Lucht of vocht tussen glasplaten


52245C5E-CEC5-44C3-B0DE-E4C78CA5C18C.png
Heb een Aquatlantis fusion 80 besteld
 
Daar ga je geen spijt van krijgen!
 
Wat me opvalt bij de Fusion is dat er nagenoeg geen verdamping is van het water. Ik heb in een dik jaar pas 1 keer de waterlijn van kalk ontdaan. En niet omdat het echt nodig wat. Het verschil met de Juwel bak is wat dat aan gaat groot.
Nu de kleppen op een kier staan is het duidelijk meer, maar dat neem ik wel onderhanden als de warme periode weer voorbij is.

De bak is erg stevig, de stabilisatiebalk erg solide. Mooi en goed afgewerkt ook. En dat is toch wel het belangrijkste. Erg mooie kleur heb je gekozen.
 
Aqualantis is toch ook meer een A kwaliteit, Juwel meer B kwaliteit.

doorgaans niks mis met Juwel maar tegen Aqualantis kan het niet op :)
zeker de degelijke stabilisatiebalken vind ik een zwaar pluspunt tegenover Juwel.
 
degelijke stabilisatiebalken
Ja die zijn echt top, ik heb er overigens maar 1 in de 120 maar hij is enorm breed. Ik gebruik hem dan ook voor het opbergen van een bankpasje en wat ander klein materiaal dat ik regelmatig in de bak gebruik.
 
Overigens geven de LEDs een zee van licht. Ik heb echt een dimmer nodig anders zit de bak vol met algen. Maar ik gebruik dan ook (nog steeds) geen CO2 en mijn kraanwater heeft van nature maar heel weinig. Ik heb de lampen op 75% staan met ongeveer voor 1/3 drijvers.
 
Ja die zijn echt top, ik heb er overigens maar 1 in de 120 maar hij is enorm breed. Ik gebruik hem dan ook voor het opbergen van een bankpasje en wat ander klein materiaal dat ik regelmatig in de bak gebruik.

Mijn 160 zelfbouw heeft ook maar 1 stabilisatiestrip, ook een vrij brede :)
is inderdaad verrekte handig om spullen op te bewaren :juggle:
 
Nieuwe bak goed nagekeken. Was goed en ingericht. Zie nu weer zo’n luchtbel / vochtvlek op ongeveer zelfde plek. :stom:
Serienummer nagekeken; controlenummer is hetzelfde als andere bak
Tja das pech hebben maar gezien de vorig ook wel te verwachten vrees ik is meestal serie productie neem daarbij een controleur die niet helemaal lekker is :juggle::D
Al zit ik me wel af te vragen hoe je dit moet testen weet eigenlijk niet of ze iedere bak vol met water zetten of steekproef gewijs doen of een andere methode toepassen
Bekijk bijlage 255002 Heb een Aquatlantis fusion 80 besteld
Das een mooie bak die je daar hebt uit gezocht nu maar hopen op meer succes
Even uit nieuwsgierigheid beide juwel bakken terug kunnen geven hoop ik :juggle::D
 
Overigens geven de LEDs een zee van licht. Ik heb echt een dimmer nodig anders zit de bak vol met algen. Maar ik gebruik dan ook (nog steeds) geen CO2 en mijn kraanwater heeft van nature maar heel weinig. Ik heb de lampen op 75% staan met ongeveer voor 1/3 drijvers.

Welke dimmer gebruik jij Nicole? En kan je deze er zelf tussen zetten?
Gebruik zelf ook (nog) geen CO2 en heb ook ongeveer ⅓ drijvers. Hoor het graag!
 
Das een mooie bak die je daar hebt uit gezocht nu maar hopen op meer succes
Even uit nieuwsgierigheid beide juwel bakken terug kunnen geven hoop ik :juggle::D

Beide bakken en onderkast mogen inruilen. Wel uiteraard bij betaald voor de Aquatlantis en zijn onderkast.
 
Welke dimmer gebruik jij Nicole? En kan je deze er zelf tussen zetten?
Gebruik zelf ook (nog) geen CO2 en heb ook ongeveer ⅓ drijvers. Hoor het graag!
Ik heb de Tecatlantis Easy LED control gebruikt maar ben overgegaan op de TC420. Deze biedt veel meer mogelijkheden en kost de helft.

Edit, kan je de verschillen wel uitleggen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lein
Beide bakken en onderkast mogen inruilen. Wel uiteraard bij betaald voor de Aquatlantis en zijn onderkast.
Mooi opgelost :thumbs: en tja dat je wat met bijbetalen das niet zo vreemd toch is natuurlijk ook even duurder maar dan heb je ook iets moois:thumbs::D
 
@ Jessicapilon:Tja, Nederlandsche kwaliteit.
"Jarathana, Lelystad" staat op het stickertje.

En waarom vervangen als er echt helemaal niets aan mankeert?
Hij lekt niet, de kit is nog goed.
Geen krassen in het glas
Niks in de weg.

Ik ben nog van de oude stempel: als het nog werkt vervang je het niet.
Ik luister in mijn Civic uit 2002 ook nog steeds naar mijn Pioneer radio waar nog een cassettebandje in kan :)
 
Telefoontje gehad dat Aquatlantis fusion 80 niet op voorraad is bij Nederlandse leverancier. Staat wel is bestelling (heb hem ook al betaald). Nog zeker drie weken geduld hebben, oeh :book:
 
Geduld is een schone zaak zeggen ze maar ik heb ook erg weinig geduld hoor;)
 
Al zit ik me wel af te vragen hoe je dit moet testen weet eigenlijk niet of ze iedere bak vol met water zetten of steekproef gewijs doen of een andere methode toepassen


Ik durf te betwijfelen of ze de goedkope standaardbakken wel controleren op lekkage en dat soort zaken.
 
Ik durf te betwijfelen of ze de goedkope standaardbakken wel controleren op lekkage en dat soort zaken.
Nou John ik zie wel een stickertje kwaltijdscontrole met datum en paragraaf van de controleur bij juwel bakken zitten hoe ver de controle gaat :juggle::S:D
 
Geduld is een schone zaak zeggen ze maar ik heb ook erg weinig geduld hoor;)

Zal het wachten zeker waard zijn. Echt een geduld oefening voor mij.
 

Terug
Bovenaan