Wat is er nieuw

Lepelplant

• Onderwerp starter Onderwerp starter IlonaManon
  • Startdatum Startdatum
I

IlonaManon

Guest
Hallo

Ik heb een vraag!
Na zelf onderzoek te hebben gedaan heb ik 2 lepelplanten in mijn bak (100/40/50)
Deze planten worden nu wat slapjes en er komen slierten aan en ze verkleuren.
De bak is momenteel aan het in draaien(1week)
En heb gelijk bij het inzetten van de bak plantamin gebruikt en floracarbo

Wat doe ik fout? Wat kan hier de oorzaak van zijn?

Met lepelplant bedoel je een Spathiphyllum soort?

Klopt zo ziet hij er uit!

Dat snap ik.. Heb ze alleen bij dierenzaak gehaald dus snap er niks van!

Gebruiken ze ook voor terrariums bv en staan dan in dezelfde map bij de aquariumplanten oid.
Verschil weten ze vaak niet eens in de winkel.

In welke regio woon je?

Ik woon in regio Friesland. Wat stom want deze man heeft me met veel geholpen aangezien ik steeds gedonder heb met mijn kleine bak en ging er dus van uit dat het allemaal wel goed zat!

Mascha&Ivo zei:
Seabait zei:
Gebruiken ze ook voor terrariums bv en staan dan in dezelfde map bij de aquariumplanten oid.
Verschil weten ze vaak niet eens in de winkel.
Staat bij de grootste groothandel tussen de planten voor terraria, wat op zich best netjes is: https://www.ruinemans.com/nl-NL/27/pott ... arium.html

Precies,en als je 1 dingetje terug klikt staat er bv een onderverdeling van potten tot 5.5 cm en staan ze naast elkaar, dus klik je als niet zo goed oplettende winkelmedewerker zo een terrarium ipv aquariumplantje aan 😉

Grrr heb ze er uit gevist.. Heeft dit verder nog gevolgen voor het indraaien of niet?

Ja zit momenteel even te kijken welke dat zijn.. Heb de naam kaartjes weg gegooid.. Oeps! Ik geloof 2 cabomba 2 echinodorus bleheri en 2 kleintjes met groenblauwe rode onderkant.

Weet niet of de namen helemaal kloppen maar hier leken ze op in mijn aquarium encyclopedie

Bedoelde groene boven kant en rode onderkant bij t laatste plantje!

Die laatste herken ik niet maar de rest zijn goede planten voor je bak iig dus zal verder wel goed zitten ivm indraaien.

Top! Bedankt voor de reacties!

Heb je ook kleibolletjes bij de bleheri gestoken,of sticks? Is een moerasplant,die ijzer nodig heeft.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan