Wat is er nieuw

Lido 120 van Rennie (renniehahahahaha)

• Onderwerp starter Onderwerp starter renniehahahahaha
  • Startdatum Startdatum
Ik zou voor de L010a, die zie je ook het meest. Maar in de winkel zijn ze meestal minder mooi gekleurd.

renniehahahahaha zei:
Toch nog een beetje aan het kijken voor L-nummers en heb een lijstje gemaakt van welke ik mooi vind en niet te groot worden

-L144 (denk dat ie te fors word voor de lido?)
-L201 (kan deze in in mijn bak?)
-L010a
-Ancistrus claro

Nou ik kan weer wat van mijn lijstje afstrepen:
De L144 wil meer ruimte net zoals de L201.
En aan de ancistrus claro is het gewoon te moeilijk om aan te komen....

Iemand verder nog suggesties voor een L- nummer?

Mvg
Rennie

Niemand die nog andere suggesties heeft ?

renniehahahahaha zei:
Niemand die nog andere suggesties heeft ?

Zoals je zelf al hebt ondervonden is het erg lastig om een pleco/L-nummer/meerval te vinden die naar alle tevredenheid in een Lido120 zijn leven gaat slijten. Ik heb zelf ook gezocht en kwam steeds weer uit bij otocinclussen, corydorassen, L010a, LDA008 (A.Claro) of Hara jerdoni.

Andere optie is ieder jaar een jonge Pleco te kopen en de oude weer te verkopen. Maar dat is in heel veel opzichten een slechte oplossing.

Vandaag mijn visbestand maar uitgebreid:

16� Hyphessobrycon flammeus (waren er 10)
10x Corydoras Panda

Morgen ga ik waarschijnlijk 2 ancistrus claro kopen en dan is mijn visbestand compleet!

Mvg
Rennie

Net 3x Ancistrus claro gehaald. Zitten nu te wennen in de zak . Foto's volgen 🙂

Mvg
Rennie

Dan hier de Foto�s van de Ancistrus Claro�s

346632_0_82_ancistrus_claro_1.jpg

411788_0_82_ancistrus_claro_2.jpg

397495_0_82_ancistrus_claro_5.jpg

763368_0_82_ancistrus_claro_4.jpg

MVG
Rennie

Hier maar weer eens een kleine update:

Corydoras Panda aan een tabletje
634279_0_82_corydoras_panda.jpg

634279_0_82_corydoras_panda.jpg

493727_0_82_corydoras_panda_3.jpg

En een van de Rode Rio�s
635351_0_82_rode_rio.jpg

MVG
Rennie

Ja hij dwarreld gewoon vrolijk rond in de bak. Ik heb niet het idee dat hij hier last van heeft. Voorlopig kijk ik het dus maar even aan.

Mvg
Rennie

Weer eens een Update...............

165588_0_82_1.jpg

De Panda Family is dol op tabletjes 🙂
996663_0_82_2.jpg

En hier mijn Rode Rio�s, op de achtergrond de echinodorus bleheri van ongeveer 50cm hoog (hij groeit als een malle
498825_0_82_3.jpg

235354_0_82_4.jpg

Tot slot: De Ancistrus Claro by night
681559_0_82_5.jpg

MVG
Rennie 🙂

MarlonnekeW zei:
Leuke foto's. Gaat het goed met de claro's?

Ja hoor, vind ze wel nog schuw. Ze zitten meestal tussen de spleten van mijn achterwand. Af en toe een op de voorruit. Maar wel mooie leuke visjes.

Mvg
Rennie

Het is mijn ervaring dat ze de eerste tijd duidelijk moeten wennen. Ze eten dan b.v. ook weinig. Na een tijdje ga je ze (hopelijk) steeds meer zien. Heb je al geprobeerd om ze groente (b.v. komkommer of gekookte spruitjes) te voeren? Dat helpt meestal ook erg goed om ze tevoorschijn te krijgen.

Ik hoop trouwens binnenkort een of meer broertjes (misschien ook zusjes) van jouw visjes te krijgen, om er samen met mijn vissen een kweekgroepje van te maken.

Nou marlonneke, het lijkt wel alsof de Claro's naar jou geluisterd hebben! Ik heb ze vandaag al meerdere keren op de voorgrond en op het hout gespot. Echt mooi om te zien 🙂

Maar helaas nog wel cameravrees 🙂

Oke even iets heel anders, naast mijn lido heb ik ook nog een rekord 600..

De vissen van de rekord doen ontzettend raar. Ze happen naar boven en liggen er halfdood bij....wat moet ik doen?

Heb het filter net ervoor verschoond
En er een extra pomp bij gezet.

Mvg

Niemand die me kan helpen?????(het is dringend! )

Mogelijk heb je de bacteriecultuur verstoord door je filter schoon te maken, mogelijk te grondig.
Gelijk water verversen is naar mijn mening de best tijdelijke direct oplossing.

Ik ben absoluut geen expert, maar wat me te binnen schiet is, als je een testset hebt, gelijk het water testen of daar iets mis mee is en als je niet kunt meten of de waardes niet goed zijn, een flinke waterwissel doen.

Heel veel succes!

Snel een petfles met aquawater vullen om later te meten, en gelijk 50% verversen de oorzaak komt later het probleem nu zien te stoppen.

Het lijkt nu stabiel te worden. Enkele visjes zijn gesneuveld 🙁 🙁

Hopelijk blijft dit zo want ik ben me rot geschrokken!

Bedankt voor jullie raad! 🙂

Na het slechte nieuws van eergisteren, kan ik nu toch wel goed nieuws melden. Want ik heb eitjes tegen de ruit van mijn aquarium gezien (waarschijnlijk van corydoras panda?) Kan ik ze het beste laten zitten? 🙂

Mvg
Rennie

Hierbij de foto�s van de eitjes die ik vond op de ruiten. Ik weet dus nog niet van wie ze zijn. Het kunnen misschien ook slakken-eieren zijn aangezien er ook wat ongewenste slakjes in de bak zitten. Kan iemand me helpen? (sorry voor onduidelijk foto�s)

372848_0_82_eitjes.jpg

351776_0_82_eitjes_2.jpg

http://www.aquaforum.nl/gallery/upload/968274_0_82_eitjes_3.jpg[/IMG

MVG
Rennie :)

Ik heb jullie hulp nodig:

Sinds een paar dagen zijn er een aantal Rode Rio's spoorloos . Ik heb/had er 15 en nu tel ik er 9!
Heb al in het filter gekeken: niets!
Laatst trof ik wel 1 dode rio aan maar nu mis ik er nog 6....Help!

Mvg
Rennie

Ik heb de 1e 10 twee maanden geleden gekocht en de laatste 6 een maandje geleden volgensmij. Ik heb geen skeletten aangetroffen. ..

Ook merk ik dat het schooltje nu qua gedrag wat schuwer is en ik merk een (witachtige) glans op hun rug op.

Mvg
Rennie

Help!

Ik wil plexiglas tussen mijn achterwand doen alleen ben ik bang dat mijn ancistrus claro daar zitten Help!

Kun je ze niet heel voorzichtig met je hand een beetje wegjagen?

Heb je al iets van een leghol in het aquarium? Misschien dat ze dan een andere verstopplek zoeken. Hier hebben ze vooral de voorkeur voor een leghol dat onder een stuk hout ligt (en dan vooral om er bovenop te liggen 😉 ) of een grotje dat ik zelf geknutseld heb van stukjes leisteen, waar ze of bovenop liggen of ondersteboven aan het 'dak' hangen.

Als je vermoed dat je vrouwtjes heb, kun je ook eens een leghol proberen dat aan twee kanten open is. Dat vinden ze fijner omdat ze dan bij gevaar aan de andere kant kunnen ontsnappen.

H� marlonneke,

Het is gelukt. Onder het hout heb ik nu al een drie dubbeleholletje met van beide kanten openingen. Bedankt voor je advies 🙂

Mvg
Rennie

Mijn andere Ancistrus had ik het begin ook de vervelende gewoonte om tussen de achterwand te gaan zitten, dus ik weet hoe vervelend/zorgelijk dat is 😉.
Verder kun je alleen maar een paar schuilplekjes aanbieden en hopen dat ze het leuk vinden, want ze zijn daar soms behoorlijk onnavolgbaar in. Mijn P. maccus heeft eerst 2 weken lang bijna continue in een bepaald schuilhol liggen te 'wapperen' en nu is hij gisteren opeens naar de andere kant van het aquarium verhuisd. Maar dat maakt L-nummers m.i. juist zo leuk.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan