Wat is er nieuw

Lido 120 van Rennie (renniehahahahaha)

• Onderwerp starter Onderwerp starter renniehahahahaha
  • Startdatum Startdatum
Ja blijven leuke beestjes. Ik zie nu 2 claro's . Ik hoop dat de 3e ook nog ergens rond dwaalt. Ik heb plexiglas tussen de achterwand gedaan omdat mijn rode Rio's zich daar klem zwommen .

Zou ik er nog een kleinblijvende L-nummer aan toe kunnen voegen?

Hoi,

tijd voor een update�je,
Het visbestand is nog steeds hetzelfde.
qua planten heb ik er een tijd geleden een stekje Hydrocleys nymphoides in gedaan, met als resultaat: vele uitlopers en zelfs al een bloem!
759265_0_82_waterlelie_aquarium.jpg

Echter vind ik zelf dat ik iets te veel uitlopers heb, dus mocht je ge�nteresseerd zijn in een stek, stuur dan een PB 🙂

725982_0_82_lido_120_rens.jpg

Ik ben zelf niet zo tevreden over de inrichting, het kienhout vind ik mooi, maar de enchidorus bleheri vind ik wel fors voor mijn bakje, wat vinden jullie en welke plant zou er eventueel beter tot zijn recht komen?
256849_0_82_ludo_120.jpg

MVG
Rens

Vandaag gaat de lido onder de schop. Nieuw hout , nieuwe planten, nieuwe inrichting. Ben er nu druk mee bezig, als het klaar post ik wel een fotootje 🙂
Wordt vervolgd. .....😉

Update.....................tips zijn welkom 🙂 (sorry voor de soms wazige fot
274577_0_82_nieuwe_inrichting_5.jpg

Ik heb het kienhout vervangen door slagtandhout
995598_0_82_nieuwe_inrichting_3.jpg

532784_0_82_nieuwe_inrichting_2.jpg

199886_0_82_nieuwe_inrichting_4.jpg

Ik ben nog opzoek naar een plantje voor op de achtergrond (rechts) die niet te groot word 🙂

MVG
Rennie 🙂

Ziet er mooi uit hoor! Zelf zou ik misschien nog wat Valisneria toevoegen rechts achter. Ik zou in ieder geval iets fijnbladerigs toevoegen, dan steekt het mooi af tegen de plant linksachter.
Persoonlijk zou ik ook de thermometer op een andere plek hangen als de voorruit 😀
Het ziet er in ieder geval mooi en natuurlijk uit. Wat heb je hier nu precies aan visjes inzitten?

Biologist zei:
Ziet er mooi uit hoor! Zelf zou ik misschien nog wat Valisneria toevoegen rechts achter. Ik zou in ieder geval iets fijnbladerigs toevoegen, dan steekt het mooi af tegen de plant linksachter.
Persoonlijk zou ik ook de thermometer op een andere plek hangen als de voorruit 😀
Het ziet er in ieder geval mooi en natuurlijk uit. Wat heb je hier nu precies aan visjes inzitten?

Dank,
Visbestand is nog:
11x Hyphessobrycon Flammeus
10 � Corydoras Panda
3x Ancistrus claro

Mvg
Rennie 🙂

Erg mooi! De takken passen zo goed bij de achterwand. Misschien kun je nog ergens een Anubias of een Javavaren op het hout binden.

Inmiddels heb ik al een nieuw plantje in de hoek geplant. Waarschijnlijk een valisneria . Maar er stond geen naam bij de winkel. Verder zit ik er aan te denken om er een bovenlaag visje bij te doen in de vorm van een klein groepje dwergbijlzalmen of N.eques. of word dat te druk?

Mvg
Rennie 🙂

Weer eens wat plaatjes:

Alle 3 de soortjes:
174218_0_82_aqualaalal_7.jpg

Ancistrus Claro:
938525_0_82_aqualalaal_2.jpg

Totaaltje
442479_0_82_aqualala.jpg

Mvg
Rennie

Hallo,

allang niet meer gepost op dit topic....
Naast de Lido heb ik ook nog een 60cm aquarium. En aangezien dit een fotoalbum is zal ik hem ook eens laten zien 🙂
Over de inrichting ben ik nog niet tevreden, dus al iemand tips heeft om me daarmee te helpen (heel graag)🙂

Hierbij de huidige inrichting:
719483_0_82_rekord.jpg

514748_0_82_rekord_2.jpg

http://www.aquaforum.nl/gallery/upload/697396_0_82_rekord_3.jpg[/IMG

MVG

Rennie :)

Ziet er mooi uit! Aangezien je om tips vraagt: misschien zijn wat kleinere plantjes op de voorgrond een leuk idee 🙂

Even een schriftelijke update;

Visbestand is niet veel veranderd;

9× Hyphessobrycon flammeus
10x Corydoras panda
3x Ancistrus claro

En leuk nieuws: gisteren ontdekte ik een heel klein visje in de bak; het bleek tot mijn verbazing een baby Rode rio te zijn. Hij/zij is nog geen centimeter groot. Blijkbaar een toevals kweek die het gewoon overleefd heeft. Leuk!

Binnenkort foto's 🙂

Wat heb je een leuke lido 120. Heb net effe je hele topic doorgespit.
Leuk formaat he die lido.
Ik heb hem zelf ook en ben er erg blij mee.
Heb je die hn plant nog? Ik heb wel interesse in stekjes er van.

Wat heb je een leuke lido 120. Heb net effe je hele topic doorgespit.
Leuk formaat he die lido.
Ik heb hem zelf ook en ben er erg blij mee.
Heb je die hn plant nog? Ik heb wel interesse in stekjes er van.

Nee , helaas heb ik de HN niet meer. 😉

Even weer een update;

Het visbestand is helaas wat uitgedunt,

Heden;
4x Hyphessobrycon Flammeus
9x corydoras panda
3x ancistrus claro

Nog maar 4 flammeusjes......best weinig, helaas wat sterfte gehad. Geen ziekte, ik denk ouderdom.

Ik twijfel nu wel wat ik nu ga doen ; de Hyphessobrycon flammeus aanvullen of toch een nieuw soortje introduceren en de Flammeusjes lekker hier oud laten worden. Stiekem zou ik wel een ander soortje erbij willen , maar wat dan? Al gun ik de Flammeus ook wel wat soortgenoten erbij.....mmmmm

Wat zouden jullie doen?

Mvg

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan