Wat is er nieuw

Lily pipe eindig boven waterniveau rio 125

John1985

Well-known member
Lid geworden
30 april 2018
Leeftijd
41
Ik zag vandaag een sticker op mijn rio 125 met een maximaal waterniveau. Als ik deze max aanhoudt dan eindigt mijn lily pipe uitmonding voor de helft boven het waterniveau als hij aan de bak hangt. Dat is volgens mij niet wenselijk met CO2 toevoeging?

Nee, dat is geen ideaal scenario want je krijgt teveel oppervlakte agitatie.
Bij een inline diffuser heb je dan nog meer CO2 verlies als bij een externe En daarbij zal de waterverplaatsing meer gericht zijn op het bovenste gedeelte van de bak

Ik zag vandaag een sticker op mijn rio 125 met een maximaal waterniveau. Als ik deze max aanhoudt dan eindigt mijn lily pipe uitmonding voor de helft boven het waterniveau als hij aan de bak hangt. Dat is volgens mij niet wenselijk met CO2 toevoeging?
Plaats eens een foto van de lilly pipe.

Persoonlijk heb ik er een die ik aan de JBL uitstroom met een stukje slang kan hangen..

Iets zoals dit.

https://www.aquaplantsonline.nl/aqua-noa-glazen-lily-pipe-kort.html?source=googlebase

Laatst bewerkt:
Ik vul zelf vaak net even iets boven die aanduiding maar als ik het lees dan maakt een 5 mm meer vullen ook niet uit.

Bijlagen

• Screenshot_20251204_175409_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20251204_175409_Samsung Internet.jpg
    449.5 KB · Weergaven: 29
Ik gok dat je gewoon een glazen, standaard lilypipe hebt genomen? Die zijn inderdaad beter geschikt voor een rimless tank ofwel zonder randje/deksel.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan