lucht ontvochtigen machine water gebruiken


gpatton

Well-known member
Lid geworden
28 december 2018
Berichten
2,077
Leeftijd
33
heb lucht ontvochtiger staan en gooie veel water weg laatst dat water gemeten 50ppm zou niet weten hoe dat zo hoog kan zijn ???
wil in de toe komst een bakje op dat water gaan draaien
 
Als die ontvochtiger werkt via condensvorming, zou je denken dat hij water moet produceren met een TDS van 0.... Meetfout / beperkt meetbereik van het apparaatje?

Op welke TDS wil je dat bakje gaan draaien en wat komt erin? 🙃
 
Als die ontvochtiger werkt via condensvorming, zou je denken dat hij water moet produceren met een TDS van 0.... Meetfout / beperkt meetbereik van het apparaatje?

Op welke TDS wil je dat bakje gaan draaien en wat komt erin? 🙃
ja dacht ik ook is gewoon zelfde als osmose water maar bij mij geeft me osmose water 12ppm en dat water 50ppm
het is ook niet geschikt als drink water altijd gehoort gelezen. dan moet je het weer door filters halen want der zijn apparaten die daar voor gemaakt zijn en die hebben dan filters ingebouwt
denk dat ik dan gewoon vuurgarnaaltjes doe heb ik groten kweek eens kijken wat da doet
 
Absoluut niet gebruiken , dat water dat bij mij in de opvangbak komt schuimt enorm als ik dat weggiet .
 
Je zit ook nog met mogelijke schimmels die in het condensaat leven.
Ik zou het ook niet doen.
Meeste zijn er aardig huiverig voor, denk dat het wel met een reden is
 
ja met moeite gevonden blijk baar tabaksrook en deodorant etc vervuilt het water
zal eens kijke voor een goeie lucht filter een keer en kijke wat het dan doet
 
Dan vind ik een TDS van 50 nogal knap. Lijkt me sterk dat het klopt. Ik zou er trouwens geen garnalen in houden hoor. Die hebben net als vissen een minimale hardheid nodig in het water, anders lukt het ze niet meer om goed te vervellen. Je kunt het proberen op 0 TDS maar ik zeg dan alvast RIP.
 
Dan vind ik een TDS van 50 nogal knap. Lijkt me sterk dat het klopt. Ik zou er trouwens geen garnalen in houden hoor. Die hebben net als vissen een minimale hardheid nodig in het water, anders lukt het ze niet meer om goed te vervellen. Je kunt het proberen op 0 TDS maar ik zeg dan alvast RIP.
alicht ga je geen dieren op 0 ppm houden maar in mijn regen ton zitten mijn vissen op 16 ppm en doen het gewoon prima daar voer nooit al de vliegjes en dergelijke hebben genoeg calcium voor de vissen en denk dat dit ook voor garnalen zo is
 
Het vwrschil
alicht ga je geen dieren op 0 ppm houden maar in mijn regen ton zitten mijn vissen op 16 ppm en doen het gewoon prima daar voer nooit al de vliegjes en dergelijke hebben genoeg calcium voor de vissen en denk dat dit ook voor garnalen zo is
Je bent niet eigenwijs hè? :p Kijk maar hoe ver je komt dan zou ik zeggen. Wie weet leren we door jou iets nieuws. Maar dit is wel echt de grenzen opzoeken van wat voor die vissen + garnalen nog leefbaar is.
 
Ik zou inderdaad verwachten dat een en ander uit de lucht op de condensor land en met het water in de bak komt. Ook goed mogelijk dat de condensor zelf wat afgeeft. Misschien zelf wel koelmedium. Ze zijn nooit 100.000% dicht.
 
Ik zou inderdaad verwachten dat een en ander uit de lucht op de condensor land en met het water in de bak komt. Ook goed mogelijk dat de condensor zelf wat afgeeft. Misschien zelf wel koelmedium. Ze zijn nooit 100.000% dicht.
Meeste zijn gewoon peltier elementen, komt geen koudemiddel aan te pas
 

Terug
Bovenaan