Wat is er nieuw

Luchtpomp vs planten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Haagsgespuis
  • Startdatum Startdatum
H

Haagsgespuis

Guest
Hallo,
Nou heb ik al 1,5 jaar een mooie cayman scenic staan van 1,20 breed. En draaide altijd goed en nog wel. Alleen elke keer dat ik zoiets heb van ik zet me luchtpomp overdag uit dan gaan na een uur of 3 me vissen luchthappen. Mijn professional 2 staat gericht net onder het wateroppervlak wat zorgt voor een werveling aan het oppervlakte en heb er (steeltjes geteld) een plant of 110 in staan en erg veel drijfplanten. Wat nu?

wat meer info geven

hoeveel vis zit er bv al in

mss stroming klein beetje hoger zetten

Laat de uitstroom 1 cm boven het water in de bak stromen.
Dan neemt hij vanzelf lucht mee.
Kan de l.pomp uit.

Zorg dan dat het drijfgroen opzij blijft. waar het de bak in gaat.
Desnoods in 2 x. ----------------------------I------------------I.

Koppel maanvissen 2 vr 1 man, kempvis, gourami blauwspat 2, zwartvin haaien 3, pangasius 1, algeneter, corydoras 3, vlindervis 1, kardinaal 6. En sinds eergisteren 3 baby algeneters.

Dat van die uitstroom van de pomp ga ik proberen en staat al Max want eheim prof 2 is niet te verstellen.

Je weet dat Pangasius langer dan je bak kunnen worden?

Ja weet ik en tegen die tijd eet ik hem op haha geintje 😉

Haagsgespuis zei:
Koppel maanvissen 2 vr 1 man, kempvis, gourami blauwspat 2, zwartvin haaien 3, pangasius 1, algeneter, corydoras 3, vlindervis 1, kardinaal 6. En sinds eergisteren 3 baby algeneters.

dat is ook wel een ver van ideaal visbestand

Haagsgespuis zei:
Dat van die uitstroom van de pomp ga ik proberen en staat al Max want eheim prof 2 is niet te verstellen.
Hendel iets aantrekken. gaat hij ook minder.

Roosen idd was mee eestebak met visbestand. Ben moeilijk met afscheid nemen dus zitten ze er nog in. Al 2 jaar en heb ik inmiddels 5 andere bakken aangeschaft haha.

Bertus je hebt idd gelijk niet overnagedacht dat er een afsluiting van slang zit op de pomp zelf. en Bertus heb nu me uitstroom 1 cm boven het oppervlakte en heb me pomp uitgezet. Now see what happen.

En hoe zou ik me bak idd tbv de drijfplanten kunnen scheiden Bertus?

??

Bertus reageert niet altijd binnen twee of drie uur hoor 😉

anderen trouwens ook niet.

Nou heb geprobeerd met de uitlaat 1 cm boven wateroppervlakte en dat hielp niet. Dus iemand nog andere suggesties?

Iemand nog suggesties?

M6fANyivYEefw6fUL_lqLH7dJX2TP4cc.jpeg

Hierbij een foto van de bak

Wervelen je drijfplantjes door de bak heen of blijven ze redelijk stil liggen??? Als ze stil blijven liggen heb je te weinig oppervlaktestroming en daardoor te weinig zuurstof in het water. Oplossing: meer beweging aan het oppervlak. Dat kan door idd de uitstroom veranderen, een stromingspomp richten op het wateroppervlak of eventueel een luchtpompje gebruiken 😉 Dat laatste twee kun je blijven doen als je de vissen belangrijker vind dan de planten. Van je planten blijven de sterkste over maar die blijven het dan ook gegarandeerd doen 😀

Nah de drijfplanten liggen nu allemaal in de linkerhoek ong 1/3 van de totale oppervlakte maar dit ligt ook niet stil maar draaid een beetje en op de plek van de uitstroom wervels het aardig.

Dus snap er niks van

Wat ik bedoel te zeggen is: dan zet je toch gewoon je luchtpompje aan 😀 Zullen misschien je planten het niet overdadig doen maar je vissen zullen het zeker waarderen 😉

Als je vissen het niet op prijs stellen dat je je luchtpomp uitzet, dan laat je het toch gewoon aanstaan.

Ik heb altijd een luchtpompje meedraaien..vissen en planten doen het goed.

Haagsgespuis zei:
Nou heb geprobeerd met de uitlaat 1 cm boven wateroppervlakte en dat hielp niet. Dus iemand nog andere suggesties?

Nee, nou bij mij wel, zuurstof genoeg.

water spuit aan 2 zijden in de bak,met flinke bellen.

Als de planten rond drijven, door het inspuiten,maak een halve ring,waar buiten de planten blijven.

De ronding dan voor.en de 2 poten tegen de achterwand.

Althans,mijn gedachte.

Op de uitstroom kan je ook een stuitmond(kunststof) zetten,met tuitje voor luchtslang.
Heb je geen pompje meer nodig.

Doe je ook nog iets met CO2 of zo?
Wat zijn je waardes?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan