Wat is er nieuw

Levend voedsel in je aquarium?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Displaynaam
  • Startdatum Startdatum
D

Displaynaam

Guest
Beste forum leden,

Daar ben ik weer met een vraag die ik niet kon vinden via Google. Misschien omdat ik niet mijn vraag goed had geformuleerd of omdat het een "rare" vraag is.

Mijn vissen krijgen 1x per week levend voedsel en 1x per week diepvries. Op die dagen krijgen ze alleen dat. En hou me eigen aan: het moet op zijn binnen 5min regel. Al is deze regel eigenlijk voor droogvoer.

Mijn vraag is dus:Moeten watervlooien(of andere levend voedsel) binnen ... min/uren op, want anders is het slecht voor het water/vissen?

Nee,die blijven gewoon in de bak hoppen,tot ze opgegeten worden.

Dat is een duidelijk antwoord.
En weer bedankt voor je hulp!

WAterluis gaat alle kanten op,en overal tussen.
Blijven ze actief.de vissen

Inderdaad, bij het voeren van levend voer moet je alleen wel de volgende dingen in de gaten houden:
1: Je pomp/filter moet niet te snel en te hard al je voer naar binnen slurpen... Best is het om die een paar minuten uit te zetten tijdens het voeren. (WEL aan denken om hem weer aan te zetten!!)
2: Bij het voeren van levende zwarte muggenlarven, moet je niet willen dat er teveel overblijven.. die dingen verpoppen in warm water enorm snel tot mug en dat wil je echt niet xD
3: Als het niet opgegeten wordt maar ze gaan wel snel dood, zuig dan de dode voerdiertjes wel weg. Anders is het een flinke belasting voor het water 😉

Bertus: Actief is goed voor ze.

Black_mollie: Goede toevoegende tips! Zal er rekening mee houden. Zit nu ook gelijk te denken dat het misschien handig is om een penti kous of visnetje over mijn pomp de doen. Dit las ik als een tip voor als je garnalen wilt houden, maar misschien ook in dit geval handig.

Panty is een goede oplossing voor als je garnalen wilt houden of jonge visjes hebt. Voor het voeren van levend voer moet je het eigenlijk niet willen. Hij slipt eigenlijk net iets te snel dicht.

Bij muggenlarven zou ik wel uitkijken. Voor je het weet vliegen er zo een paar in je huis...

visstisck zei:
Voor je het weet vliegen er zo een paar in je huis...
Hehe 🙂

Al hebben we die hier ook zonder levende muggenlarven wel.
Daarnaast is er toch maar ��n van de drie muggenlarvenvarianten die van de echte ons mensen stekende mug?

~ Ivo

Zijn er volgens mij meer die dat doen maar zijn het enkel de vrouwtjes die ons bloed graag drinken 😉

Alleen de zwarte muggenlarve is die van de steekmug, de rode is van de dansmug, de witte van de kriebel- of pluimmug. De rode en witte steken niet

AquaVISie zei:
Alleen de zwarte muggenlarve is die van de steekmug, de rode is van de dansmug, de witte van de kriebel- of pluimmug. De rode en witte steken niet

Precies! Helemaal juist.
En daarvan zijn het ook nog alleen de vrouwtjes die steken, want die hebben bloed nodig voor de productie van eitjes. de mannen steken niet.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan