Wat is er nieuw

Luchtpompje in de nacht.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sieb Veenstra
  • Startdatum Startdatum
S

Sieb Veenstra

Guest
Hallo!

Ik heb een aquarium van 12l (30x20x20) Ik weet t het is niet groot maar goed genoeg voor mij. Mijn water is 24 graden. De bewoners zijn een aantal guppen, een stuk of 5 neon tetras, 2 zwarte tetras en een algeneter (ik weet de naam er niet van maar hij ziet er een beetje uit als een panter dus gevlekt). Ik heb geen filter. Is het verstandig om in de nacht de bubbelpomp uit te zetten evenals het licht? Of juist niet?
Alvast bedankt!

-Sieb

Hoi sieb. Je aquarium is mischien groot genoeg voor jou. Alleen niet voor jouw vissen. Ik zou eens over de vissen lezen die er in zitten 🙂

Denk niet dat hij dat door heeft.
Lijkt mij meer een grap.
Denk niet dat die de nacht halen.

Sieb Veenstra zei:
Hallo!

De bewoners zijn een aantal guppen, een stuk of 5 neon tetras, 2 zwarte tetras en een algeneter (ik weet de naam er niet van maar hij ziet er een beetje uit als een panter dus gevlekt).

-Sieb

misschien is het handig om als je de volgende keer een vis koopt de naam ervan te weten 🙂

Mvg Rennie

ja misschien inderdaad wel ja 🙂 ik weet er in ieder geval genoeg over en hij is meteen te vinden als je algeneter intypt. Ik weet dat de bak misschien vrij vol zit maar de ene keer zijn er veel guppen en dan gaan ze weer dood omdat ze opgegeten worden dus dat regelt zichzelf. Ik kan de pomp dus niet uitdoen snachts?

Vrij vol????????? Of VEEEEL s te klein.

Denk eens na, jij in een kamertje van 3 x 3 m. en de deur dicht gespijkerd.

WC? nee, doe het zo maar in dat kamertje.

De vissen hebben nu precies hetzelfde.
Poepen en piesen in dat kleine bakje.

Lekker gezond.

En dan vreemd dat ze dood gaan??

O ja.. en om je vraag te beantwoorden.. je hebt een filterpomp nodig, geen bubbelpomp 😉

Ik kan de pomp dus niet uitdoen snachts? Nou ,nee.

Doen wij ook niet ,he, gaan we dood.

Bertus,
Ik weet dat de bak veel te klein is, maar ik ben er achter gekomen dat de verwarmer van 50 watt niet goed werkte en ontplofte. Misschien was dat de reden dat er vissen dood gingen. Guppys eten elkaar trouwens altijd al op. Ik zal even kijken voor een foto. De pomp kan dus niet uit snachts? En het licht?

Kellemes hoe voeg je een foto toe?

Het licht kan gewoon uit snachts.
Maar je bakje blijft gewoon totaal niet geschikt voor vissen,wat je ook doet.

Kellemes hoe voeg je een foto toe?

Seabait zei:
Het licht kan gewoon uit snachts.
Maar je bakje blijft gewoon totaal niet geschikt voor vissen,wat je ook doet.

+1

Oke ik weet dat mn bakje te klein is voor visjes maar kan de luchtpomp uit?

Omdat er verder geen filter in het bakje zit is het beter om het luchtpompje aan te laten maar aan de andere kant gaan je vissen naar alle waarschijnlijkheid toch dood in deze situatie.

Als je de luchtpomp uitzet, stikken de vissen toch?

Om de lijdensweg van de vissen te verlengen zou ik het luchtpompje 's nachts aan doen ja. Maar in jouw belang en nog belangrijker in het belang van de vissen zou ik eerst wat aan de huisvesting doen voordat je van alles gaat aanpassen of aanschaffen voor dit mini bakje.

Oke bedankt!

Ik ga misschien ooit nog eens een groter aquarium aanschaffen. Foto's komen eraan!

Ik zou alles uitzetten, dan gaan de vissen tenminste dood en verleng je hun lijden niet.
De algeneter is waarschijnlijk een pleco, die wordt 40 centimeter en heeft een bak van minimaal anderhalve meter nodig!
(ik heb er twee waarvan ��n gekocht toen hij 7 centimeter was)

In de winkel zeiden ze dat de algeneter naar zijn bak groeit en er gewoon in kan. Anders ken ik waarschijnlijk nog wel een adresje waar hij heen kan.

En het lukt niet met die fotos

Nee, dat is niet Fair.

Hij vraagt het tenminste nog.
Is ook een beginner, al zit hij verkeerd.

Hij geeft al aan ,dat hij groter gaat.
Dus, geef hem een kans.

OrionPax zei:
Ik zou alles uitzetten, dan gaan de vissen tenminste dood en verleng je hun lijden niet.
De algeneter is waarschijnlijk een pleco, die wordt 40 centimeter en heeft een bak van minimaal anderhalve meter nodig!
(ik heb er twee waarvan ��n gekocht toen hij 7 centimeter was)
Wat is dit nu voor waardeloze reactie?!?! :stom:

'ten minste dood' laten gaan is niet wat een dierenliefhebber doet.
en dat van die pleco is niets anders dan een aanname...

tjonge jonge...

Nou ,hebben toch nog ruimte om te zwemmen.
Maar ,een filter is toch wel nodig , om de afvalstoffen te verwerken.
De ammoniak die vrij komt, moet omgezet worden,van nitriet (giftig) naar nitraat(plantvoeding).

Nu gewoon elke dag 1/3 verversen.

Iets kleiner als deze. hihi,
432176_0_82_dsc_0001.jpg

Staat op een 1.20 m bak.

Filter komt waarschijnlijk met sinterklaas! Bedankt voor de feedback!

Nee wel gewoon een kleiner filter ja! Dat van u is zowat een monster! XD

Sieb,
Ik kan ook niet anders dan me bij de andere leden aansluiten. In zo n bakje zou je eigenlijk geen enkele vis moeten houden. De vissen die jij hebt moeten behoorlijk groter hoor.
Ik begrijp dat je jong bent en een beginner en dus nog veel moet leren en met vallen en opstaan hebben we het allemaal moeten leren hoor.
Dat is niet erg. maar de vissen zullen het niet lang redden in dit bakje en al helemaal niet zonder filter.
Misschien is het een overweging om je vissen bij de lfs af te geven. Bij sommige kan dat namelijk.
Ik snap dat je dat zonde zult vinden maar je moet ook wel aan het welzijn van de vissen denken.
In jouw bakje kun je beter een leuk groepje garnalen zetten, maar meer is eigenlijk niet verantwoord.
Je kan bij bv de Hornbach voor enkele tientjes een leuke 60cm kopen met alles erop en eraan of desnoods via MP.
Dus dat is wellicht een overweging voor de toekomst maar het is nu eerst zaak om de vissen van een fatsoenlijke bak te voorzien.

Vergeet niet dat we allemaal fouten maken en hier weer van kunnen leren en daar hoef je je dus helemaal niet voor te schamen 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan