Lido 120 van Trotsemammie


Goedemorgen allemaal. Ik heb een vraag:
Ik heb een klein schooltje van 5 valse tetra's (paracheirodon Simulans) en 1 neon tetra. Het is de bedoeling dat het schooltje in de toekomst word uitgebreid.

Sinds een tijdje zijn er 2 simulansen die heel licht van kleur worden. Het ziet er vreemd uit, de rest van het clubje hebben nog wel gewoon de originele kleur.

Geen idee of het stress kan zijn omdat alleen deze 2 het hebben.
Ze eten en zwemmen nog gewoon goed.
Weet iemand wat het kan zijn?
Hopelijk zijn de foto's duidelijk genoeg.

20160927_222008.jpg


20160927_222013.jpg


20160927_222015.jpg


Vooral op deze foto is het verschil heel duidelijk te zien:
20160927_222111.jpg
 
Als je op google / afbeeldingen kijkt zie je alle kleuren van flets tot zeer gekleurd, maar als de anderen daar geen last van hebben zou ik toch aan iets anders denken dan wat stress of zo.
 
Nee de anderen hebben het niet.
Vreemd, misschien is het ene visje er gevoeliger voor dan de ander.
 
Uit de felheid van de kleur is niets af te leiden, wel uit of en waar er rood te bekennen is.
 
Gisteravond weer even een filmpje gemaakt.
Ik moet weer nodig snoeien en met name de
Valisneria

vHmctbKgtYB1LXW1hF_5sRwGlvWPhS86.jpeg
 
Dank jullie wel.
Helaas wel wat hardnekkige algjes op de voorruit. Heb al met schuursponsje geprobeerd maar dat geeft krassen.
 
Vanmiddag groot onderhoud gehad aan mije aquarium.
Het valisneria groeide bijna tot China zo lang als het was:p
Ook het filter werkte niet meer zo goed maar het filter materiaal was aardig dicht geslipt dus dat was niet vreemd.

Water ververst, filter materiaal uitgeknepen en tot dan leek alles goed te gaan.....
Leek!!! Want net toen ik de mandjes had terug geplaatst in het filterhuis liet die gewoon los, ik dacht dat ik flipte (deed ik ook op dat moment) het filterhuis was gewoon compleet los gelaten, wat een ramp!!!:oops:

Ik heb er een apart topic over geopend en wat goede tips gekregen.
Ik ben na deze ramp naar de LFS geweest en ook hij raadde aan om schijfmagneetjes te plaatsen om het filterhuis weer vast te zetten. Die heb ik nu besteld bij bol.com dus hopelijk komt dat goed.
Voor nu staat hij even vast geklemd maar komt wel steeds weer los en drukt de deksel omhoog.

Even wat foto's van na de onderhoudswerkzaamheden:

20161019_200613.jpg


20161019_155730.jpg


20161019_200603.jpg
 
Ziet er mooi uit, wat een gedoe met je filter.
Hoe heb je uiteindelijk je alg er af gekregen? Ik zie het niet meer terug op de foto's
 

Terug
Bovenaan