Phalloceros
New member
- Lid geworden
- 24 december 2025
- Leeftijd
- 35
Beste allemaal,
Zoals in mijn voorsteltopic aangegeven wilde ik een biotoopaquarium maken rondom Phalloceros caudimaculatus.
Nu wordt dit lastig omdat ik ook graag een (ex)Corydoras soort zou willen, en de daar voorkomende soorten of te groot of slecht verkrijgbaar zijn.
Ik ga nu een gewoon gezelschapsaquarium maken, met kleine rustige vissen, het aquarium is kamertemperatuur, en dicht beplant. Een Lido heeft de maten 60x40x55cm. Er draait een 700L/h buitenfilter op de bak. Temperatuur is als minimum 16, maar een eventueel verwarminkje kan altijd, dan wel rekening houdend dat de Phalloceros wel echt een koelere temperatuur waardeerd.
Welke soorten zijn dan geschikt?
- Hoplisoma panda, kan deze zo koud, of is 20C wel echt een ondergrens?
- Hyphessobrycon elachys, weinig kleur, wel een leuk actief visje
- Hyphessobrycon amandae, kan deze de koude aan?
- Axelrodia riisei, kan deze de koude aan, en de "gewoon kraantjeswater"?
- Tanichthys albonubes, wordt deze niet te fors?
- Aphyocharax rathbuni, goede kanshebber begreep ik in het voorsteltopic
- Poecilia wingei, kan deze de koude aan?
- Celestichthys margaritatus, is deze niet juist te schuw?
Andere suggesties kunnen ook altijd, graag zelfs, maar ik denk dat de basis Hoplisoma panda en Phalloceros caudimaculatus worden, dus dat moet wel goed gaan met elkaar.
Bij voorbaat dank,
Met vriendelijke groeten,
Ron
Zoals in mijn voorsteltopic aangegeven wilde ik een biotoopaquarium maken rondom Phalloceros caudimaculatus.
Nu wordt dit lastig omdat ik ook graag een (ex)Corydoras soort zou willen, en de daar voorkomende soorten of te groot of slecht verkrijgbaar zijn.
Ik ga nu een gewoon gezelschapsaquarium maken, met kleine rustige vissen, het aquarium is kamertemperatuur, en dicht beplant. Een Lido heeft de maten 60x40x55cm. Er draait een 700L/h buitenfilter op de bak. Temperatuur is als minimum 16, maar een eventueel verwarminkje kan altijd, dan wel rekening houdend dat de Phalloceros wel echt een koelere temperatuur waardeerd.
Welke soorten zijn dan geschikt?
- Hoplisoma panda, kan deze zo koud, of is 20C wel echt een ondergrens?
- Hyphessobrycon elachys, weinig kleur, wel een leuk actief visje
- Hyphessobrycon amandae, kan deze de koude aan?
- Axelrodia riisei, kan deze de koude aan, en de "gewoon kraantjeswater"?
- Tanichthys albonubes, wordt deze niet te fors?
- Aphyocharax rathbuni, goede kanshebber begreep ik in het voorsteltopic
- Poecilia wingei, kan deze de koude aan?
- Celestichthys margaritatus, is deze niet juist te schuw?
Andere suggesties kunnen ook altijd, graag zelfs, maar ik denk dat de basis Hoplisoma panda en Phalloceros caudimaculatus worden, dus dat moet wel goed gaan met elkaar.
Bij voorbaat dank,
Met vriendelijke groeten,
Ron