Wat is er nieuw

lekke bak.........

• Onderwerp starter Onderwerp starter hornet4
  • Startdatum Startdatum
H

hornet4

Guest
Probleem met mijn ferplast cayman 80 cm,
Had m al n keer helemaal kitvrij gemaakt, en opnieuw gekit, maar nu blijkt na 2 weken draaien ineens weer water onder aquarium(en via tafel op vloer).......niet via zijkant maar via bodem....de onderrand van het aquarium is van plastic, met n rand waar de bodemplaat op ligt had daar eerst n dikke laag kit opgedaan, daar de bodemplaat ingelegd, nog n keer aan de binnenkant gekit...zijkanten ook helemaal goed gedaan...daar lekt ie ook niet, wat is nu wijsheid, het nog n keer proberen door bijvoorbeeld n glasbodemplaat er overheen plakken/kitten? Kan t zijn dat er bijvoorbeeld haarscheurtjes in de huidige bodem ?
Hopelijk zijn er hier mensen met goede adviezen
alvast dank

Probeer de fotos uploaden via telefoon maar krijg ze nergens gevonden???

Ik krijg meer en meer het gevoel dat ik oud aan het worden ben.. ik gebruik nog steeds een computer, met een grote brommende kast en een monster van een scherm, de wereld om mij heen gebruikt een telefoon of bloody tablet vanuit de handpalm 😉

Zoals ik het begrijp is het mobiel het handigst om te werken met de 'app' van photobucket.. zet je daar je foto op.. kopieert de link van de foto en plakt die in je forumbericht.
Het precieze hoe en zo.. dat weet ik niet 😉

Hier ook ,hoor. Kast van ASUS met Win 8.

Trust toetsenbord. en een IIYama breed scherm .
WErkt toch het beste.

Zou t zo goed zijn?
Wel gaaf hoor die computers.....zijn dat die dingen met floppydisks enzo

Nou, als jij dat denkt, loop je hopeloos achter.
Die hadden we 35-40 jaar terug.

Sinds die tijd zijn we opgeklommen. tot deze hoogte.

Maar, we hebben het over een lekke bak.

Daar ben ik ook vrij handig in, en blijvend lekken, nog nooit gehad.

Dus, waar zit nou de kneep?

Nee ik heb m ff op blokken/palen gezet om de onderkant te kunnen fotograferen....en t lek te zoeken...stond gewoon in geheel op tafel

Heb je in de liggende en staande naden ook vernieuwd?

Als hij lekt, laat dan water weg lopen, en kijk wanneer het stopt.

Thanks alvast voor de hulp al bij t uploadns van foto's

Ja heb eerst alle oude kit wegehaald ook zijkanten, toen heel de bodem eruit en dus alles idd vernieuwd, zowel liggend als staand

Ja t lijkt toch van de bodem te komen, dus opnieuw alles loshalen en opnieuw kitten, of andere idee�n? Kan dat plastic randje de druk wel aan van 125kg? Wat als ik wel n nieuwe glasplaat onderin maak en die weer goed? Afkit?

Die staat daar ook op andere bakken op, dus waarom bij jou niet?
Hij moet er WEL vlak opstaan.
Dikke lagen kit zegt niets, als de aansluiting niet goed is.

En Goed schoonmaken, van oude kit , ook belangrijk.

Kan ook zijn ,dat de druk onderop de ruiten doet wijken.

Hij staat op n vlakke eetkamertafel,weet niet ofdat t waterpas is...of is t niet zo precies? Stond wel gewoon geheel op tafel en was vlak

En die oude kit zit er nu zo'n 2a 3weken in....hoe/waarmee zou je die schoonmaken?

hornet4 zei:
Hij staat op n vlakke eetkamertafel,weet niet ofdat t waterpas is...of is t niet zo precies? Stond wel gewoon geheel op tafel en was vlak

Daarom kan het glas, NET als boven ,wijken. hoeft maar een puntje te zijn.

Is het geen condens ,onderop?

Oke......dat word dus weer opnieuw beginnen......hmmmmm niet fijn. Zo n dempingsmat van wasmachine ofzo eronder leggen dat ie helemaal aansluit met de tafel is dat n optie dan als ie weer helemaal lekvrij is?

Nee condens is t zeker niet....is echt wel meer dan dat helaas

hornet4 zei:
Oke......dat word dus weer opnieuw beginnen......hmmmmm niet fijn. Zo n dempingsmat van wasmachine ofzo eronder leggen dat ie helemaal aansluit met de tafel is dat n optie dan als ie weer helemaal lekvrij is?

Tja. Dat zit erin.

Snij dan eerst de onderkant schoon.

Zet hem dan op houten latten 4 x cm. 10 vrij van de kant.

lengs , of dwars.

Vul hem 1/4 en wacht af. waar hij kan lekken.

het is ook zaak dat je oude kit volledig verwijderd, dus niet de kit ontvetten maar verwijderen. Kit op kit kan niet, zelfs niet als het maar 3 weken oud is

als de bodemplaat gewoon op een goede ondergrond rust, staat er totaal geen druk op, theoretisch zou dan zelfs 3mm kunnen

Ik had de vorige keer eerst de kunststof onderrand gekit, daar de glasplaat op gelegd en toen van binnenuit weer helemaal opgevuld, is dat niet de bedoeling zeker?
Sorry voor de vele vragen

leg je aquarium op zijn kop( dus de onderkant is nu boven) haal alle kit weg daar waar je bodem komt te zitten, ook van je bodemplaat alles goed van kit ontdoen, vervolgens alles goed ontvetten. Zorg dat alles stevig en haaks staat. Leg nu een rups kit op de rand van het op zijn kop staande aquarium, leg nu je bodemplaat op zijn plek,zorg dat je nergens met je vingers komt waar de kit komt, leg er wat gewicht op (boeken oid), je kan nu goed controleren of de kit er goed tussen en zonder luchtbellen zit. De kit tussen de 2 mag minimaal zijn. Als het gedroogd is (24 uur) draai je de bak om en snij je voorzichtig met een scherp mesje de overtollige kit in de bak weg, vervolgens weer goed ontvetten en dan kan je in je bakkie ook nog rondom een rupsje leggen, het geheel glad strijken met een natte vinger of met zeepsop. laten drogen, spoelen klaar

Dat is zo als de onderkant precies tegen de buitenwanden past....bij mij is de bodemplaat net iets kleiner dat ik m via de binnenkant eruit kan halen en hij rust dus op t kunststof randje van de onderkant

Hoop dat foto's wat duidelijkheid geven

Hello!
mennomusters shared an album with you.

View Album, http://s375.photobucket.com/user/mennom ... Hornet%204

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan