Lek detectie pomp


Fuubs

Well-known member
Lid geworden
25 december 2016
Berichten
1,119
Iemand ervaring met lek detectie van externe pompen?

Bijvoorbeeld je zet je externe pomp/filter in een bak met een water detector/schakelaar
http://www.watermelder-expert.nl/watersensor-relais

En deze laat je dan je pomp/filter schakelen en twee solenoid kleppen in je aan en afvoer?

Of zijn hier andere oplossingen voor? Een soort flotter of iets dergelijks?

Bij voorbaat dank.
 
Geen, voor de toekomst. Het toekomstig aquarium komt op een eikenhouten vloer te staan. Het vrouwtje vermoord me als daar iets mee gebeurd. ;)
 
Haha, had mn post net verwijderd omdat ik dit al dacht Fuubs. Maar ik heb er ook aleens over nagedacht voor de meterbak maar ja dan is het me weer te moeilijk en teveel werk.
 
Kan je doen.
12v voeding, sensor, 2x NO solenoïdes en klaar.
Voorwaarde is wel dat je filter in een emmer moet staan om water te kunnen detecteren...
 
Ik ga hier eens ff mee stoeien, bedankt.
 
Of een teiltje. Staan ze bij mij ook in. zie je gelijk of er wat is.

Zou wel met 9 volt batterij gaan werken. niet via het net.
 
Zijn er al vorderingen Fuubs?
 
Bedankt Bertus.

Zijn er al vorderingen Fuubs?

Meer dan plannen is het nog niet. T is hier nog één grote chaos in huis ;) Gisteren eindelijk de co2 op de oude bak aan kunnen sluiten en even flink kunnen snoeien.

Maar ik was er wel benieuwd naar of anderen zoiets al eens toegepast hadden. Ik ben iig wel van plan zoiets te maken. Heb waar ik de bak wil hebben geen afvoer en ook geen kruipruimte, dus even maken is er ook niet bij.
 
Fuubs heb je een update voor ons beste vriend want we zijn nieuwsgierig hoever je op het moment staat.
 
Fuubs heb je een update voor ons beste vriend want we zijn nieuwsgierig hoever je op het moment staat.

Gaat echt nog wel ff duren. Vandaag heeft de stucadoor de eerste ruimtes afgeleverd. Ook loopt hier nu 3.5 week een puppie rond waar veel tijd in gaat zitten. Ik verwacht pas ergens in oktober ofzo de bak te hebben staan en te beginnen met knutselen. Ik probeer tussendoor nog ff het bakje wat er staat te verbouwen wat ook maar niet wil vlotten (er staat al ruim 1.5 week een speciekuip buiten met hout en stenen).


Thanks voor de link, opgeslagen in mn bookmarks.
 

Terug
Bovenaan