Wat is er nieuw

limnophila sessiliflora; hoe verzorg je hem goed?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Marrie98
  • Startdatum Startdatum
M

Marrie98

Guest
limnophila sessiliflora schijnt een makkelijk plantje te zijn, maar bij mij blijft hij een lastig ding.
Hij groot als kool en ik moet hem om de dag toppen, plaats de toppen altijd terug en dan maakt hij nieuwe toppen en dan na 2 weken is hij dood (wordt bruin verliest blad etc) en heb ik alleen de laatste lading toppen over.
Ik wil juist dat het ene mooi bosje wordt maar dat wordt het zo niet :s
Ik snap het echt niet hij krijgt bio CO2, profito en kleiballetjes.
Dat is toch alles wat hij nodig heeft?

Hoe kan dit?

Misschien juist teveel voeding.
Hier zit elke keer mijn bak compleet vol met enorme mooie bossen en voeg niks van voeding toe.

Hij houdt ook van veel licht, dus mss heb je te weinig licht, bij mij deed hij het redelijk goed, maar heb hem daarna weggesmeten omdat hij te veel plaats innam.

Hoe zit het met de stroming in de bak?
Enige plant die problemen heeft? Welke andere planten heb je nog?

Hij staat recht onder de lamp dus licht moet geen probleem zijn.
Verder staat er een vallisneria, paar crypto's heel wat anubia (groeien als kool) en nog een paar plantjes waar ik de naam niet van weet.
De stroming is volgens mij wel goed, staat niet op de limnophila gericht, maar als hij stroming nodig heeft kan ik de filter wel verplaatsen. Alleen dan is de vallisneria ook uit de stroming en die hebben toch ook stroming nodig?

Als je hem te snel topt, is de stengel vaak te zwak. Daardoor kan hij niet opnieuw wortelen.
Lange stengels kun je beter eerst een paar keer dieper in de bodem brengen.
Zelf heb ik hem een tijdje gehad, maar vond het eigenlijk te veel werk.

Ik heb in diverse bakjes wat Vallisneria staan zonder stroming en dat blijft wel goed hoor.
Die staan in de kleine bakjes met een kleine SF Aquaflow 100.

Waarschijnlijk is dat wortelen en probleem... Bijna geen van die stengels hebben worteltjes.
Dus ik moet hem dan langer laten groeien en dan later past toppen als de stengel goed dik is?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan