Wat is er nieuw

Lelies in aquarium

• Onderwerp starter Onderwerp starter Joon Broeckaert
  • Startdatum Startdatum
J

Joon Broeckaert

Guest
Een tijdje geleden heb ik van een vriendin met een veel groter aquarium (ongeveer 300L) een soort van lelies gekregen. Nu zijn we enkele maanden verder en er bevinden zich al redelijk veel bladeren aan het wateroppervlak en ik vroeg me af of deze voor nadeligen effecten kunnen zorgen op de rest van mijn aquarium en vissen?
Verder vroeg ik me af hoe ik deze nu juist snoei, heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt! 🙂

Die kan je bij de knol afknippen.
Dan komen er nieuwe bladeren omhoog.

Welke lelie is het precies?
Zijn er met een knol zoals Bertus aangeeft en die kan je idd afknippen maar bv de Zuid Amerikaanse waterlelie geeft enkel bladeren die aan het oppervlak horen te drijven.
Zolang het oppervlak niet dicht zit kan dat in principe geen kwaad maar kan je ook altijd nog wat stengels afknippen bv.

Het zijn de zuid-amerikaanse zonder knol... Moet ik deze dan gelijk met de bodem afknippen of?

Sorry voor het late antwoord

Zoals ik al aangaf horen bij deze lelie de bladeren aan het oppervlak te drijven maar om de bladeren wat uit te dunnen en verlepte te verwijderen kan je de stengels dicht bij het begin aan de onderkant afknippen idd.

Dankjewel! 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan