Lekkage oase biomaster


Loef

Well-known member
Lid geworden
26 november 2022
Berichten
106
Leeftijd
62
Hoi
Sinds kort loopt het water over uit mijn oase filter bij het terugplaatsen van het voorfilter na het reinigen.
Ook met openen komt er al water uit
Ook aardig wat druppels als het voorfilter er weer in zit aan de buitenkant pomp,blijft dus heel kort een beetje lekken
Maar loopt dus behoorlijk over bij het terugplaatsen van het voorfilter
Heeft iemand hier een oplossing voor ?
Alvast bedankt voor de moeite !
Groet,
Peter
 
Goedenavond Peter,
Waarschijnlijk vul je het voorfilter met water voordat je de sponzen terugplaatst en daarna in de biomaster stopt. Op zich goed, maar als je het voorfilter helemaal vult loopt hij over. Meestal vul ik hem voor 2/3 met water en plaats dan de sponzen terug. Als je hem daarna rustig in het filter terug plaatst, dan hoor je het voorfilter langzaam verder vollopen. Als hij dan nog over dreigt te stromen, het voorfilter er weer uithalen en een beetje water eruit laten lopen.
De druppels aan de buitenkant kommen vooral door het overstromen in uit het gedeelte waarmee je het voorfilter vast zet. Zodra je het filter weer aanzet gewoon even droogmaken. Het fi.ter hoor je direct vacuumtrekken. Je hoort en voelt de behuizing naar binnen trekken, dan komt er echt geen water meer uit.
 
Goedenavond Peter,
Waarschijnlijk vul je het voorfilter met water voordat je de sponzen terugplaatst en daarna in de biomaster stopt. Op zich goed, maar als je het voorfilter helemaal vult loopt hij over. Meestal vul ik hem voor 2/3 met water en plaats dan de sponzen terug. Als je hem daarna rustig in het filter terug plaatst, dan hoor je het voorfilter langzaam verder vollopen. Als hij dan nog over dreigt te stromen, het voorfilter er weer uithalen en een beetje water eruit laten lopen.
De druppels aan de buitenkant kommen vooral door het overstromen in uit het gedeelte waarmee je het voorfilter vast zet. Zodra je het filter weer aanzet gewoon even droogmaken. Het fi.ter hoor je direct vacuumtrekken. Je hoort en voelt de behuizing naar binnen trekken, dan komt er echt geen water meer uit.
Goedeavond,
Bedankt voor je reactie hoor !
Nee ik vul niets met water bij dat is juist het rare anders kan ik het me voorstellen dat het dan overstroomt.
En nee als het voorfilter er weer in zit dan komt het water niet uit dat gedeelte maar echt onder de kop waar de blauw greep zit.
Is zo opeens ontstaan geen verklaring voor.
Heb het bij een vorige ook gehad en kreeg toen een nieuwe filterkop. Probleem was toen verholpen.
Dus maar eens terug naar de winkel.
Nogmaals bedankt voor het meedenken hoor !
Gr.Peter
 
Ik zou gewoon als er een ruil mogelijk is een ander merk nemen. Persoonlijk heb ik voorkeur voor JBL of Eheim.
 
Als dit weer een is met ellende dan zou ik een ander merk nemen inderdaad.
 

Terug
Bovenaan