Wat is er nieuw

Luchtpomp heet

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guppi
  • Startdatum Startdatum
G

Guppi

Guest
Hallo, Ik heb een air flow 2.

Hij staat ongv 10 uur per dag aan om het aquarium extra zuurstof/circulatie te geven. Nu voel ik eraan en is de pomp SUPER HEET het doet al pijn als je je vinger er heel snel tegen aanhoud. Wat nu?:stars:

ik heb hem pas twee weken :/

Garantie werk dan toch

Inderdaad heel snel mee terug naar de winkel.

Hij zat alleen helemaal ingebouwd in doeken & weet ik veel wat ivm geluid. nu heb ik de pomp eruit gehaald en hij is erg afgekoeld, nog een beetje warm. Maar je kan je hand er gewoon op houden zonder problemen.

Hij zat alleen helemaal ingebouwd in doeken & weet ik veel wat ivm geluid. nu heb ik de pomp eruit gehaald en hij is erg afgekoeld, nog een beetje warm. Maar je kan je hand er gewoon op houden zonder problemen.
Dat is supergevaarlijk en heb je echt heel veel mazzel gehad als je een pomp helemaal inpakt in handoeken oid dan kan die zijn warmte niet kwijt en krijg je brand, superdomme actie dus

Oei, wist ik niet. Nouja bedankt en hij staat nu in de openbare lucht😅

Oei, wist ik niet. Nouja bedankt en hij staat nu in de openbare lucht😅
Als je die trillingen wil voorkomen kun je hem op een geluidsisolerend matje zetten (NIET eromheen doen dus maar puur erop zetten)

Dat is heel erg niet slim op z’n zachts gezegd…

1, luchtpomp kan je ophangen aan een elastiek mocht trilling een probleem zijn
2, er zijn hele stille luchtpompen te krijgen. Is zelfs een heel topic over hier op het forum
3, de pomp op een klein sponsje zetten kan al voldoende zijn om het ergste geluid weg te krijgen.
4, luchtpompen zijn afgezien van lucht gedreven filters niet nodig in een aquarium.

Jij mag blij zijn dat je huis nie is afgefikt...

die Superfish rommel is nu eenmaal alles behalve stil.
Met een pompje van een deftig merk heb je dit probleem amper tot niet.

Dat is heel erg niet slim op z’n zachts gezegd…

1, luchtpomp kan je ophangen aan een elastiek mocht trilling een probleem zijn
2, er zijn hele stille luchtpompen te krijgen. Is zelfs een heel topic over hier op het forum
3, de pomp op een klein sponsje zetten kan al voldoende zijn om het ergste geluid weg te krijgen.
4, luchtpompen zijn afgezien van lucht gedreven filters niet nodig in een aquarium.
betreft nr 4

onder normale omstandigheden idd helemaal gelijk.
Maar ts z'n aquarium had een kleine 30°, dan kan je wel elk klein beetje extra waterbeweging gebruiken.

betreft nr 4

onder normale omstandigheden idd helemaal gelijk.
Maar ts z'n aquarium had een kleine 30°, dan kan je wel elk klein beetje extra waterbeweging gebruiken.
Kun je ook op andere manieren oplossen natuurlijk; uitstroom naar 't wateroppervlak richten / hoger plaatsen. Skimmer plaatsen etc.
Ik heb er lilypipes op zitten, geen overdreven oppervlaktebeweging maar ook met 30 graden geen snelademende vissen te zien hier, gewoon normaal gedrag. Hoogstens iets lomer dan normaal.

Kun je ook op andere manieren oplossen natuurlijk; uitstroom naar 't wateroppervlak richten / hoger plaatsen. Skimmer plaatsen etc.
Ik heb er lilypipes op zitten, geen overdreven oppervlaktebeweging maar ook met 30 graden geen snelademende vissen te zien hier, gewoon normaal gedrag. Hoogstens iets lomer dan normaal.
Iedere situatie is anders natuurlijk. De ene vis is ook zuurstofbehoevender dan de andere.
Ik weet zeker dat mijn noord amerikanen gewoon dood vallen zonder bruissteen.

Iedere situatie is anders natuurlijk. De ene vis is ook zuurstofbehoevender dan de andere.
Ik weet zeker dat mijn noord amerikanen gewoon dood vallen zonder bruissteen.
Ja, daar zit ook wat in. Ik heb geen noord-amerikaanse vissen hier op t moment, dus met andere soorten had ik even ietsje minder rekening gehouden in mijn vorige reply 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan