lichtkap openen


B

Bulder

Guest
Goedenmiddag,

Ik ben in het bezit van een Juwel Rio 125 maar de verlichting werkt niet. Op dit moment ben ik aan het proberen de lichtkap open te maken om te kijken of er iets stuk is. Beide lampen werken niet (knipperen ook niet). Heeft iemand tips over hoe ik die kap open kan krijgen zonder alles te slopen?



Zoals te zien op de foto ben ik al begonnen door de zijkant er af te halen, dat ging redelijk. Aan deze open zijkant ben ik er nu met een schroevendraaier tussen gaan "vroeten" maar kom nu niet verder.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen
 
Zou ff wachten met openen en proberen met een nieuwe lamp,staan in serie en met 1 kapotte lamp doen ze het alle twee niet.
 
Bertus krijgt dat voor elkaar.
Stuur hem anders even een pbtje als die hier nu niet op reageert.
Hij doet dat ook via de zijkanten dacht ik.
 
Waar je Nu tegenaan kijkt ,daar moet hij open.
Beste met een Stanley met. punt erin,tegen het mes tikken.

De zijkanten zitten in een keep. dus moeten naar binnen gedrukt worden. Met een grote waterpomptang,of klemmen.
Die zijn ook gekit ,dus gaan wat zwaar.

Kitten, met de zelfde kit.


Had kleindochter hier.
Moest Pink panter kijken.
 
Oke, voordat ik dat ga doen is het misschien handig dat ik zeker weet of die lampen niet stuk zijn. Hoe zou ik daar achter kunnen komen?

Bedankt voor de tips.
 
Bulder zei:
Oke, voordat ik dat ga doen is het misschien handig dat ik zeker weet of die lampen niet stuk zijn. Hoe zou ik daar achter kunnen komen?

Bedankt voor de tips.
nieuwe lampen in doen ;)
 
Nieuwe lampen met zelfde wattage proberen.
 
Bulder zei:
Oke, voordat ik dat ga doen is het misschien handig dat ik zeker weet of die lampen niet stuk zijn. Hoe zou ik daar achter kunnen komen?

Bedankt voor de tips.

Misschien dat je het al kan zien aan een donkere plek in 1 van de lampen anders ff met een nieuwe de oude wisselen.
 
Haha ik doelde een beetje op een oplossing waarbij ik niet direct nieuwe lampen zou hoeven kopen ;)
 
Ik heb zelf altijd een paar reserve liggen, altijd handig zie ik wel weer ;)
 
Sorry ik geen toverspreuk waardoor het zo mee gratis opgelost kan worden ;)
 
Dat begrijp ik, maar het zou wel zonde zijn als ik die lampen koop en dat is het probleem niet. Heb niet bijzonder veel te besteden ;)
 
Een reserve lamp is nooit weg als dit het niet is natuurlijk en enkel met de boel openmaken kom je ook niet verder lijkt me...

Grote kans dat het gewoon een kapotte lamp is hoor.
 
Oke, toevallig iemand in de buurt van Rotterdam online waarbij ik dat mag testen?

Dremel heb ik liggen, dus zou het systeem eventueel open kunnen maken
 
arie o zei:
http://www.flora-mate.nl/faqs/index.php?action=artikel&cat=1&id=3&artlang=nl

Hier word een kap open gemaakt heb je een idee wat je kan verwachten, maar ik zou de lampen eerst ze bij iemand anders proberen als je zelf geen andere heb.

Mooi systeem..maar niet heus.
 
Bulder zei:
Oke, toevallig iemand in de buurt van Rotterdam online waarbij ik dat mag testen?

Dremel heb ik liggen, dus zou het systeem eventueel open kunnen maken
Niet dremelen. wordt er niet mooier op.
Heb helaas geen T 5 liggen. van die maat.
 
Draai de kappen eens los, van de buizen, en beweeg ze eens.

Misschien schieten ze aan.
 
Bertus zei:
Draai de kappen eens los, van de buizen, en beweeg ze eens.

Misschien schieten ze aan.

Daar kan het best de oplossing liggen, of een lamp stuk.
Probeer dit eerst eens, voor je de zaak opensnijdt.
 
Helaas niet de oplossing. Ik heb even zitten kijken wat een goedkope lamp zou zijn die toch goed is voor het aquarium. Dit zou volgens velen een prima lamp zijn, hoe denken jullie hier over? http://www.lampdirect.nl/philips-tl5-he ... cm-master/

Overigens staat er 55cm maar als ik mijn buis opmeet is dit een paar centimeter meer?
 
Ja 830 of 840 is prima.
Soms bij juwel bakken bij t5 past het niet, gewone bouwmarkt lampen. Heb zelf ook in, t5 45cm 840.
 
Bulder zei:
Helaas niet de oplossing. Ik heb even zitten kijken wat een goedkope lamp zou zijn die toch goed is voor het aquarium. Dit zou volgens velen een prima lamp zijn, hoe denken jullie hier over? http://www.lampdirect.nl/philips-tl5-he ... cm-master/

Overigens staat er 55cm maar als ik mijn buis opmeet is dit een paar centimeter meer?

Hoeveel watt staat er dan op?-
2 x 28 Watt T5, 80 cm, voor Rio 125????
 
Het is 2 x 28 watt 590 mm. Dus de lampen die ik noemde zullen niet passen.
 
Bulder zei:
Dat begrijp ik, maar het zou wel zonde zijn als ik die lampen koop en dat is het probleem niet. Heb niet bijzonder veel te besteden ;)


Die kun je dan toch gewoon terugbrengen?
 
Ja, dat zijn aparte maten,voor zoveel mogenlijk licht.
Ik heb hier een Nieuwe T5 Evsa liggen.
Van Philips. van 14/21/28/-35 watt. voor 2 lampen.

Kan je eerst de lampen testen.
 
Sterrekind zei:
Bulder zei:
Dat begrijp ik, maar het zou wel zonde zijn als ik die lampen koop en dat is het probleem niet. Heb niet bijzonder veel te besteden ;)


Die kun je dan toch gewoon terugbrengen?

En dan? zeggen dat ze het niet doen?
En dat geloven ze?
 
Tuurlijk kan dat wel. Ik had ook lampen gekocht bij de ijzerhandel, gevraagd of ze nog terug kunnen als ze niet passen. Zien ze toch niet dat je ze er even ingestoken hebt. Ik denk dat als je een goede zaak hebt dat je ook best je lampeninstallatie even mee kunt nemen en dat ze daar even willen testen. Of tenminste, doen we hier wel hoor ;)
 
Ja,dat is waar.
Alleen bij de gamma,geloven ze mij niet meer.
Tot 2 x buizen omgeruild. bleek aan de tl balk te liggen.
Aan,flits, uit.
Omgeruild, flits.
Toen weer terug gebracht.
Zeg tegen haar, Wat een slechte serie is dit,weer kapot.
O,,, wilt u nog andere,? Nee,gaan toch kapot.

Bleek ook de Vsa ,defect.
 
ja maar ik praat dan ook niet over de gamma ;)
 
Ik zie alleen maar lampen van 18 watt in bouwmarkten, klopt dat? en is dat ook mogelijk of geeft dat te weinig licht.
 
18 watt,heb je toch niets aan.
Die zijn ook te kort.
28 watt,dat is het. 18 watt is voor 60 cm bak.
 
Oke, maar die 18 watt zijn allemaal 590mm dat is wel de maat die ik nodig heb. Maar dit geeft dus te weinig licht?
 
wat heb jij dan? t8 of t5?
Misschien een idee om even met je lichtkapje naar de speciaalzaak te gaan en daar gaan testen, goede zaak doet dat vast wel
 
Heb het getest, maar helaas zijn het niet de tl balkjes. Dus ik ga proberen de kap open te maken.
 
De stukjes plastic van de kap breken sneller dan dat het kit kapot gaat.. Ben bang dat dit geen goed einde gaat krijgen
 

Terug
Bovenaan