Lido 120 tips


Noadekat

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
19 november 2023
Berichten
82
Leeftijd
29
Locatie
Enschede
Hoi allen,

Mijn aquarium is nu 3 weken aan het indraaien en het is bijna tijd voor vissen :DD.
Ik vroeg mij af welke tips jullie voor mij hebben qua inrichting! Het binnenfilter gaat er overigens over een paar weken uit als het buitenfilter voldoende is ingedraaid.

En sorry voor de reflecties :rolleyes:.

Alvast bedankt!!

Groetjes Lissa
 

Bijlagen

  • 20231208_103149.jpg
    20231208_103149.jpg
    2.6 MB · Weergaven: 62
  • 20231208_103146.jpg
    20231208_103146.jpg
    3.3 MB · Weergaven: 59
Dat hangt voor een groot stuk af welk visbestand je neemt. Bepaalde soorten hebben veel schuilplaatsen nodig, andere zijn wat zekerder met bijvoorbeeld drijfplanten. Er zijn er die hout nodig hebben om aan te raspen, of een zandbodem nodig hebben om hun kieuwen te spoelen. Enzovoort
 
Hoi Lissa, leuke bak heb je! De Lido is in verhouding vrij hoog, ik zou proberen wat meer de hoogte in te werken (in mijn handtekening mocht je het leuk vinden kun je onze 120 die later een 200 is geworden vinden).
Weet je al wat je er qua vissen in gaat doen?
 
Als ik het zo zie heb je er o.a. de Echinodorus Bleheri in staan? Die hebben vooral baat bij voeding in de bodem. Kleibollen dus. dan gaan ze echt wel de hoogte in. Ik heb ook de Lido120 met enkele Bleheri, die groeien tot aan het oppvervlak.
ook heb ik er de Hydrocleis Nymphoides in staan met drijfbladeren.
 
Bedankt voor jullie reacties!
Hoi Lissa, leuke bak heb je! De Lido is in verhouding vrij hoog, ik zou proberen wat meer de hoogte in te werken (in mijn handtekening mocht je het leuk vinden kun je onze 120 die later een 200 is geworden vinden).
Weet je al wat je er qua vissen in gaat doen?
Er zitten nu net 5 pandas in en volgende week wil ik er nog een paar halen. Voor de rest ben ik er nog niet helemaal uit.. ik denk iig een koppel honinggourami.. ik ga je bak eens bekijken dankje!

Als ik het zo zie heb je er o.a. de Echinodorus Bleheri in staan? Die hebben vooral baat bij voeding in de bodem. Kleibollen dus. dan gaan ze echt wel de hoogte in. Ik heb ook de Lido120 met enkele Bleheri, die groeien tot aan het oppvervlak.
ook heb ik er de Hydrocleis Nymphoides in staan met drijfbladeren.
Klopt, bij de bleheris zitten wat van die kleibollen dus dat zou goed moeten gaan. Misschien dat ik er daar nog wat van bij moet stoppen. Mooie plant noem je! Dat is een goede om erbij te halen dankje!
 

Terug
Bovenaan