Wat is er nieuw

Limnophila aromatica groeit helemaal scheef

Erik Pereij

Well-known member
Lid geworden
4 april 2022
Leeftijd
57
Beste mensen.
Hoe kan het dan mijn Limnophila aromatica helemaal scheef groeit, de verlichting staat er vrij recht boven.Mijn lampen gevenhebben een verlichtingshoek van 120gr. zie foto's.

Kan mij iemand vertellen hoe dat kan !.

Bijlagen

• IMG_3032.jpeg
    IMG_3032.jpeg
    3.5 MB · Weergaven: 81
  • IMG_3033.jpeg
    IMG_3033.jpeg
    4.5 MB · Weergaven: 67
  • IMG_3034.jpeg
    IMG_3034.jpeg
    811.1 KB · Weergaven: 72
  • IMG_3035.jpeg
    IMG_3035.jpeg
    754.1 KB · Weergaven: 70
Die groeit denk ik wat naar het licht toe.

Hij staat precies onder de uitstroom toch? staat hij niet gewoon wat in de stroming?

Beste Jelle
Ja daar is wel een beetje stroming. Maar daar kan hij niet zo scheef van groeien. Ik heb ooit daar een paar pogostemon stellatus staan gehad en die groeide ook mooi recht naar boven met de zelfde verlichting en uitstroom

Hoi John
Zie even reactie wat ik naar Jelle heb gestuurd .
Verlichting staat er vrij pal boven. Mijn verlichting heeft een hoek van 120gr dit is Daytime matrix verlichting. Wat kan ik het beste doen misschien afknippen en laag terug zetten!!

Wat doen de stengels als je even de uitstroom uit zet? Zo kun je zien of het door groei of stroming komt.

Zou het te maken kunnen hebben met een 'zuigende' stroming omdat ze onder je lily staan?

Zou het te maken kunnen hebben met een 'zuigende' stroming omdat ze onder je lily staan?
Die kans is zeker aanwezig en daarom zei ik al om even de filter uit te zetten.

Nee dat is het zeker niet ! Ik heb van morgen de pompen uitgezet ze blijven lekker liggen waar ze liggen. Ik heb ooit op deze plaats een hele bos Pogostemon stellatus staan gehad en die groeide wel fijn recht op.
Hij schreef. Planten zullen buigen om meer territorium in te nemen als er ruimte is. Daarna schrijft hij. Plaats ze in een sandwich of knip ze af om dichtere struiken te krijgen. Hij heeft mij dit in het engels benoemd, maar dit is de letterlijke vertaling in het Nederlands.

Tja maar als ze midden in een bak met veel ruimte staan dan groeien ze ook niet scheef toch? Ik ben geen kenner en heb dan ook geen idee.

Ja John. Ze staan al een poos daar hoor ! hahaha .Ze groeien krommer en krommer hahaha. Ik zal ze 10 cm van de bodem afknippen en er opnieuw in steken en de moeder plant laten zitten kijken wat het wordt. Maar ik ben bang dat ze even krom gaan groeien hahaha.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan