Wat is er nieuw

libellelarf

Lars045

Well-known member
Lid geworden
13 mei 2013
ik weet dat er veel meer hierover staat maar ik heb nog 2 vragen.
bijt/steekt hij mij als ik met mn handen in het aquarium ben en hoe kan ik deze het beste vangen want ik zag uhm en voordat ik het netje erbij had gepakt was hij alweer weg en ik vind hem niet meer. misschien tips om uhm te lokken ofzo?

Nee,niet steken, wel bijten.

Doe een lampje aan,en het grote licht uit.
Komt hij naar het licht toe.

Elke dag effe je drijfplanten checken voor de komende weken.. vroeg of laat komt ie daar naar toe om zich te ontpoppen tot libelle/waterjuffer.
Zelf heb ik voor dit soort klusjes een lang plantenpincet.

ik heb geen drijfplanten erin. alleen cabomba aquatica, Eleocharis acicularis en Echinodorus bleheri

nu heb ik gister met een zaklamp een half uur voor het aquarium gestaan maar volgens mij stak die stiekem de middelvinger op want hij kwam niet naar het licht toe. zijn de beten giftig?

Zag je echt een klein middelvingertje? 😉
Geen idee of ze giftig zijn, niet dat ik weet.
Zelf had ik ooit waterjufferlarven.. weet je zeker dat het libellelarven zijn?
Die vond ik vaak onderin de filterpot (daar vinden ze voer neem ik aan).. en zoals gezegd in de drijfplanten na verloop van tijd.. dan pakte ik ze met een pincet.
Toch een aantal weken lang elke dag de boel goed bekeken.. toen was ik er vanaf.

Als ik het goed heb komen ze naar het droge tegen de tijd dat de waterjuffer/libelle zich ontpoppen zal.. dus dan kun je ze pakken, en dat wil je ook want dan kunnen ze weer eitjes gaan leggen.
Aangezien je geen drijfplanten hebt komen ze misschien naar hoger groeiende planten of misschien de randen van het aquarium?
En check dus je filterpot.. mits aanwezig.

hahaha ik heb een bioloog. het is 1 van de 2 in ieder geval. ik ga straks water verversen en dan pak ik een lange breinaald voor overal tussen te komen

crap.. aan mij heb je dus helemaal niks blijkbaar.. 😉

ik vind het allang fijn dat jullie met idee�n komen. ik had al bijna alles eruit gehaald. ben bang dat dat alleen over blijft

gister mn planten geknipten water gewisseld maar niks gevonden. nog tips/idee�n? of moet alles eruit?

ik heb er 1 gevangen maar nu keek ik en toen glipte er nog 1 weg wat nu? nog idee�n?

Gewoon wachten en je filter in de gaten houden.
Je vangt hem vanzelf wel.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan