Lido 120


M

Muzrub

Guest
Uiteindelijk komt er dan weer een aquarium. Een Lido 120. Daar is netaan ruimte voor, en als ik voor iets kleiners zou gaan dan gaat het na een tijdje toch weer kriebelen... Dus dan maar meteen het grootste wat mogelijk is :) Dat is dus 61x41x58, pakweg 120 liter. Het wordt gewoon een plantenbakje, geen speciaal biotoop.

Ik wil sowieso een groep garnalen, maar dat moet geen probleem zijn. Daarnaast ook een koppeltje of harempje van een Apistogramma-soort. Ik heb vroeger een koppeltje Borelli's en een koppeltje Ramirezi's gehad. Nu dus iets anders. 60cm is wellicht wat weinig raamlengte voor de meeste Apisto's, maar met 41cm diepte hebben ze genoeg bodemoppervlakte dunkt me.

Maar nu de rest nog. Iets bovenin? Een mooi schooltje? Zeg het maar. Ik heb nog geen idee. Ik zie alle suggesties graag tegemoet :)
 
Heb zelf ook de lido gehad voor mijn huidige. En ik vond het altijd een fijne bak.

Wat vind je van een koppel honinggoerami boven in
Een groep Rasbora Galaxy.
Garnalen
 
Ben zelf meer een fan van Apistogrammasoorten dan van Goerami's. Ze combineren ga ik sowieso niet doen, dus houd het bij de Apisto's denk ik.
 
Wat denken jullie van:

1m 2v Apistogramma Agassizii
20 Paracheirodon Simulans
12 Nannostomus Marginatus
Xx vuurgarnalen

Of gaan die twee schooltjes in elkaars water zwemmen?
 
Waarom een beetje veel als ik vragen mag?

Als ik zelf overschakel op het ordinair centimetertjes en litertjes tellen (en ik zie vooralsnog niet in waarom dat met dit bestand niet zou kunnen) kom ik uit op 106 liter en dan ben ik bepaald niet terughoudend geweest in de hoeveelheid liter per vis die ik tel.

Muzrub zei:
Of gaan die twee schooltjes in elkaars water zwemmen?
Vast, want je moet niet de illussie hebben dat er een schooltje marginatussen zal zijn en een schooltje simulansen, die te allen tijden bij elkaar blijven en als twee scholen door je bak gaan.
Zowel de marginatussen als simulansen zullen redelijk snel door hebben dat ze voor Apistogramma's niet echt bang hoeven te zijn en dan is het over uit en sluiten met scholen.

~ Ivo
 
In dat geval is het misschien leuker om het bij ��n groter schooltje te houden, ik denk dat dat een rustiger beeld geeft.
Dan wil ik echter wel iets wat wat meer 'bijzonder' is dan simulansjes. Suggesties?
 
Op 60 cm vind ik 2 scholen niet mooi ogen.

En als het op cm rekenen komt

De simulans is 3,5 cm x 20 = 70 cm
De marginatus is 3,5 cm x 12 = 42 cm
De apistogramma man 8 cm + 2 dames a 5 cm = 18 cm

Dan zit je op 130 cm. De lido is 120 zonder grind planten hout en stenen.

Maar ik zou het puur op optisch 2 scholen niet doen.
 
Zou een groepje (12-15) Iriatherina werneri een optie zijn naast een koppeltje Apisto's en een groep CR's?
 
Werneri's zijn zwemmertjes net als bijv. kardinaaltetra's en roodneusjes. Kleiner dan 80 cm. zou ik ze zeker niet zetten.
 
Hmm. Het seriouslyfish en aquavisie zeggen 60cm, maar dat gaat dus niet? Helaas. Wat zijn andere opties voor een wat 'apartere' scholenvis?
 
PeterHuppertz1982 zei:
Op 60 cm vind ik 2 scholen niet mooi ogen.

En als het op cm rekenen komt

De simulans is 3,5 cm x 20 = 70 cm
De marginatus is 3,5 cm x 12 = 42 cm
De apistogramma man 8 cm + 2 dames a 5 cm = 18 cm

Dan zit je op 130 cm. De lido is 120 zonder grind planten hout en stenen.

Maar ik zou het puur op optisch 2 scholen niet doen.
De simulans worden niet groter dan 2 cm. Dat is dus 40 cm, en dat kan dus best.
 
Ik lees voor de Werneri op internet toch overal 60cm, wat vindt de rest daarvan?
 
Ik heb ze zelf in 60 cm. gehouden en dat was veel te klein. Toen ze in een meterbak kwamen leefden ze helemaal op. Seriously Fish is sowieso vaak te krap qua bakmaten.

Microdevario kubotai?
 
Hmm. Dan toch maar verder kijken. De kubotai vind ik wat... Nouja, saai is niet het juiste woord, maar een beetje gewoontjes.
 
Dt vind ik een goede beslissing van je :thumbs:


Danio margaritatus misschien? De mannetjes schijnen erg mooi te kunnen pronken en ze zijn klein dus je kan er een mooie grote school van nemen.
 
Dat is misschien nog wel een gaaf idee ja. Moet wel een schooltje van >25 worden dan, maar ik denk dat dat er best wel mooi uit kan zien. Alleen een schooltje van 25-30 stuks voor 5 euro per stuk aanschaffen gaat hem niet worden, zal even met de LFS in gesprek moeten gaan of dat goedkoper geregeld kan worden misschien...
 
Misschien van particulieren? Ze kweken vrij gemakkelijk. Je zal dan alleen niet de hele groep in 1x kunnen aanschaffen.
 
Nouja, ik moet ook nog dik 200km rijden om ze op te halen, dat is ook niet gratis :p

Mailtje is de deur uit iig.
 
Nouja, kost me hooguit 40 euro, als ik er dan 30 voor 50 euro over kan nemen, spaar ik 60 euro uit t.o.v. ze voor 5 euro per stuk kopen bij de LFS. Even kijken hoe de prijzen precies zitten.
 
Ik kan die Margaritatus'jes niet reserveren, en bij de LFS in de buurt kan ik geen groep van 30+ voor minder dan 5 euro per stuk krijgen, en dat gaat me toch wat ver.. Ik ga mijn blik in ieder geval wat verbreden vwb scholenvisjes.
 
Je kan met een kleinere school beginnen? Ze kweken redelijk dus misschien zie je na verloop van tijd vanzelf kleintjes verschijnen.
 
Ik ben vandaag langsgegaan bij de LFS, en daar zag ik een heel onopvallend, maar heel mooi visje rondzwemmen in een bakje waar op stond "Normani - 1,75, 5 voor 8". Ik heb er even naar staan kijken en was er erg van gecharmeerd. Na wat research bleek dit de Aplocheilichtys Normani oftewel het Afrikaans blauwoogje te zijn, en prima te passen in de Lido...

Wat denken jullie van het volgende visbestand?

1m 1v Mikrogeophagus Altispinosus
20 Aplocheilichtys Normani
15 Corydoras Habrosus
Xx Garnalen
 
In het killivissen-subforum nog wat besproken over de normani's en de rest van het visbestand. Om alles in ��n topic overzichtelijk te houden vwb het visbestand post ik het ook hier nog maar even.

2m 4v Aphyosemion Australe
15 Aplocheilichthys Normani
10 Corydoras Habrosus
Xx Garnalen

Als iemand er nog op- en/of aanmerkingen op heeft hoor ik het graag.
 
waarvan? De australe? Nergens voor nodig, zeker niet nu er geen echt middenlaagschooltje in de bak komt.

~ Ivo
 
Mijne waren erg agressief tegen elkaar (voor ik de rami's had had ik deze visjes).
 

Terug
Bovenaan