Lido 120 (sschot)


Er lijkt wel oorlog ineens........ Ik heb het gevoel dat de hormonen in beweging aan het komen zijn. Bijna draaikolken door de bak.

Als ik hoef kijk, maak ik zelfs kans op 3 koppels. De Alenqers, de Diamant Blues en de rood Turquoise......

Volgende week ga ik beginnen met de overgang naar de Akva, iets eerder als gepland maar het is nu nodig. En dat ineens
Oei!...

Is de nitriet piek al geweest in de ander bak?
Zo niet, zal ik het niet wagen. Kun je geen scheidingswandje met filtersponzen erin doen?;)
 
Oei!...

Is de nitriet piek al geweest in de ander bak?
Zo niet, zal ik het niet wagen. Kun je geen scheidingswandje met filtersponzen erin doen?;)
Oh, oeps, er zitten zelfs al vissen in, dus de piek is denk ik al geweest.:oops:;)
 
De bak heeft even droog gestaan.....

Iets inrichting geplaats.

Voor de afwisseling een (vermoedelijk) man en vrouw Meeki gescoord. Wil het gedrag van deze vissen eens meemaken.


IMG_20170802_201327.jpg
IMG_20170802_200242.jpg
 
Ik ben natuurlijk een keer eigenwijs geweest met de keuze voor de Meeki's, maar dat ging dus echt niet!!!!!! Te groot temperament met 2. Misschien wel een scholenvis en dat kon ik niet bieden, zelfs het vloeroppervlakte was natuurlijk een beetje aan de krappe kant, maar ja heel soms heb je mazzel.......

Dus de boel maar wat omgegooid m.b.t. de Lido

Huidige inrichting

IMG_5780.JPG


De nieuwe bewoners zijn:

Pelvicachromis Taeniatus Nigeria red

IMG_5779.JPG
IMG_5796.JPG
IMG_5797.JPG


Gaat ontzettend leuk. Helaas was er niet een gelijkwaardig mannetje en vrouwtje, dus mijn mannetje is nu nog erg klein, maar dat zal wel bij gaan trekken, verwacht ik.

Het gedrag is ontzettend leuk. Heel erg actieve visjes die de hele dag het zand lopen af te grazen, de bladeren van de planten en het hout!

Temperatuur 24 graden
PH rond de 6,5

We gaan kijken hoe dit bakje zich zo gaat ontwikkelen, maar ik vind het in ieder geval leuk
 
Blijkbaar hebben de vissen het wel naar de zin



heel leuk om te zien dat dit een heel ander type jong is als bij de Apisto's in de Akva.
 
Heb nu maar eens water, zout en eitjes in mijn hobby artemia schaal gedaan. Dus als het goed is, dan hoop ik morgen wat levend voer te hebben. Ik ben heel benieuwd
 
De jongen doen het lekker, alleen Pa en Ma hebben ruzie ofzo, dus Pa wordt verjaagd en moet vanuit een hoekje achter de pomp toekijken. Ze deden het eerst zo super saampies.
 
Laatst bewerkt:
Met bijna niets draait dit bakje heel behoorlijk, het blijft mij positief verbazen!

5w fluval interne pomp
5w led strip uit china
temp op 24,0 graden

IMG_20180212_161625.jpg


Mijn vrouw Teaniatus heeft haar vorige man de dood in gejaagd. Toch maar een nieuwe man bijgestoken en dit lijkt heel goed te gaan. Omdat het zo weinig licht is, zie ik dat de foto niet helemaal (of helemaal niet) scherp is. Zal hier binnen kort even een net plaatje van schieten.

1 x 20 liter per week en 1 x 40 liter per week schoon water er in, eens per maand ongeveer de ramen schoon maken en verder natuurlijk meerdere keren per dag voeren.
 
Even een update van de Lido.
Omdat ik gisteren heel actief ben geweest met de planten en dergelijke, is de bak nu niet kraakhelder, maar de foto's zijn in ieder geval wel beter.......

IMG_2695 bewerkt 230.jpg


IMG_2688 bewerkt 231.jpg
IMG_2699 bewerkt 232.jpg
IMG_2703 bewerkt 233.jpg
IMG_2709 bewerkt 234.jpg
IMG_2714 bewerkt 235.jpg
IMG_2723 bewerkt 236.jpg


De jongen van de Smaragd groeien nu best lekker, alhoewel ik het geslachtsonderscheid nog erg lastig vind. Ik heb een aardige hoeveelheid Javavarens verkocht. Nu staat de Braziliaanse klimop uit de Akva hierbij, maar of dit met zo weinig licht gaat aanslaan zal de tijd leren. En eigenlijk moet het eruit, want ik vind het niet passen, maar dat komt nog wel.
 
In verband met houtrot heb ik a het hout uit de bak getrokken en ben over gestapt op stenen. Heb maaskeien gescoord en deze vandaag de bak in geplompt.

Het is nu nog een beetje grijs en niet helder, maar het idee is denk ik wel duidelijk

IMG_20180416_164359 bewerkt 325.jpg
 
In verband met het voorzichtig nadenken over een keer een kweek proberen met de discusvissen in de Lido heb ik maar vast wat zaken in gang gezet.

Omdat ik zo ontzettend gecharmeerd ben van de Inkbird controller en dit het wijzigen van temperatuur zo simpel, snel en makkelijk maakt, heb ik deze nu dus ook maar voor de Lido besteld.

Verder heb ik een luchtaangedreven sponsfilter (dubbelle spons) inclusief bakjes voor biologisch materiaal besteld. Zoland de jongen nog niet vrijzwemmen laat ik mijn Fluval pompje mee draaien, maar als de boel gaat zwemmen, moet het sponsfilter even alles gaan doen. Uiteraard draaien ze samen voor die tijd!

Het belangrijkste is nu eigenlijk om een plek te gaan vinden voor de Smaragdchichliden. De jongen beginnen nu een beetje door te zetten en zijn zo'n 3 a 4 centimeter groot aan het worden. Het geslachtsverschil is nu ook redelijk duidelijk te zien, alhoewel er nog een paar twijfel gevallen tussen zwemmen.

Het zal nog niet morgen gaan gebeuren, maar hoop van de zomer toch 1 x een kweek poging te doen met de Alenquers. Zou het gewoon ontzettend gaaf vinden om het proces verder te kunnen zien dan nu in de gezelschapsbak.

to be continued
 
Het waterniveau bij de dagelijkse bijna 100% waterwissel



Een boven aanzichtje......

IMG_20180602_214030.jpg


En de eerste 10 liter water zit er weer bij

IMG_20180602_214453.jpg
 
Inhoud en bak is ondertussen verkocht. Leuk geweest, maar nu verder met de Eheim als opgroei bak en mogelijk nog eens als kweek, maar dat zien we nog wel......
 

Terug
Bovenaan