Lido 120 van Trotsemammie


trotsemammie

Well-known member
Lid geworden
15 oktober 2011
Berichten
3,247
Leeftijd
46
Locatie
Grootebroek
En zoals beloofd hier een nieuw topic over mijn nieuwe aquarium de juwel lido 120.
Mijn man en ik hebben hem vandaag opgehaald. Ik maakte me een beetje zorgen omdat de vorig eigenaar een klein laagje water er in liet en we hebben hem zo met vissen en planten en al meegenomen in de auto. Ja hij was zwaar maar wel tilbaar.

Thuis heb ik hem geleidelijk aan gevuld en daarna de pomp en verwarming aangezet en de verlichting.
Hij is echt mooi ik ben er super blij mee.

Ben nu geleidelijk aan mijn oude bak leeg aan het halen en de visjes uit de oude bak aan het over wennen in de nieuwe bak.

En dan nu tijd voor foto's

Eerst de rechterkant van de kast leeg gehaald. De plek waar hij voorlopig komt te staan.
20160430_100501.jpg



En ja hoor, hij staat op zijn plek.
Wel wat rugpijn nu maar eindelijk heb ik hem dan. Je kan nu goed zien wat voor laagje water er in is gelaten waar de vissen in zwommen.
20160430_133659.jpg


Het filterhuis, pomp en verwarming en het slangetje voor de luchtpomp.
20160430_140952.jpg


De vorige eigenaar heeft een mooie achterwand in de bak gebouwd. Ook tegen het filterhuis.
20160430_134916.jpg


Dit zijn de eerste foto's.
Ik laat jullie nog heel even in spanning hoe de bak er uitziet nu hij gevuld is en draait.
 
Gelukkig is het allemaal goed verlopen. :D
 
En dan hier het vervolg.

Bak gevuld, pomp en verwarming aangezet en de verlichting ook aan gezet.

Ook heb ik de luchtpomp aangesloten op het slangetje. De bubbels komen uit de linker hoek aan de voorkant. Weet niet of ik die aan laat staan.

20160430_144907.jpg


20160430_144853.jpg


20160430_170819.jpg


20160430_170906.jpg


20160430_170947.jpg
 
Leuk bakkie hoor, snel gedaan ook, ja die bubbels had ik wel bij mijn sluiers, die vonden het heerlijk.
 
Mooi,veel plezier ervan.
 
astrid j zei:
Leuk bakkie hoor, snel gedaan ook, ja die bubbels had ik wel bij mijn sluiers, die vonden het heerlijk.

Op zich is het wel een leuk gezicht die bubbels.
En het schooltje vissen wat al in de bak zat zie ik soms echt door de bubbels heen zwemmen. Ze spelen er echt mee. Erg leuk om te zien. Misschien hou ik het wel zo ik kijk wel.
 
Mooi.
 
Mooie bak. Mooi die Vallisneria ook. Wat zijn dat voor visjes?
 
Wouter18 zei:
Mooie bak. Mooi die Vallisneria ook. Wat zijn dat voor visjes?
Weet ik niet. Een soort zalmpjes denk ik.
Het zijn hele drukke zwemmers dus ik moet even kijken of het lukt om een scherpe foto te nemen.
 
Mooie bak Thea, veel plezier ervan.
 
Mooi bak met mooie planten! Ik zou der alleen nog een stukje hout of steen inzetten.

Have Fun!
 
Sander-fish zei:
Mooi bak met mooie planten! Ik zou der alleen nog een stukje hout of steen inzetten.

Have Fun!

Ik heb zojuist mijn eigen stuk kienhout er in gedaan.
Vinden jullie het wat zo?

20160430_203322.jpg



20160430_203128.jpg


Ik ben er ook achter gekomen dat er heel wat garnalen in de bak zitten. Volgens mij zijn dit japonica garnalen.


De drukke school vissen kan ik lastig op de foto zetten wie kan mij vertellen welke soort dit is?


Ook zit er een soort haaitje in. Of ik daar nou zo blij mee moet zijn is nog maar de vraag....Hij schijnt kleine visjes te eten. Kan iemand mij vertellen welke soort dit is?
20160430_202949.jpg
 
Mooi stuk hout! Ik zou er nog een stuk opzetten met een schroefje.
Kijk anders ff bij mijn link. Ik heb ook 2 stukken op elkaar gezet om diepte te scheppen.
 
Sander-fish zei:
Mooi stuk hout! Ik zou er nog een stuk opzetten met een schroefje.
Kijk anders ff bij mijn link. Ik heb ook 2 stukken op elkaar gezet om diepte te scheppen.

Ik heb gekeken in je link. Dat is wel mooi idd Sander. Wie weet als ik nog een mooi stuk hout vind
 
Inmiddels is het licht nu uit in de bak maar toen hij aan was kon ik mijn ogen er niet van af houden.
Ik vind hem zooooo mooi!
ik heb een filmpje gemaakt maar ik weet niet of het uploaden gelukt is

rt2VGLlnTL6KXqXwxMznJhliKnvyLs_t.jpeg
 
Leuke film Thea, nu is het geheel goed te zien.
 
Mooi aquarium hoor,leuk ingericht ook.
Ik denk blauwe danio's zo te zien.
Veel plezier ermee.


groet koos.
 
Mooi en ook een leuk videootje. Altijd spannend zo`n nieuw begin.
 
Je haaitje is een meerval: Pimelodus pictus

Zelf vind ik het een mooie vis maar voor speciaal ingericht niet voor in een Lido 120. Wordt 10-12 cm
 
leuke video Thea en de bak ziet er groen en fris uit.
 
Tchoutang zei:
Je haaitje is een meerval: Pimelodus pictus

Zelf vind ik het een mooie vis maar voor speciaal ingericht niet voor in een Lido 120. Wordt 10-12 cm

Okee dank je wel.
Nu zij de vorige eigenaar dat die Pimelodus pictus kleine visjes at.
Op Google las ik dat ze vredelievend zijn.
Wat is jullie ervaring met deze vis?
 
Heb je de planten zelf erin gekocht Thea? Ik vind de Vallisneria er heel mooi uitzien namelijk :thumbs:.
 
jessicapilon zei:
Heb je de planten zelf erin gekocht Thea? Ik vind de Vallisneria er heel mooi uitzien namelijk :thumbs:.

Nee alle planten zaten er al in.
Ik heb niks aan de inrichting gedaan.
Alleen het kienhout komt uit mijn oude bak.

Ik heb nog een vraag, in de lido zitten japonica garnalen, die zaten er al in van de vorige eigenaar. Zelf had ik nog een paar vuurtjes en 1 waaierhandgarnaal. Ik heb alles in de lido gedaan en het lijkt goed te gaan maar is dat wel een verstandelijke keuze geweest om japonica,vuurtjes en waaierhandgarnaal bij elkaar te doen?
 
Ik zal jullie nog even bestoken met foto's van mijn bak. Ik kan mijn ogen er bijna niet vanaf houden haha.
Als laatste ook nog weer even een filmpje
Hoop niet dat jullie gek van mij worden haha.

20160501_231323.jpg


20160501_222136.jpg


XpeQUY7Fzcd52SYgyb2b3oLH_P16O9H-.jpeg
 
Lekker door gaan met posten, we zien graag mooie, bijzondere en leuke bakken :thumbs:
Ik vraag me alleen het nut af van het zuurstofpompje, je hebt geen moeilijke planten maar dat geborrel verdrijft wel deels de Co2.
 
TonHageraats zei:
Lekker door gaan met posten, we zien graag mooie, bijzondere en leuke bakken :thumbs:
Ik vraag me alleen het nut af van het zuurstofpompje, je hebt geen moeilijke planten maar dat geborrel verdrijft wel deels de Co2.

Dat klopt ton.
Het pompje zat er bij. Het slangetje zit helemaal onder het grind links voor in de hoek.
Ik heb hem eigenlijk alleen aan staan omdat het een mooi gezicht is. Maar je hebt wel gelijk. Misschien haal ik hem wel weg.
 
Of wat zachter zetten,vaak zijn de pompjes regelbaar of anders de slang wat knijpen.
 

Terug
Bovenaan