Wat is er nieuw

Lido 120 van Ineke (Inuz)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Inuz
  • Startdatum Startdatum
Wel meer dan een dag denk ik 😉

ach geen haast joh, volgens mij past hij ook niet zo goed in de andere qua lengte
maar doe natuurlijk wel vies water van de andere bak er in. Maar alsnog 3 weken draaien hoor. of twee.. zien wel even 🙂

nou pagina 3 😉
achterwand zit er in, nu nog even drogen
381947_0_82_dsc06833.jpg

Grote doos waar hij in zat... mooi speelgoed 😀
435719_0_82_dsc06834.jpg

Haha die kleine!
Ja nou zien we nog niks,als je eerst ff een foto had gemaakt zonder boeken hadden we de achterwand tenminste gezien en alvast wat commentaar op kunnen geven! 😉

Expres 😀
Nou ik moest opschieten wand had hem eerst gewoon rechtop, maar kon er niet goed bij dus de onderkant zat niet goed... dus snel bak er af tillen en boeken er op... weet niet hoe snel dat allemaal droogt 😉
Maar is gewoon een standaard zwarte achterwand van juwel hoor, niks spannends aan.

Weet niet welke kit je gebruikt hebt maar normale aquakit droogt niet heel snel.
Heb je de ribbels van de achterwand horizontaal of verticaal gedaan?

de aquakit van juwel. Moet 24uur drogen zegt de verpakking. Maar ik bedoel eerder, zodat het niet meer bewerkbaar is..

Seabait zei:
Heb je de ribbels van de achterwand horizontaal of verticaal gedaan?

Daar vraag je me wat. Geen idee 😉

edit: horizontaal. zo passte hij bijna precies. Hoefde maar een halve cm af te halen

Zat er een beschrijving bij het pompje?

Goldie heeft hem toch ook?

Ja, heb hem al door hoor bertus 😀
Die staafjes die over zijn is om langer te maken en dat met dat slangetje en dat stokje heb ik niet nodig. Dat is voor beluchting, komen er bubbeljes uit

heb al even voor je gekeken hoor John, of eerder voor mezelf 😉

Ja zag het maar bedoel jammer dat de ribbels horizontaal zitten maar misschien valt het mee zal helemaal van inrichting afhangen.

Hoezo 🙄
bak is toch al hoog zat

Ja,die 2 buisjes,bedoel jij.

Bij de Lido past hij inderdaad perfect als je hem er horizontaal in kit. Ziet er prima uit ook wat mij betreft. Uiteindelijk groeit de bak toch vol met planten en zie je weinig meer van de achterwand.

heb ook alleen maar die achterwand er in zodat ik er planten op kan prikken, zie je straks helemaal niet meer

Hehe water er in 😀

nog leeg
972224_0_82_dsc06850.jpg

zand er in en plantjes op de wand. moet nog even vol groeien. Verbaasde me wel hoeveel anubias ik van de 60cm kon halen
166984_0_82_dsc06851.jpg

781459_0_82_dsc06852.jpg

Dus beetje vullen, lage plantjes er in.... kijk ik even... staat niet waterpas! oooh jeee... dus weer waterpas zetten.
475499_0_82_dsc06854.jpg

hehe eindelijk vol. Filter heeft wel behoorlijk wat stroming, niet verwacht van zo'n klein dingetje 😀
432171_0_82_dsc06855.jpg

En vast de eerste bewoners
251824_0_82_dsc06856.jpg

929929_0_82_dsc06857.jpg

En het is nog lang niet klaar natuurlijk. Hout moet nog komen en moet nog het holletje en de flat bekleden met mos. Dan als het hout er is natuurlijk weer plantjes verplaatsen 😉 heb het nu maar gewoon wat neergezet. Wou hem vol hebben 😀 Lege bak is ook niks.
Nu nog even wachten tot de mist is opgeklaard 😉

Leuk, zeker de plantjes op de achterwand

Dank je alex 🙂
Het is de bedoeling dat de linker-onder-helft vol komt met anubias en de rechterkant boven vol komt met bolbitus.
De rest is gewoon nog niet klaar, had ook geen zin meer om er over na te denken..

de slakken zijn vannacht druk bezig geweest met scapen
986887_0_82_dsc06860.jpg

Goed bezig Ineke,dat gaat mooi worden denk ik 😉

Ik hoop het John. 't is bij lange na nog niet wat ik in mijn hoofd heb. Maar dat komt wel als het hout er is, bouw ik daar om heen 😉

Merkte dat ik de pomp nog niet vol uit had gezet. Nu wel. Stroomt het onder ook mooi door, iets lager gehangen dan heb ik boven geen waterval.
Flatje zit er in met levermos er op.

Mondeo zei:
Zandcirkels 😀
Hahaha

Is dat trouwens heel fijn filterzand Ineke?

Ja John

vond ik toch mooier, vandaar ook gelijk maar de slakken er in 🙂 komt wel goed.
Heb in de 60cm van dat aquariumzand, nog fijner.. nooit problemen gehad eigenlijk

Vind het zelf ook 10 keer mooier staan,had in de aqua 30 een laagje heel fijn rivierzand gedaan.
Met de middelmaat filterzand zie je toch allemaal verschillende gekleurde korreltjes op de close up foto's.

Hier ook wel hoor, maar zo op het zich niet 🙂
Heb maar een dun laagje, denk kan altijd meer bij doen.

Klopt,blijf je altijd wel zien op de foto's maar niet zo duidelijk met dat fijnere.

Begint al mooi te worden Ineke!!

bedankt renate

Hout is binnen en ligt te weken in de tummy tub 😀
Als ik het mos en het andere (mystery 😉 ) plantje voor er op heb dan zet ik het er in, desnoods met een dikke steen er op 😛
Het mooie trouwens aan het hout is dat er nog een paar holletjes in zitten, onderin.. mooi voor de dario dario of de garnalen 😀
Heb nog twee kratjes maaskeien liggen in de berging 😉

De mist lijkt al iets minder te worden, zie geen wolken meer. Temp. was een beetje hoog. Heb de verwarming nu lager, op 22 en nog is het 24graden in de bak. Misschien lag het daar wel aan. wil het ongeveer 23 hebben in de bak.

Waar die tummy's wel niet goed voor zijn he haha.

Begin is er he 😀 mooije achterwand!

Inderdaad 😉

Zo eerste bewoners zijn in aantocht. Heb een paar Asolene Spixi weten te bemachtigen 😀 die bivakeren natuurlijk eerst zo lang nog in de 60cm totdat de bak is ingedraaid. Zal julia blij mee zijn 🙂

Ben heel benieuwd hoe je Lido gaat worden! Is inderdaad een mooie centrale plek zo als levende open haard. 😀

Dank 😀 hoor nu ook bij de lido-clan hahaha 😉
Ik vind het wel een moeilijke bak om in te richten, pieker me suf

Plantjes binnen..
Zal vanavond even met het hout en plantjes gaan knutselen en de rest van de plantjes even planten.
Haal ik er wel even wat water uit, voor de makkelijkheid. Anders krijg ik een natte trui 😉
Heb al even een stuk buis op de slang gemaakt, voor het water verversen, hoef ik niet met de arm in de bak. En een raamwasser op stok gekocht 😉
Staan weer twee emmers vuil water van de 60bak klaar, die gooi ik er weer even bij 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan