Wat is er nieuw

Levende rode muggenlarven: hoe bewaren?

• Onderwerp starter Onderwerp starter DierenMens
  • Startdatum Startdatum
D

DierenMens

Guest
Ik heb vandaag levende rode muggenlarven gekocht in de dierenwinkel en ik vroeg me af hoe ik deze het best kan bewaren. Ze zitten nu in een zakje met water. En moet ik ze ook nog schoonspoelen voordat ik ze ga voeren?

IIn de koelkast

In de winkel gekochte rode muggenlarve blijven
lang goed wannneer ze in vochtig krantenpapier
gewikkeld zijn. Ze kunnen dan ook goed bewaard
blijven in de koelkast. Muggenlarven welke in
een krant worden bewaard moeten wel eerst in
een theezeefje worden afgespoeld.
Rodemuggenlarven hebben dezelfde geur als bloed.
Doe de krant in een bakje, voor het lekken.

Ik doe ze op een dikke laag keukenpapier wat ik goed nat maak. Daar bovenop gaat ook weer nat keukenpapier. Werkt goed en geen stank in de koelkast.

Bedankt voor jullie reacties! Ik heb de muggenlarven afgespoeld in een theezeefje en bewaard in een vochtige krant in de koelkast. Gisteravond gevoerd, alleen zijn er vandaag plotseling vijf vissen overleden... Zou dat met de muggenlarven te maken kunnen hebben? Of is er nu een besmettelijke ziekte in mijn aquarium? Ik ga die muggenlarven in ieder geval niet meer voeren denk ik.

Dat is onwaarschijnlijk, tenzij je er kilos in hebt gegooid.

waarom ze gestorven zijn, daarvoor is meer info nodig. Te beginnen met bakmaat, waterwaarden, bezetting, en hoe lang het draait. Een foto kan ook veel inzicht bieden.

Maar wellicht kun je hier beter een ander topic voor openen.

Ik doe ze in een klein bakje water met een dekseltje, in de koelkast. Dagelijks spoel ik ze dan uit voordat ik ze in het aquarium doe.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan