Levend voer kweken


C

Carlijn

Guest
Ik heb een groot cichliden aquarium en wil de soms verwennen met wat anders dan gedroogd of diepvries voer.
Ik heb een hele grote speciekuip staan (uit mijn hoofd 100 liter) en dacht dat die ideaal daarvoor zou zijn om iets in te kweken.
Nu weet ik dat guppies snel kweken dus die leken mij ideaal. Nu wil ik die bak het liefste niet in mijn woonkamer zetten. Dus had ik 2 andere plekken bedacht:
-Ik heb een soort verwarmd opberghok waar wel stroom is maar daar word het lastig om een waterwissel te doen aangezien er niet in de buurt een kraan of afvoer is.
- Nu las ik dat guppies op buiten kunnen in de zomer. Waterwissel is makkelijk daar(regen en buitenkraan) maar heb geen stroom daar.(dus een soort kleine vijver)

Nu hebben beide dus wel wat nadelen. Voor welke optie zouden jullie gaan? En hoe zouden jullie dat aanpakken?
 
Wil ze trouwens zo goed mogelijk verzorgen hoor! Zal de bak zoveel mogelijk inrichten met hout en veel planten. Ik neig het meeste naar de bak buiten neer te zetten. De vissen zouden er pas in gaan als het warmer weer is
 
Met planten heb je denk ik wel licht nodig en helemaal als hij binnen ergens staat. Ook de filtering zal niet mogen ontbreken denk ik dus ja het kan maar dan moet het wel goed gebeuren.
Waarom overweeg je niet om in zo n kuip buiten bv muggelarven te kweken of watervlooien.
 
Met planten heb je denk ik wel licht nodig en helemaal als hij binnen ergens staat. Ook de filtering zal niet mogen ontbreken denk ik dus ja het kan maar dan moet het wel goed gebeuren.
Waarom overweeg je niet om in zo n kuip buiten bv muggelarven te kweken of watervlooien.
Dat ben ik ook al van plan! Heb 2 van dat soort bakken staan, maar het lijkt me leuk om 2 soorten projecten te hebben
 

Terug
Bovenaan