Wat is er nieuw

luchtfilter of binnenfilter voor 60cm garnalenbak

Henry en annette

Well-known member
Lid geworden
4 februari 2012
Hallo Wat zou ik het beste kunnen nemen een luchtfilter of binnenfilter voor 60cm garnalenbak.

Een luchtfilter is ook een binnenfilter hoor 😉
Het beste is iig om een filter te nemen met een spons waar geen garnalen doorheen komen en is verder persoonlijk of dat er 1 is met of zonder luchtpomp.
Luchtpompen zelf en de belletjes die ze maken geven vaak best herrie en ervaren een hoop mensen als ergerlijk bv.

Heb zelf binnenfilters van Aquael in mijn garnalenbakjes en die zijn prima geschikt iig.

Het aller veiligst zijn luchtfilters. Maar een aquaell pat mini werkt ook super 🙂

De rest van de filters op de markt zijn niet echt shrimp proof.

Ik heb op moment een spons filter op lucht pompje maar heb spons filter besteld met motortje. Ben er ook nieuw mee met dit systeem.

Zoveel keuzes, je wordt er soms gek van 😉

Zelf heb ik met 60cm garnalenbakkies goede ervaringen met de Aquael Turbo 500 en ook die schattige Bob-filtertjes, maar ideaal voor de garnaaltjes zelf is toch gewoon een goed (lees: stil) luchtpompje met staande of plakspons.

Bestaan er stille luchtpompjes dan:S😉. Ik gebruik ook de Aquaell mini pat en die bevallen goed en daarbij de FS Aquaflow 100 met een stukje panty ivm de garnalen.

Bestaan er stille luchtpompjes dan:S😉. Ik gebruik ook de Aquaell mini pat en die bevallen goed en daarbij de FS Aquaflow 100 met een stukje panty ivm de garnalen.

ja die bob filters maken geen geluid gebruik ze zelf ook 🙂

Of een hoekfilter van Dennerle met garnalen-beveiligings stukje er op. Volkomen stil, makkelijk qua onderhoud, ben er erg tevreden mee.

ja die bob filters maken geen geluid gebruik ze zelf ook 🙂

Ik doelde meer op de losse luchtpompjes. Ik heb de Aquaell mini pat en die hoor je ook niet😉

De dennerle scapers flow is ook aardig stil en makkelijk om garnalenproof te maken! Geeft een goede stroming!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan