Wat is er nieuw

Leuke kweek vis soorten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Michellexx
  • Startdatum Startdatum
M

Michellexx

Guest
Heeii allemaal,
Ik ben hier nieuw op het forum.
Allemaal welkom :z

Ik heb nu een aquarium met guppy, mollys etc.
Ik wil graag kweken met een ander soort,
Alleen weet ik niet zo goed welke welke redelijk makkelijk
Zijn om te kweken.

Weten jullie misschien een soort? :S

Alvast bedankt! 😛

Tussen kweken en vermeerderen van levendbarenden zit een heel verschil. 😉 een Guppy laten voorplanten is makkelijk een topgup kweken niet. 😉

Je zou koraalplaty's kunnen nemen.

En waarom zou je willen kweken ???
Kan je ze ook kwijt dan ??

overigens welkom op dit forum

Heb je een verwarmingsonderdeel?

Ik vind het leuk om de visjes te doen.
Ik heb een verwarmingsonderdeel.
Ik krijg een grote bak van 150 liter.
Wat zijn leuke kweek visjes wel iets anders dan guppen, mollys etc.

En ook inderdaad visjes die ik makkelijk kan verkopen ( weg doen)

Het probleem is dat de meeste visjes die snel en makkelijk kweken niet snel verkocht worden. (denk aan guppen, molly's ed.) Sommige cichliden kweken vrij makkelijk, maar wederom is het redelijk moeilijk deze weer weg zien te krijgen.

Zeg anders ook maar gewoon andere leuke vissen om te kweken , die ook goed verkocht worden 🙂

Ik merk dat ik hier een beetje moeite mee heb..
Ik krijg niet de indruk dat je uit fascinatie je hiermee wilt bezighouden, als hobby dus.
Je wilt kweken puur om de centen.. die in het beste geval trouwens als 'hobby'kweker een fractie van de kosten zullen dekken.

Maar goed, zal wel aan mij liggen.

Gezonde goede vissen die mensen willen kopen kweken is niet makkelijk. Denk er ook aan dat het verstandiger is om meerdere bakken aan te schaffen om inteelt te kunnen voorkomen, haalt de kwaliteit (gezondheid) van de vis achteruit. Ik raad je aan om eens goed zelf onderzoek te gaan doen naar wat soorten, vraag misschien wat kwekers naar advies voordat je begint te kweken. Uit ervaring weet ik dat het niet makkelijk is om als hobbyist je gekweekte vissen kwijt te raken.

Michellexx zei:
Zeg anders ook maar gewoon andere leuke vissen om te kweken , die ook goed verkocht worden 🙂
Dat is gewoon niet te zeggen 😉

Mag ik vragen hoe oud je bent?

~ Ivo

Veel soorten kunnen trouwens goed tegen inteelt en sterker nog 9o% van alle nakweek vissen in de handel zijn inteelt.

Maar veel soorten leggen eitjes en daar heb je een aparte afzetbak voor nodig en kennis. Dan nog zul je de jongen 4-8x perdag moeten voeren (naar school en op vakantie zit er dan niet in. 😉 )elke dag waterversen. Als de visjes wat ouder zijn moeten ze naar een zgn "uitzwemmer" een grote bak van 100x40x40 voldoet vaak goed. En na enkele maanden van elke dag meermaals voeren en waterversen kun je met een beetje geluk 50 cent per visje krijgen.

Ik denk dat de corydoras aeneus wel zou kunnen maar dan moet je wel een uitzwemmer hebben

Ik heb een groep c. Aeneus en die leggen dan eitjes en dan doe ik die in een ijsbakje zonder luchtpomp of spul tegen beschimmelen en dan zijn er zo'n 100 eitjes uitgekomen en die gaan dan in de zelfde bak en dan ff flink eten geven paar weken dan zijn ze 1 cm en als ze iets groter zijn dan kunnen ze al in het normale aquarium met alle andere vissen
Ik hou er dan een stuk of 10 over en die houd ik of als ik er teveel heb dan verkopen.
Maar dat alleen als laatste keuze. Ik houd er dan een leuk schooltje cory's van over.

Wederom, word de aeneus veel verkocht door een hobby kweker?
Als Michelle geld wil verdienen met kweken gaat het haar zo waarschijnlijk niet lukken. Komt heel wat meer bij kijken dan gewoon wat visjes laten groeien die dan hup over de toonbank gaan. Natuurlijk zijn er ook hobby kwekers die voor winkels e.d. vissen leveren. Maar om dat voor elkaar te krijgen is ook niet simpel. Ik zou zeggen, zie dat je een goed lopend bakje hebt, richt je op een bepaald soort en doe eerst lekker veel ervaring op voordat je gaat kweken. Heb je ook meteen sterke goede kwaliteit vissen die mensen wellicht wel willen kopen. En met die ervaring kan je ook moeilijkere, mooiere soorten kweken. Het is nou eenmaal zo dat dat meestal de vissen zijn die men wilt hebben.

Vandaar dus mijn vraag Michelle, waarom wil je kweken ? Als ik je goed begrepen hen wil je er dus wat aan over houden. Helaas .... ik moet je teleurstellen, aan het kweken van "gemakkelijk te kweken vis" houd je dus niks aan over. sterker nog, je zal er geld op toe leggen. Als je na gaat dat vissen die je op dit moment voor 3-4-5- euro per stuk in de winkel ziet, te koop zijn voor 10 eurocent per stuk, inclusief transportkosten uit Singapore, dan zal je misschien begrijpen dat dat echt niet gaat lukken. Zet die eurotekentjes uit je ogen en beperk je tot het houden van je visjes. Zij blij, jij blij

Oryzias woworae is een leuk soortje. Ze zijn best populair, maar worden niet veel aangeboden. Je hebt wel een aparte bak nodig om de kleintjes op te kweken (wat overigens heel gemakkelijk gaat, ze groeien alleen traag). Zelf verkoop ik mijn kleintjes niet, ik kweek ze op en zet ze terug bij de ouders zodat de school steeds groter wordt, maar als je ze particulier verkoopt kan je er best 2 euro per stuk voor krijgen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan