Leuke bak voor Multifasciatus?


jdjfish

Well-known member
Lid geworden
14 juni 2012
Berichten
569
Zoals de titel doet vermoeden wil ik graag hier een groepje multi's in gaan houden.

Het gaat om een bakje van 60 liter.
Wat denken jullie kwa inrichting?
En op welke temperatuur lijkt jullie het beste? En man vrouw verhouding?

20190925_082639.jpg
 
Ik heb ze in een 65 liter gehad en je moet lekker veel schelpen gebruiken. Ik ben begonnen met 2 mannen en 3 vrouwen en binnen de kortste keren had ik er tientallen want ze eten de eigen jongen niet op en beschermen ze als een grote familie.
Ik denk zelf dat je ze een groter plezier doet met veel slakkenhuizen ipv veel stenen.
 
Ik heb ze in een 65 liter gehad en je moet lekker veel schelpen gebruiken. Ik ben begonnen met 2 mannen en 3 vrouwen en binnen de kortste keren had ik er tientallen want ze eten de eigen jongen niet op en beschermen ze als een grote familie.
Ik denk zelf dat je ze een groter plezier doet met veel slakkenhuizen ipv veel stenen.
Achter de stenen liggen 2 lagen slakkenhuizen denk een stuk of 25
Bedankt voor je reactie!!
 
Idd veel meer huisjes!

En die m/v verhouding... Je kan even kijken of je een meervoud aan vrouwen kan plaatsen, maar als je meteen al met een groepje begint (7 stuks) dan maakt het allemaal.niet zo uit
 
Idd veel meer huisjes!

En die m/v verhouding... Je kan even kijken of je een meervoud aan vrouwen kan plaatsen, maar als je meteen al met een groepje begint (7 stuks) dan maakt het allemaal.niet zo uit

Oke zal er meer huisjes in leggen, wat vinden jullie van de opstelling van de stenen?
 
Ik vindt die opstelling wel leuk maar goed het is jou keuze en jij moet het leuk vinden natuurlijk ;)
 
Oke zal er meer huisjes in leggen, wat vinden jullie van de opstelling van de stenen?

ik vind m mooi, sfeervol multi bakje met mooie stenen!
dat zeggende... wat voor stenen zijn t? het lijkt wat op grijs breuksteen maar daar is het weer wat te grillig voor?

je moet alleen inderdaad dus even kijken of je nog wel genoeg huisjes kwijt kan, de stenen nemen wel veel oppervlakte in beslag.
 
20190930_221100.jpg


Denk dat het zo al een stuk beter is? :)
 
Ziet er leuk uit zo en binnenkort zul je daar snel de eerste kleintjes uit zien komen denk ik.
 

Terug
Bovenaan