lekkage vijver


E

Edaug

Guest
Hallo vijvervrienden.

Ik bezit een vijver die is afgewerkt met EPDM folie, sinds enkele weken verliest de vijver veel water ± 5 cm per dag, in eerste instantie ging ik ervan uit dat het verdamping zou kunnen zijn echter na het raadplegen van internet blijkt 5 cm tocht wel veel te zijn. Ik heb de vijver volledig leeggepompt 8 m³ de EPDM folie nauwkeurig geïnspecteerd op scheuren of een gaatje echter niks te vinden. Nadat ik de slangen van de pomp en retour pvc leiding van de filter heb losgekoppeld om uit te sluiten dat daar het waterverlies optreed de vijver weer gevuld, echter wederom zakt het vijverwater met 5 cm per dag. Ik heb vijverplanten de vijver deze hangen niet boven de vijverrand. In EPDM folie zijn wel enkele vouwen in de bodem aanwezig maar deze vouwen / plooien bevinden zich niet aan de zijkant ( capillaire werking ) volgens mij uitgesloten.
Wie weet raad, elke suggestie of hulp is welkom.

Groet,

Ed
 
Heb je de mogelijkheid om het even aan te kijken tot waar het water zakt? Mits dit niet te ver is, kun je zo gerichter zoeken naar een lek. Uiteraard wel zo dat je vissen enzo blijven leven :DD
 
'k zou ook bekijken waar het lekken stopt. net boven dat niveau hoort het lek te zitten.
 
Tenzij je bodem natuurlijk lek is, dan kun je lang wachten. of je moet die mogelijkheid hebben, weet niet of er planten/vissen in de vijver zitten?
 

Terug
Bovenaan