Lnr/hypancistrus voeren


Maapje

Well-known member
Lid geworden
10 oktober 2023
Berichten
262
Leeftijd
33
Hoi allemaal,

Hebben jullie tips, ik heb een L262 (Hypancistrus sp.) sinds afgelopen zondag. De eerste dagen niet gezien, wat natuurlijk niet vreemd is voor een Lnr. Nu weet ik waar hij zit tussen het hout, maar daar zit hij al een aantal dagen stil. Hoe kan ik er voor zorgen dat hij genoeg voedsel binnen krijgt? Ik had bedacht om voer als het licht uitgaat ‘s avonds neer te leggen, maar de corydoras zijn ook nachtactief dus die vreten alles zo op..
Onze andere Lnr’s eten gewoon overdag goed mee komen dan ook op de bodem, maar dat zijn wel andere soorten (ancistrus en rineloricaria).
Misschien moet ik nog wat langer afwachten, maar het was wel een prijzige vis :br:
 
Is Repashy nog te krijgen in nl? Zou dat een optie zijn, iets om op het hout te smeren ofzo :unsure:
 
Stuk komkommer/courgette aan een lepel, blijven de corydoras over het algemeen wel van af. Wat stevigere/grotere voerkorrels of tabletten die zinken. Als je in de avond voert op de plek waar hij zit red die het vast wel. Meeste l-nummers beuken wanneer ze willen een corydoras wel aan de kant.

Repashy voor aquaria heb ik al een tijdje niet meer gezien in Nederland.
 
Stuk komkommer/courgette aan een lepel, blijven de corydoras over het algemeen wel van af. Wat stevigere/grotere voerkorrels of tabletten die zinken. Als je in de avond voert op de plek waar hij zit red die het vast wel. Meeste l-nummers beuken wanneer ze willen een corydoras wel aan de kant.

Repashy voor aquaria heb ik al een tijdje niet meer gezien in Nederland.
Bedankt voor je reactie. Heb ik aan gedacht courgette/komkommer, maar ik begreep dat Hypancistrus vooral carnivoor zijn dus vroeg me af of hij t wel zou eten., maar een poging waard. Zal proberen nog wat gerichter op de plek te voeren, lastige is alleen dat ie op een plek met verticaal hout zit, dus rolt snel weg het voer. Vandaar dat ik aan soort van gel of pasta dacht, misschien is er een ander merk…
 
Bedankt voor je reactie. Heb ik aan gedacht courgette/komkommer, maar ik begreep dat Hypancistrus vooral carnivoor zijn dus vroeg me af of hij t wel zou eten., maar een poging waard. Zal proberen nog wat gerichter op de plek te voeren, lastige is alleen dat ie op een plek met verticaal hout zit, dus rolt snel weg het voer. Vandaar dat ik aan soort van gel of pasta dacht, misschien is er een ander merk…
Iemand nog ideeën of tips? Hij zit nog steeds op dezelfde plek en lijkt zich amper te verplaatsen. Via YouTube kwam ik een idee tegen van stenen met eiwit en droogvoer besmeren zodat ze het er af kunnen schrapen, het leek wel alsof hij daar wat van at, maar lastig te controleren of het hypancistrus of de corydoras/ancistrus het opeet of de in het donker zonder alle andere vissen te stressen.
 
Misschien is mossel nog een idee, zelf nooit gevoerd maar wel is voorbij zien komen. Niet iets wat corydoras volgens mij makkelijk/snel op kunnen eten.
 

Terug
Bovenaan