Wat is er nieuw

lepomis nog in omloop?

• Onderwerp starter Onderwerp starter scheepskoe
  • Startdatum Startdatum
S

scheepskoe

Guest
Hallo forumleden,

Dit is men eerste post,
Maar ik heb al jaren een koud water aquarium.
En op de manier hoe de Amerikanen het dan noemen
"A Native tank"

Maar goed ik ben dus gek op de Amerikaanse zonnebaars,

Ik heb al jaren een koppeltje lepomis gibbosus,
Maar ook al tijden op zoek naar de wat minder bekende soorten zoals de Lepomis cyanellus.

Nu is mijn vraag zijn er meer zonnebaars fanaten?
En weten jullie waar ik om de wat minder bekende zonnebaars moet wezen ?

Met vriendelijke groet,

Ps ik ben bekend met de flora en fauna wet dus aub geen onzin discussie wat 100 jaar geleden mis is gegaan.

Veldhuis heeft ze in het assortiment.

PS
Over faunavervalsing kan je natuurlijk moeilijk een onzin discussie houden , het is en blijft een kwalijke zaak. Maar zolang je die vissen in je aquarium houdt is er natuurlijk geen enkel probleem

Bedankt voor jullie reacties, veldhuis heeft al mailtje van mij gehad dus daar wacht ik nog even op en anders maar bellen. Maar zijn er meer mensen die lepomis in de bak hebben rond zwemmen ?

Groet,

Ik heb een Lepomis gibbosus (ik denk een vrouwtje) in mijn binnenvijver. Leuk beest, niet agressief naar de andere vissen en erg mooi.

Hallo jones
Hoe groot is je lepomis gibbosus ?

Mijn man is ongeveer 17 cm vrouwtje iets kleiner.

Goede vraag, ik denk een cm. of 15. Ik heb haar nu bijna 2 jaar en ze is flink gegroeid.

Wat voer jij ze? Die van mij is gek op regenwormen en verder eet ze mee van het voer voor de sluierstaarten.

Hallo Jones,

ik voer ze heel divers
* maden
* worm
* vliegen
* stukjes meelworm

Maar ook:
gedroogde garnaaltjes (shildpaddenvoer)
en Koi en steur voer lusten ze ook (krijgen ze niet vaak maar als de nood aan de man is wel.

maar ga af en toe ook langs de sloot even met een netje en geef ze
dan larven van verschillende libelles en muggen (voorjaar)

en daar zijn ze gek op!

Maden kan ik ook weleens proberen. Dat lusten de sluiers ook. Af en toe geef ik diepvriesvoer (muggenlarven, artemia etc.). Met een nette door de sloot durf ik niet vanwege de sluierstaarten (wie weet wat je meeneemt), maar in de zomer zet ik weleens een emmer met water buiten voor verse muggenlarven.

Regenwormen eet ze trouwens heel op en dat zijn best grote.

ja wat dat betreft zijn het echte rovers en alles eters.

ik ben de laatste tijd druk bezig geweest om meer lepomis soorten te verkrijgen,
14 speciaal/dier/tuincentrums gehad.... gebeld gemaild noem maar op er is niet te verkrijgen alleen
de al zo bekende gibbosus. al uitgeweken naar duitsland maar dat loopt niet zo soepel.

ik kreeg net een mail binnen met het volgende:
Nee, er zijn inmiddels stilzwijgende afspraken dat de dierenhandel niet meewerkt aan het importeren van lepomis soorten.
Deze vissen zijn zeer schadelijk voor de nederlandse flora en fauna, en zullen nauwelijks tot niet in Nederlands verkrijgbaar zijn.

Dus kortom dit gaat erg lastig worden voor iemand die ze in een aquarium wil houden in huis.

Die van mij komt uit een tuincentrum in Breda. Het zou me niets verbazen als ze in het vijverseizoen weer gewoon L. gibbosus verkopen. Met de andere Lepomissoorten ben ik niet zo bekend.

Ja het zal nog wel niet zo snel uit de handel zijn.

andere soorten zullen dus alleen maar moeilijker te verkrijgen zijn.
maar ik ben reeds in het bezit van een adres in duitsland dus binnen kort maar even een dag duitsland op en neer.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan