Wat is er nieuw

Lido120 van Fozzy

Die heb ik niet getest. Maar zal niet veel afwijken is mn ervaring.
Heb dat al eens getest uiteraard in mn andere bakken.

Mooie bak wordt het Albert!

Lijkt me ideaal zo'n proscan 🙂

Die vos kan dat heel mooi..

Dus ben heel nieuwsgierig.....

Geduld word weer aardig getest.. 😀

T weekend meer Anja, vrijdag en/of zaterdag.

En vanmorgen een tijd druk mee geweest, morgen nog hoge stukken hout halen die erin komen.
Maar dit is het tot nu toe.
Water uit de kleine bak gehaald, bijna alles is hierbij in gegaan en nog 30 liter uit de meterbak, ook gelijk daar onderhoud gedaan dus.

Vissen lieten zich aardig makkelijk vangen. Alleen je zie ze haast niet van 65 naar dik 100 liter is een hele verandering.
De Axelrodie Riesei zijn zo ienimiene...misschien school toch maar uitbreiden?

Enkele foto's vd klus. Met iPad camera gedaan en dat is nou eenmaal geen uitblinker. Ik beloof binnenkort aeer met de spiegelreflex te gaan spelen.
De planten had ik besteld, alleen aangevuld met de HN en enkele stekken Braziliaanse Klimop.

WzxvIuoxoqP-1HfCGGNbbIoAtZBHzP-R.jpeg

John.

Zoals ik al typte, er is 50 liter uit het kleine bakje in gegaan vanmorgen bij het verhuizen, en nog eens een kleine 40 liter uit de meterbak. Rest aangevuld met kraanwater gemengd met regenwater. Het filter draaide ook op het kleine bakje, die had ik dus woensdag al overgezet.

Ik waag het erop.

Ja ok dan snap ik je keus. In die filter zal ook al een bacteriebestand zitten natuurlijk.
Ik moet toegeven dat ik 2 jaar terug bij de 80cm en de meter bak niet heb ingedraaid en dat is verder toen prima gegaan hoor. Niet teveel voeren en de waarden even in de gaten houden.
Maar ja, dat is jou wel toevertrouwd 😉.

Ze waren met zn 5en zo bij elkaar, 2 schoten net te snel weg...of ik was te laat. Hoe je t ook zien kunt.

Mooie bak met sfeervol hout en licht. En heel mooie Corydoras in formatie. Zijn het C. napoensis?

Ik wist niet dat je nog een bak had opgestart, ook weer een leuke bak, mooie cory's

Bedankt allemaal, vanmorgen water ververst. Beetje extra ivm de hitte.
Enkele stukken hout erin gezet. En nu maar even van genieten zo. Heb nog wat meer hout om erbij te doen eventueel.

Enkele foto's. De voertabletjes van JBL wennen ze ook aan nu. Leuk gezicht die Axelrodia Riesei zo.
Die groep wordt trouwens uitgebreid, vanmorgen de LFS gebeld en er nog wat in bestelling staan. Zijn er nu 10', zit te denken aan 10 tot 15 erbij. Zijn zo klein dat het moet kunnen toch?
En nog op zoek naar iets aan de oppervlakte, bijlzalm, of iemand nog een leuke tip?

ZWWazOzde6k1lVaWydLLb8ATKBlj-eYJ.jpeg

Mooi ingericht Albert!
Uruguayensis uitstekende keuze met zijn lange smalle bladeren voor deze hoge bak.
Kan wel niet echt wennen aan dat model van de Lido, maar jij bent er happy mee en daar gaat het om 🙂

Tot 25 A. riesei moet kunnen.
Een kleiner bijlzalmpje in de vorm van Carnegiella marthae/myersi, of Nannostomus eques?

~ Ivo

Inderdaad Ivo, ik vindt het wel mooi, maar het was beter geweest als ze deze hoogte ook eens zouden toepassen op een 80cm model! Komt het nog mooier uit.

Ik zat zelf ook al aan 1 van deze 2 vissoorten te denken als bovenzwemmers.

en het resultaat met een 52cm rgb balkje van Kitelight erboven.
ybfWok7eDKCFb8O6XUhzj6tNYsgQd-zj.jpeg

Axelrodia Riesei staan weer bij mn vaste LFS in bestelling.
Begin volgende week naar Zwolle om een stuk of wat Nannostomus Eques te halen.

Vanmiddag een 7 tal Potloodvisjes oftewel Nannostomus Eques gehaald in Zwolle.

Even 3 foto's voor de nieuwsgierigen dan maar. Ze hebben elkaar al aardig gevonden en zwemmen vrolijk rond, de bak verkennend.
GIp4pOTylwnnTr3cIyPG_oko9jcIC4_t.jpeg

Mooie bak. Zelf een soort gelijke gehad van sera. Vond de hoogte wat minder. Ziet er dan wel weer prachtig uit bij jou met die slagtanden. Tip voor je filter; zag dat deze niet helemaal tot de bodem komt. Je kunt natuurlijk ook lang een willekeurige DIY shop om een buisje te halen. Door deze bij het filter te vervangen, kun je de instroom verlagen naar de bodem

Hele mooie visjes, ik overweeg ze ook in mijn nieuw aquarium 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan