Wat is er nieuw

Lido 200 van axelp

• Onderwerp starter Onderwerp starter AxelP
  • Startdatum Startdatum
Update 26 juli 2015 (incl. wat close-ups):

388779axelp_0_85_download.jpg

954518axelp_0_85_download.jpg

685571axelp_0_85_download.jpg

766365axelp_0_85_download.jpg

264981axelp_0_85_download.jpg

317835axelp_0_85_download.jpg

723965axelp_0_85_download.jpg

652258axelp_0_85_download.jpg

913943axelp_0_85_download.jpg

124147axelp_0_85_download.jpg

4 van de maanvissen verhuizen binnen 2 tot 3 weken naar m'n nieuwe aquarium op kantoor.

Vanavond m'n hele bak opnieuw ingericht, mega operatie en meer dan 5 uur mee bezig geweest, ook direct de bodem schoon gemaakt. Wat foto's:

Tijdens:

656334axelp_0_85_download.jpg

297839axelp_0_85_download.jpg

Resultaat:

994985axelp_0_85_download.jpg

446869axelp_0_85_download.jpg

211139axelp_0_85_download.jpg

Het is ondertussen alweer een tijd terug, dus tijd voor een korte foto update:

547162axelp_0_85_download.jpg

226191axelp_0_85_download.jpg

543776axelp_0_85_download.jpg

914852axelp_0_85_download.jpg

Hoi Axel. Mooie bak heb je. Ben ook van plan een Lido 200 aan te schaffen. Zoek alleen nog een mooie en vooral passende achterwand. Welke heb jij?

Mooi aquarium zeg 🙂

Hoe doen de Neon tetra's het bij jou?

Ik wil ze misschien ook in mijn Lido 120.
Maar omdat het vrij zwakke visjes zijn meestal, twijfel ik nog een beetje.

Wat zijn de waterwaardes en de PH van dit aquarium?

Henk93 zei:
Hoi Axel. Mooie bak heb je. Ben ook van plan een Lido 200 aan te schaffen. Zoek alleen nog een mooie en vooral passende achterwand. Welke heb jij?

Je zal er ondertussen wel eentje hebben aangeschaft, heb je bericht helemaal niet gezien. Ik gebruik 2 Juwel achterwanden.

Fishy303 zei:
Mooi aquarium zeg 🙂

Hoe doen de Neon tetra's het bij jou?

Ik wil ze misschien ook in mijn Lido 120.
Maar omdat het vrij zwakke visjes zijn meestal, twijfel ik nog een beetje.

Wat zijn de waterwaardes en de PH van dit aquarium?

Heb ze ondertussen ingewisseld voor Kardinaal Tetra's en dat gaat uitstekend. Ik heb nog nooit uitval gehad van m'n Tetra's, ook de Neon Tetra's deden het prima maar vond ik zelf niet zo'n mooi visje. PH is 6.7, KH is 8, no2 0, no3 0 (maandje terug)

Erg lang geleden dat ik een update heb geplaatst, ondertussen 't hele visbestand omver gegooid, het hele aquarium schoongemaakt en opnieuw ingericht. Dit is het resultaat vandaag:

aqua1.jpg

aqua2.jpg

aqua3.jpg

Jeetje wat een hoop,waren de Kardinalen in de aanbieding? 😉
Je bak staat er echt mooi bij maar op 1 of andere manier moet het bij jouw altijd vol met vissen geloof ik...

Ja, maar het geeft wel een mooi effect, zo met die kardinalen.

Die visjes komen ook altijd goed tot hun recht in groep,, en hier zitten ze in een grote groep, dus dat moet goed komen 😉

Seabait zei:
Jeetje wat een hoop,waren de Kardinalen in de aanbieding? 😉
Je bak staat er echt mooi bij maar op 1 of andere manier moet het bij jouw altijd vol met vissen geloof ik...

Weet je, ik heb alle grote vissen eruit gehouden en enkel een paar Ramirezi, Cory's en Bijlzalmpjes + 1 Gourami als bijvis. Ik ben begonnen met 20 en heb uiteindelijk de Tetra groep uitgebreid naar 40 omdat dit uitstekend gaat, er wordt goed geschoold, vissen zijn veel minder bang (schrik reacties) dan bij een kleinere groep en de bak is goed in balans.

Ik heb expres gekozen voor boven bijlzalmpjes, midden tetra's, onder corydoras en als bijvis 6 ramirezi's en 1 gourami man. Geen uitval en door de hoeveelheid planten zijn er genoeg schuil mogelijkheden, de stenen in het midden zorgen voor extra schuilmogelijkheden waar de corydoras gebruik van maken.

Mooi bakje! :thumbs:
AxelP zei:
een paar Ramirezi, Cory's en Bijlzalmpjes + 1 Gourami als bijvis. Ik ben begonnen met 20 en heb uiteindelijk de Tetra groep uitgebreid naar 40 omdat dit uitstekend gaat, er wordt goed geschoold, vissen zijn veel minder bang (schrik reacties) dan bij een kleinere groep en de bak is goed in balans.

Ik denk dat je je grote ancistrus op de laatste foto nog vergeten bent 😉

De Waaierhand zei:
Mooi bakje! :thumbs:
AxelP zei:
een paar Ramirezi, Cory's en Bijlzalmpjes + 1 Gourami als bijvis. Ik ben begonnen met 20 en heb uiteindelijk de Tetra groep uitgebreid naar 40 omdat dit uitstekend gaat, er wordt goed geschoold, vissen zijn veel minder bang (schrik reacties) dan bij een kleinere groep en de bak is goed in balans.

Ik denk dat je je grote ancistrus op de laatste foto nog vergeten bent 😉

Hahaha ja die verhuisd naar de 500 liter kantoorbak als die te groot wordt 😉 (Die heb ik al sinds het begin en een Ancistrus beweegt natuurlijk niet erg veel)

Killerfish zei:
Bak ziet er prachtig uit. Wel heb ik een vraag, welke vis is er hier te zien op de eerste foto?

Das een Argusvis, ik heb die ondertussen niet meer, het is vis die begint in zoekwater en dan naar mate die ouder wordt steeds zouter moet worden gehouden. Door een deal met de aquariumwinkel hier kon ik ze telkens in wisselen voor kleintjes als ze te groot werden. Ik ben er uiteindelijk mee gestopt ivm m'n nieuwe vis bestand.

In navolging van m'n kantoor aquarium vandaag begonnen aan het hervormen van m'n thuisbak tot een cichliden bak.

vzUXMQ4qooV1ptDzsBTCTIIxf8hJaTxN.jpeg

vzUXMQ4qooV1ptDzsBTCTIIxf8hJaTxN.jpeg

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan