Wat is er nieuw

Lido 120 van DaanHoog

• Onderwerp starter Onderwerp starter DaanHoog
  • Startdatum Startdatum
D

DaanHoog

Guest
Hoi allemaal,

Op dit moment ben ik ben met het herorganiseren en pimpen van mn lido 120.
Er zitten nu 3 corydoras aeneus in. uiteindelijk wil ik 6-8 cory's, 6 knorgourami's en een stuk op 15 boraras maculatus.

Ik heb net wat fotos gemaakt en die zal ik even bijvoegen 🙂

Cory's.jpg

Totaaloverzicht.jpg

Ik ben heel benieuwd hoe dit uiteindelijk worden gaat. Laat die plantjes maar groeien! 🙂

Ik zag wel dat de boraras maculatus graag een wat lagere pH heeft http://www.seriouslyfish.com/species/boraras-maculatus/ Ik heb geen idee hoezeer dit van belang is ivm overleven/gezondheid. Zo'n kenner ben ik niet 🙂 maar misschien is het iets waar je rekening mee moet houden?

De knorgoerami is een bubbelnestbouwer dacht ik? Ik denk dat die nog wat drijfplantjes op prijs gaan stellen 🙂

Wat heb je trouwens linksvoor op de ruit en linksachter in de hoek zitten? Als het straks kan zou ik proberen de techniek wat weg te werken 🙂 Het filterhuis kun je in elk geval al mooi wegwerken met plantjes.

Ik ga je topic volgen, erg leuk om dit vanaf het begin mee te maken :thumbs:

Daar heb ik ook geen idee van..

Linksvoor zit een digitale thermometer en linksachter mn co2 installatie 🙂
drijfplantjes.. ja en nee.. de corys hebben dat liever niet ..

Daar heb ik ook geen idee van..

Cory's moeten wel wat plek hebben om adem te halen, maar hier snuffelen de panda's iedere avond landurig tussen de wortels van de drijvers. Denk dat ze het wel kunnen waarderen hoor. En als je gourami's wilt is het toch wel een must.

Voor de Gourami s zou ik zeker drijvers nemen en lekkere dichte beplanting. We gaan je topic volgen Daan.

Ik heb zelf veel drijfplanten (een combi van diamantgourami en Corydoras aeneus), ongeveer 2/3 van de bak ligt er nu mee dicht. Ik heb Ceratopteris pteridoides als drijver. De aeneus zitten vaak tussen de wortels voer te zoeken en als ze lucht willen happen kan dat prima tussen de bladeren van de drijvers. Daarbij houden ze volgens mij ook van gedempt licht, iets wat drijvers kunnen bewerkstelligen.

Ah zo, die CO2 installatie kon ik niet thuis brengen.

Drijvers is geen probleem voor cory's, maar een must voor iedere schuimnest bouwende gourami.
Ik heb de hele bak vol met drijvers, maar de cory's vinden heus wel een plekje om lucht te happen, vaak doen ze dat bij mij bij de uitstroom van het filter, daar is het meestal vrij genoeg. Anders inderdaad tussen de drijvers door.

Hierbij weer wat foto's 🙂
Sinds zaterdag heb ik drie knorgoeramis en een ludwigia sp mini super red in mn bezit!

IMG_20171231_120408.jpg
IMG_20171231_120423.jpg
IMG_20171231_120443.jpg

Volgens mij zijn ze nog jong. Zal wel wat vlees op de botten komen binnenkort 🙂

Dankjewel 🙂,

helaas is er één knorretje gaan hemelen. Misschien binnenkort bijkopen als mn planten weer wat beter groeien.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan