en 11 jaar aan het draaien.
Had hem net vorig in maart weer opgestart nadat hij ongeveer 2 weken leeg stond omdat mijn grote bak toen nieuw was. 🙄

De kapotte bak stond hier nog een half jaar in de weg en heb hem dan uiteen gesneden, de kast weggesmeten. Geloof me lastig het was de silicone van ruiten eraf te krijgen, ook daar waar hij lek was. 🙄

Hij had inderdaad ook weer gemaakt kunnen worden, maar had enkele weken later een 240l-bak van Eheim gekocht.

Nee,hoor.
Scheermesje in houder,en je snijd het zo weg.

Dan met siliconen verwijderaar schoonmaken.
Dan opnieuw in elkaar kitten.

Tig zei:
Geloof me lastig het was de silicone van ruiten eraf te krijgen, ook daar waar hij lek was. 🙄

Dan heb je niet het juiste gereedschap voor handen :
stanleymessen , vlijmscherpe beitels , vers haaks gesneden glas .
Fluitje van een cent .
Siliconeverwijderaar zelfs niet meer nodig .

Juist, ik kon mijn stanleymes helemaal niet niet en dan een plamuurmes genomen.
Dat ging ook maar ik had me veel gemakkelijker voorgesteld 😀

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan