Lido 120 van Ineke (Inuz)


zo klaar, voor nu.
Nog een dikke steen op het hout, zinkt nog niet

718365_0_82_dsc06865.jpg

999679_0_82_dsc06866.jpg

382242_0_82_dsc06867.jpg

981817_0_82_dsc06868.jpg
 
Leuk stukje hout inderdaad! Zou de rode lotus even wat verder omhoog trekken, je wil de bol meer boven dan onder het zand hebben. Hopen dat de vallisneria gauw het filter gaat bedekken..
 
dank jullie :) ben ook echt wel blij met het hout
ik zal hem nog een stukje omhoog halen, bleef niet zo goed zitten
 
sjoen sjoen ben erg benieuwd als het allemaal mooi gaat groeien!
 
Zo dat ziet er al geweldig uit hoor!
Nu maar groeien allemaal!
 
bedankt allemaal :D
nog even zien hoe het groeit allemaal :)
Ben niet helemaal tevreden met het flatje.. vind ik wat stom staan.. maar even zien hoe het mosje er over groeit
Zal later wel even betere foto's maken, zie dat ze niet zo scherp zijn
 
mooi geworden Ineke!
idd gewoon even wachten tot het allemaal wat gegroeid is; geeft toch weer een ander beeld
 
en die dikke steen weg is ... ;)
 
kijk ik net even, zie ik twee helena eitjes op de javavaren...
nouja, even zien dan
 
even een kleine verandering gedaan.
Vond het rechts te sprieterig en de garnalenflat vond ik te lomp. omdat ik toch wel levermos wil houden heb ik drie "koepeltjes" gemaakt. Op van die ringen gebonden dus.
Begint zich een mooi stukkie schimmel te ontwikkelen ;)
Oh en even foto gemaakt van de holen in het hout, wat ik echt handig vind, zo'n natuurlijke schuilplaats.
284724_0_82_dsc06934.jpg

179224_0_82_dsc06935.jpg

824554_0_82_dsc06939.jpg

636498_0_82_dsc06942.jpg

554531_0_82_dsc06943.jpg

groeit ietwat vreemd
721146_0_82_dsc06948.jpg

krijgt al mooie lange wortels
373515_0_82_dsc06949.jpg
 
Groeit niet vreemd hoor, groeit naar het licht.

Ik vind het" boompje" zeer geslaagd.
 
Ja volgens mij komt het door de stroming alex, dat hij zo scheef staat.
Ik ben zelf ook zeer blij met het stukje hout :D nu alleen nog even zinken, kan die steen weg ;)
Bedankt kvzkvz en peter :)
 
Heel leuk Inuz, ik vind het echt een mooi boompje zo, heel sierlijk stukje hout, echt een leuke bak !
 
Ziet er weer leuk uit...
Ben zelf ondertussen aan mijn 3de rode lotus bezig. Bij het planten van de eerste brak het bolletje van de plant af en heb ik beiden afzonderlijk geplant. Na een tijdje kwam er een nieuw plantje uit het bolletje en die heb ik ook weer afzonderlijk geplant. Nu begint het 3de plantje uit het bolletje te groeien. Het bolletje ligt los op de bodem bij mij.
 
bedankt astid

ja ik heb hem nu met 2 prikkertjes vastgezet, bolletje in zijn geheel boven het zand. twee wortels die er aan zitten in de grond, kleibolletjes er om heen... moet goed komen :D
 
Ziet er al goed uit ben benieuwd hoe het zich allemaal gaat ontwikkelen.
Ik heb trouwens uiteindelijk zelf al dat schimmel van m'n hout afgehaald want werd er onpasselijk van en kon het niet langer meer aanzien!
 
ja John, zo'n smetvrees als jij heb ik niet ;)
heb er een paar posthoornslakkies in gegooid, voor de skimmel
 
Smetvrees is denk ik niet het juiste woord hoor ;)
 
ach ik houd wel van een beetje ranzigheid :p hoort bij het leven ;)
 
Ik deed het ook telkens afwassen onder de kraan vond mijn water behoorlijk stinken ervan
 
Wordt wel steeds meer en ziet er vies uit, maar stinkt niet.
Water is wel wat bruin geworden van het hout. Hout is nog steeds niet gezonken :rolleyes: geduld... wat is dat toch moeilijk ;)
Zal straks even wat kool in de filter stoppen. Ik vind donker water wel mooi, maar past niet bij deze bak.
Een beetje verkleuring vind ik niet erg, maar dit is net poepwater :sorry:

Binnenkort toch even nieuwe tl's halen. Er zit een paarse en een groenige lamp in, ik vind die paarse echt niet mooi (planten komen helemaal niet mooi groen uit) en de groene ook niet super. Denk dat ik gewoon 840 lampen haal bij de doe-het-zelf-winkel.. volgens mij is dat wel een normaal, mooi kleurtje
 
Inuz zei:
Een beetje verkleuring vind ik niet erg, maar dit is net poepwater :sorry:

Hahahaha niet ? Hmm jammer hahahaha :D
 
Zo nieuwe lampen er in :D
Kon mooi bij de ijzerhandel de gewone T5 krijgen, kleur 840 heb ik gekozen.
Ik hoop dat het niet te geel uit pakt. Kan er nu nog weinig over zeggen, water is nog zo bruin.
 
En iedereen maar roepen op het forum dat ze die niet hebben in T5,hadden ze ook langere T5 buizen Inuzka?
 
ja hoor, maar ze zeggen dat juwel aparte maten heeft...
heb daar vanmiddag nog even een tpoic over gehad.
Heb gewoon phillips lampen, maar is gewoon een standaard maat hoor wat ik heb gekocht.
iets van 45cm of zo
 
Ja zitten er in, past prima.
 
u vraagt ;)
Wel een slechte zie ik. haha
Heb de bacopa er uit gehaald, wil toch een grote bos limpholina, als die het een beetje doet. De bacopa zit nu in de 60cm, die vond ik toch wat leeg worden.
Een paar stekjes Echinodoris vesuvius er bij, die vond ik zo mooi bij anja.
En nu is het de bedoeling om het water helder te krijgen. Maar wil niet te veel gaan verversen.
Heb een klein zakje actieve kool in het filter gepropt, maar misschien is dit niet genoeg? is daar een bepaalde hoeveelheid voor nodig? of heeft dit weer met geduld te maken.... :S heb er nu anderhalve dag kool in.
124116_0_82_dsc07003.jpg


de valisneria verslijmd wat, maar maakt nu wel wat nieuwe blaadjes aan. Toch apart dat die weer moet aan passen aan het nieuwe water
 
Met kool moet het toch wel snel lukken lijkt mij.
Ach, geduld Inuz, komt goed.
Ik kan zelf slecht met valseneria om gaan, of ik erger me eraan dat het de hele bak door groeit, en dan knip ik het af, waardoor het verslijmt, ik heb het de bak uit gegooid, voor mij is het geen plant waar ik plezier aan beleef, maar vind het bij andere vaak wel mooi staan.
 

Terug
Bovenaan