Wat is er nieuw

Licht en bubbles bij opstarten bak

• Onderwerp starter Onderwerp starter EdtheGREAT
  • Startdatum Startdatum
E

EdtheGREAT

Guest
IMG-20170814-WA0001.jpg
Ik ben net gestart met het opstarten van mijn bak. Hoe lang moet het licht aan in mijn bak en moet ik dit stapsgewijs verhogen? En moet ik de bubbles ook aanzetten?

Het licht kan je gewoon op 8 a 9 uur zetten, de bubbels heb je niet nodig.
En pas op met die algenmagneet, deze kan ernstige krassen geven.
Verder lekker laten groeien en plantenvoeding toedienen, Succes.

Wederom bedankt Ton, voor je antwoord. kan ik het licht na 3 a 4 weken ook bijvoorbeeld 2x 4 uur aanzetten of is dat niet goed voor de vissen?

Ik ben daar niet zo'n voorstander van, maar het word vaker gedaan door meerdere mensen zonder dat het gevolgen geeft voor plant of dier.

bijvoorbeeld 2x 4 uur aanzetten of is dat niet goed voor de vissen?

Ik heb het in alle bakken met een pauze van 2 uur tussen de middag dus dat is ook ongeveer 2x 4-4.5 uur. Zelf merk ik geen nadelen hieraan.

En pas op met die algenmagneet, deze kan ernstige krassen geven.

Ik vind zelf zo'n magneet erg prettig. Maar je moet ze hoog wegzetten. Dan komt er geen grint of zand in.
En niet dicht bij de bodem komen.

Persoonlijk zou ik met 6 uur verlichting beginnen en langzaam opbouwen (15-30 min per week).

Om de ramen schoon te maken vind ik de dennerle cleanator echt fantastisch.

Ik sfeer bij bankpasjes.
En kruitvat wondersponsjes.

Ik gebruik die van de AH en de groene kant krast niet.

Die 2 sprietige plantjes horen niet in een aquarium thuis,worden wel enorm vaak verkocht als aquariumplanten maar gaan dood na een tijdje in je bak.

Die 2 sprietige plantjes horen niet in een aquarium thuis,worden wel enorm vaak verkocht als aquariumplanten maar gaan dood na een tijdje in je bak.

Scherp gezien John😉

Is best goed herkenbaar! 😉

De Vallisneria kan trouwens ook beter iets losser van elkaar gezet worden en ietsje minder diep.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan