Luchtpomp die lucht aanzuig via luchtslang


D

Davio

Guest
Beste leden,

Ik ben opzoek naar een lucht pomp die de lucht niet alleen via een luchtslang verplaatst maar de lucht ook via een slang aanzuigt. Dit zodat de lucht pomp in een andere ruimte/kast kan staan.
Weet iemand of dit soort luchtpompen bestaan ?

Met vriendelijke groet
Davio
 
Lange slang lijkt me dan ook de oplossing.
 
Dank voor de reacties. Dit is zeker een optie. Maar voorkeur zou toch uitgaan naar een pomp met 2 aansluitingen als deze bestaan.
 
Denk niet dat zulke pompen bestaan maar snap ook niet waarom je dat zo zou willen?!
Is die andere ruimte/kast luchtdicht afgesloten dan oid?
 
De kast is idd afgesloten. Zou er wel een gat in kunnen maken, maar doe dit liever niet. Was bij een aquariumzaak die gaf aan ooit van dit type pomp te hebben gehad, wisten alleen het merk en naam niet meer. Vandaar dat ik het hier probeer.

Met vriendelijke groet
Davio
 
Ik ben aan het zoeken naar andere luchtpompjes voor andere markten. Het kan niet zo zijn dat hetgeen jij wilt niet bestaat. Geef me nog even.

Een andere oplossing is om een stuk rioolbuis te pakken en af te sluiten met 2 doppen. In de buis zet je dan je airpump en in de doppen lijm je dan 2 ventielen. 1 ventiel sluit je aan op je pomp uitgang, en het andere ventiel laat je open. Op dat 2e ventiel sluit je dan een slang aan die je weg laat lopen.

Dat lijkt mij redelijk simpel te maken. En die buis plus doppen en 2 ventielen kost net zo duur als een nieuwe pomp. Waarschijnlijk heb je al een pomp.
Ook is het handzaam en neemt niet bizar veel ruimte in als je de diameter een beetje passend zoekt.

upload_2018-5-29_18-31-26.png
 
Zo'n pomp moet meer lucht aan kunnen zuigen dan dat het weg perst, dus de aanzuig slang moet wel een heel maat dikker wezen.

ook weet ik niet hoe het zit met oplopende warmte in zo'n buis, ding moet z'n warmte wel kwijt kunnen.
 
Zo'n pomp moet meer lucht aan kunnen zuigen dan dat het weg perst, dus de aanzuig slang moet wel een heel maat dikker wezen.

ook weet ik niet hoe het zit met oplopende warmte in zo'n buis, ding moet z'n warmte wel kwijt kunnen.

Goeie tip!
Temperatuur zal toch wel meevallen. Meestal zitten die dingen ergens verstopt in het meubel waar het ook niet echt koel is. Het is een klein motortje wat een balgje aanduwt. Ik verwacht niet dat dit hitte problemen gaat opleveren bij kleine/normale modellen.
 
Bedankt voor het meedenken/zoeken. Die tip van rioolbuis is idd ook een goede oplossing.


Met vriendelijke groet
Davio.
 
@WC daar kan je je lelijk in vergissen, zelfs de kleinste luchtpomp kan een brand veroorzaken door oververhitting wegens zijn warmte niet kwijt kunnen.
 
De kast is idd afgesloten. Zou er wel een gat in kunnen maken, maar doe dit liever niet. Was bij een aquariumzaak die gaf aan ooit van dit type pomp te hebben gehad, wisten alleen het merk en naam niet meer. Vandaar dat ik het hier probeer.

Met vriendelijke groet
Davio
Dat die in een kast staat maakt niet uit, tenzij deze kast luchtdicht is afgesloten. Snap het probleem niet.
Lucht gaat gewoon de kast in hoor.:juggle:
 
Dat die in een kast staat maakt niet uit, tenzij deze kast luchtdicht is afgesloten. Snap het probleem niet.
Lucht gaat gewoon de kast in hoor.:juggle:

Ook mijn idee. Tezij je de luchtpomp op een plaats zet waar deze ongezonde lucht aan zuigt.

Bijvoorbeeld een garage waar je aan het spuiten bent ofzo.
 

Terug
Bovenaan