D
DPP
Guest
Beste Aquarianen,
Vorige week woensdag heb ik mijn 60cm bak overgedaan naar een Juwel Panorama 80, ik had geen ruimte om het nieuwe aquarium in te laten draaien (erg vervelend). Ik las op het forum dat ik de vissen beter in de bak kon laten zwemmen dan in een 15 liter emmer. Zodoende heb ik het visbestand, na een halve dag draaien met de pomp uit het oude aquarium, overgedaan.
Mijn visbestand:
2x Dwerggoerami
3x Gup - waarvan 2 baby's
8x Kardinaaltetra
8x Neontetra
8x Rouwtetra
3x Corydoras
1x Pangio Kuhlii - heel zielig, kan er nergens meer vinden 🙁
De volgende planten:
1x Micranthemum sp. Monte Carlo 3
2x Cryptocoryne-soort
2x Echinodorus bleheri
1x Alternanthera reineckii
Javamos
Naaldgras
Limnobium laevigatum - nog lang niet dekkend
Er ligt ook een stuk Kienhout in
Ik heb met een 5 in 1 test de volgende waarden gemeten:
pH - tussen 7,6/8,0
KH - tussen 3/6
GH - >6
NO2 - tussen 1/5
NO3 - 25
Mijn Javamos, Limnobium laevigatum en de Micranthemum groeien helemaal niet lekker. Het Javamos is geel geworden sinds het in mijn bak zit.
De Limnobium laevigatum ging in mijn vorige bak niet lekker omdat er condens op kwam, dit heb ik nu verholpen in de nieuwe bak. Nu ziet het er eigenlijk nog slechter uit dan in de 60cm bak.
De Micranthemum zou over de grond moeten groeien maar groeit alleen naar boven.
Op het kienhout zit een groene plek, het lijkt alsof er een groene vloeistof in het hout getrokken zou zijn als hij niet onder water zou liggen.
Weten jullie misschien wat ik kan doen om deze verschillende problemen te kunnen verhelpen? Hieronder nog wat foto's om het NOG duidelijker te maken 😉 Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
Mijn bak:
Javamos + groene plek (recht onder het Javamos):
Limnobium laevigatum:
Vorige week woensdag heb ik mijn 60cm bak overgedaan naar een Juwel Panorama 80, ik had geen ruimte om het nieuwe aquarium in te laten draaien (erg vervelend). Ik las op het forum dat ik de vissen beter in de bak kon laten zwemmen dan in een 15 liter emmer. Zodoende heb ik het visbestand, na een halve dag draaien met de pomp uit het oude aquarium, overgedaan.
Mijn visbestand:
2x Dwerggoerami
3x Gup - waarvan 2 baby's
8x Kardinaaltetra
8x Neontetra
8x Rouwtetra
3x Corydoras
1x Pangio Kuhlii - heel zielig, kan er nergens meer vinden 🙁
De volgende planten:
1x Micranthemum sp. Monte Carlo 3
2x Cryptocoryne-soort
2x Echinodorus bleheri
1x Alternanthera reineckii
Javamos
Naaldgras
Limnobium laevigatum - nog lang niet dekkend
Er ligt ook een stuk Kienhout in
Ik heb met een 5 in 1 test de volgende waarden gemeten:
pH - tussen 7,6/8,0
KH - tussen 3/6
GH - >6
NO2 - tussen 1/5
NO3 - 25
Mijn Javamos, Limnobium laevigatum en de Micranthemum groeien helemaal niet lekker. Het Javamos is geel geworden sinds het in mijn bak zit.
De Limnobium laevigatum ging in mijn vorige bak niet lekker omdat er condens op kwam, dit heb ik nu verholpen in de nieuwe bak. Nu ziet het er eigenlijk nog slechter uit dan in de 60cm bak.
De Micranthemum zou over de grond moeten groeien maar groeit alleen naar boven.
Op het kienhout zit een groene plek, het lijkt alsof er een groene vloeistof in het hout getrokken zou zijn als hij niet onder water zou liggen.
Weten jullie misschien wat ik kan doen om deze verschillende problemen te kunnen verhelpen? Hieronder nog wat foto's om het NOG duidelijker te maken 😉 Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
Mijn bak:
Javamos + groene plek (recht onder het Javamos):
Limnobium laevigatum: