Luchtbelletjes goed of slecht?


cassss

Well-known member
Lid geworden
8 april 2018
Berichten
63
Leeftijd
33
hallo, als het water uit de filter in mijn aquarium komt komen er soms luchtbelletjes mee, is dit goed (voor de planten)?
 
Belletjes kunnen geen kwaad en hebben verder ook weinig impact. Echt helpen doet het niet, maar slecht is het ook zeker niet.


Voor de zekerheid vraag ik wel even of het een binnenfilter of potfilter is. Als het een potfilter is moet je even kijken waar die lucht vandaan komt. Niet dat hij lek is ofzo
 
Binnenrukten. Ook heb ik wat zwevende deeltjes in mijn aquarium het is heel klein allemaal maar wel veel, het geeft ook niet een vies uiterlijk maar wel een heel klein beetje troebel.
Sorry beetje off-topic
 
Ik heb Mn filter recent schoongemaakt. Alleen eigenlijk lijken die deeltjes ook op ini-mini luchtbelletjes met heel veel, maar dan snap ik neit waar dat vandaan komt. Als ik de filter uit zet voor een half uurtje word het wel iets minder.
 
Ik heb Mn filter recent schoongemaakt. Alleen eigenlijk lijken die deeltjes ook op ini-mini luchtbelletjes met heel veel, maar dan snap ik neit waar dat vandaan komt. Als ik de filter uit zet voor een half uurtje word het wel iets minder.

Hangt je filter diep genoeg in het water? Maak er eens een foto van.
 
De filter hangt precies even hoog als het water, aangezien hij van de bovenkant open is.
 
Ja Juwel filter.
 
Ik dacht ooit wat gelezen te hebben dat de luchtbelletjes de CO2 uit het water halen, dus slecht voor de planten?
 
Ik dacht ooit wat gelezen te hebben dat de luchtbelletjes de CO2 uit het water halen, dus slecht voor de planten?

Als het veel luchtbelletjes zijn die ook het wateroppervlak laten bewegen, kan dit de co2 uit het water halen omdat dan de gas/ zuurstof verhouding verstoord wordt omdat een bewegend wateroppervlak juist zuurstof in je water brengt.
 

Terug
Bovenaan