Wat is er nieuw

Limnobium laevigatum wortels knippen

cone

Well-known member
Lid geworden
7 januari 2015
Ik heb een vraag over de wortels van het Limnobium laevigatum
plantje. De wortels van dit drijfplantje raken al bijna de bodem van mijn bak
582477_0_82_20150325_160126.jpg

Nou is mijn vraag: kan je deze ook snoeien? Is dit normaal dat deze zo lang worden?
Ook is op de foto te zien dat de wortels erg pluizig worden.
De blaadjes op de oppervlakte zien er goed uit.

Lees wel eens dat als ze heel lang worden ze voedingstekorten zouden hebben, of dat zo is weet ik niet.
Maar als ze er verder goed uit zien dan zou ik me daar niet druk om maken..
Je kunt ze gewoon snoeien inderdaad, ik doe dat zelf ook zonder nadelige gevolgen.

Ik hoorde juist dat ze groot worden door gezonde groei. Maar misschien heeft het ook wel te maken met stroming? Ik heb best een stroming in mijn bak en die drijvers van mij lijken wortels te maken om ergens 'in te haken'. Je kunt ze gewoon met je nagels klein maken, dat doe ik 1 keer in de week met een deel. Groeit gewoon weer verder...

Ik trek ze gewoon van het plantje af, de wortels breken dan op een zwak gedeelte af en ziet het geheel er natuurlijk uit, dus niet zo recht afgeknipt, blijven gewoon doorgroeien en vermenigvuldigen.

Ik heb ze gisteren afgeknipt. 😉
Maar iemand enig idee waarom ze zo pluizig zijn?
In mijn 1.20m bak en garnalenbak hebben deze plantjes het niet

Meer zweefvuil waarschijnlijk.

Dat pluizige zijn toch gewoon 'haartjes" aan de wortels? Volgens mij is dat normaal.

Ze hebben een soort haartjes aan de wortels zitten. Ik had ze in de garnalenbakjes en daar zag ik soms ook erg lange wortels omdat ik geen voeding toevoegde.
Je kunt ze wel afknippen hoor.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan