Wat is er nieuw

Lido120 van Fozzy

Eieren alweer verdwenen, de Anetoma Helana hebben dr even mee afgewerkt vanmorgen.
Als ik dus wat wil zou ik slakken moet uitvangen. Misschien dat het dan zou kunnen slagen.

Vandaag bezig geweest met de lido te veranderen. Alles eruit gehaald, en nieuwe inrichting.
Begonnen met Sera Floredepot als basis, laag Dennerle Quartz grind erop, keer Zwart gedaan.
Planten gezet. En water er weer in gedaan. Deels oud water waar ik de vissen in gedaan heb vanmorgen in de badkamer in een kuip. En nog een deel water uit de meterbak erin + 30 liter kraanwater.
Pomp schoongemaakt, en aangesloten en in de tussentijd had mn vrouw de vissen al even weer uitgevangen.

Het resultaat hierbij.
Oude situatie
6aVtClDDXtLACFq8n9EDcd7I4vtUqCfu.jpeg
Leeghalen
De voedinsbodem van Sera
Dennerle grind
Gevuld met planten en water

image.png

Dit spul ligt er dus onder het grind

Flink bezig geweest Albert,mooi.
Kijken hoe je planten het doen met de voedingsbodem,zal vast wel een verschil zijn.

Ja Ton. Alles is nieuw nu. Leek me beter ook. Denk dat ik binnenkort uit de meterbak wel een stek heb van de HN weer.
De rest gaat naar Richard.

Dit moet een Lelie gaan worden, donkerrood

image.jpeg

En als alles begint te groeien haal ik wat van dat hout weg denk ik. Maar anders lijkt het nu zo kaal....
Heb Weer Purigen in het filter gedaan, het hoeft van mij niet zo bruin als in de andere bak.
De turf heb ik ook uit de filter gehaald.

John, 2 voor jou.... 1e is nog met de tl aan, 2e met de ledstrips op ca 80%

IMG_0568.JPG
IMG_0569.JPG

Echt mooi helder idd!
Die planten links waar je de nerven zo goed van kan zien is dat Hygrophila compacta Albert?

Planten doen het ook behoorlij. Eind vd dag maar eens nieuwe foto's maken.

De tijgerlotus loopt ook uit stengeltjes en wortels lopen uit.

IMG_0611.JPG

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan