Wat is er nieuw

Lichte holling in meubel

Ramon87

New member
Lid geworden
23 januari 2021
Leeftijd
38
Hoi allemaal,

Onlangs ben ik (en een maatje) begonnen met het bouwen van mijn aquariummeubel voor mijn eerste aquarium sinds 20 jaar. De kast wordt gemaakt voor een Superfish Scaper 90 (volledig glas, 60 x 40 x 38 cm, 90L) aquarium. Nu kom ik er alleen achter dat er een lichte holling van +- 1mm zit in de bovenste plank van het meubel (zie de onderstaande foto). Moet ik mij zorgen maken hierover? Bij de bak wordt standaard een aquariummat geleverd. Lost een dergelijke mat de oneffenheid voldoende op?

1614941849643.png

Groet,

Ramon

Dikte van de mat bepaalt denk ik hoe goed de holling word opgevangen.
Maar over zo’n kleine holling zou ik me denk ik niet veel zorgen maken als er een matje onder komt te liggen

Bedankt Tuinkabouter. Rationeel maakte ik me niet zoveel zorgen, maar wilde het toch graag even horen van iemand met meer ervaring! Dat slaapt wat lekkerder straks ;-)

Zoals de anderen al zeggen een matje doet wonderen. Zolang je maar niet voor kilo's aan steen in het midden zet 😉

Gezien de maat van de bak zal het wel meevallen.
En matje vangt denk voldoende op. Rustig vullen en blijven kijken en luisteren wat er gebeurt.
Anders voor de zekerheid een nieuwe plank opleggen welke wel recht is.

Mijn bak is vandaag gescheurd op de bodem omdat de bodem toch net niet recht bleek te zijn. Dus ik zou er altijd een recht plank onderleggen

Zoals de anderen al zeggen een matje doet wonderen. Zolang je maar niet voor kilo's aan steen in het midden zet 😉
Ik wilde een "forest scape" proberen te bouwen. Wel met wat lavastenen. Maar de kilo's zullen dan wel meevallen denk ik.
Als het goed is staat ie op de zijruiten , toch?
Durf ik niet te zeggen, als de kast helemaal af is (er moeten nog deurtjes in), wilde ik de bak gaan halen.

Gezien de maat van de bak zal het wel meevallen.
En matje vangt denk voldoende op. Rustig vullen en blijven kijken en luisteren wat er gebeurt.
Anders voor de zekerheid een nieuwe plank opleggen welke wel recht is.

Mijn bak is vandaag gescheurd op de bodem omdat de bodem toch net niet recht bleek te zijn. Dus ik zou er altijd een recht plank onderleggen
Dat is balen zeg. Had je er wel een matje onder liggen? Schade (ook voor je vissen) kunnen beperken?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan