Wat is er nieuw

Luchtpompje in de nacht.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sieb Veenstra
  • Startdatum Startdatum
ja, maar is wel nodig,he. om het water goed te houden.

Filters hebben ze ook op Marktplaats ,he. voor weinig.

Of zelf maken.
Voorbeeld.
https://youtu.be/wYt9VUTM-j8

In zo n bakje kan prima een SF aquaflow 50 en die kost maar een paar euro. Maar goed het probleem blijft dat deze vissen niet in zo n bakje horen. Die hebben meer ruimte nodig namelijk.
Je kan garnalen overwegen als je die leuk vind.

jessicapilon zei:
Sieb,
Ik kan ook niet anders dan me bij de andere leden aansluiten. In zo n bakje zou je eigenlijk geen enkele vis moeten houden. De vissen die jij hebt moeten behoorlijk groter hoor.
Ik begrijp dat je jong bent en een beginner en dus nog veel moet leren en met vallen en opstaan hebben we het allemaal moeten leren hoor.
Dat is niet erg. maar de vissen zullen het niet lang redden in dit bakje en al helemaal niet zonder filter.
Misschien is het een overweging om je vissen bij de lfs af te geven. Bij sommige kan dat namelijk.
Ik snap dat je dat zonde zult vinden maar je moet ook wel aan het welzijn van de vissen denken.
In jouw bakje kun je beter een leuk groepje garnalen zetten, maar meer is eigenlijk niet verantwoord.
Je kan bij bv de Hornbach voor enkele tientjes een leuke 60cm kopen met alles erop en eraan of desnoods via MP.
Dus dat is wellicht een overweging voor de toekomst maar het is nu eerst zaak om de vissen van een fatsoenlijke bak te voorzien.

Vergeet niet dat we allemaal fouten maken en hier weer van kunnen leren en daar hoef je je dus helemaal niet voor te schamen 😉

Helemaal waar!

Kan ik me alleen maar bij aansluiten.. wel vermoed ik dat Sieb (Schurkaugurk_007) nog een jonge knul is 😉
En die centen die toch zullen moeten worden ge�nvesteerd misschien al een aardige hap uit het schamele zakgeld-budget zijn.

Ik weet niet waar je woont Sieb, maar ik heb hier nog wel een paar geschikte filterpompjes liggen, mag je er zo 1 komen uitkiezen, voor noppes dus.
Maar zoals dacht ik al is gezegd, voor een klein bakje als dit hoeft het niet meer te kosten dan 8-10 euro zo uit mijn hoofd, voor zo'n supperfish pompje bv.

Was ook mijn gedachte. Daarom ook niet te hard van stapel gelopen.
Ja, OOK ik leer nog wel ,he, laat doe ouwe maar schuiven, met zijn kop over de keien. hahahaha

Er komt waarschijnlijk ook een grotere bak hoor! Bedankt voor de reactie!

Prima Sieb :thumbs:
Kun je in dit bakkie misschien garnaaltjes houden of zoiets, heb je meteen een bom leven en kleur in je bak 😉
Maar vergeet niet.. een aquarium heeft altijd een filterpomp (ik bedoel dus niet een luchtpomp/bubbelpomp) nodig en die mag nooit uit staan, alleen bij onderhoud natuurlijk effe.
Succes.

Jullie hebben gelijk, mijn excuses voor mijn zwaar ongenuanceerde reactie.
Als dierenvriend vind ik het soms onbegrijpelijk wat er bij mensen thuis staat.

Ook ik kan Sieb wel een filter aanbieden, heb nog een prima werkend aquel sponsfiltertje liggen dat ook een diffusor heeft (en dus dan heb je geen luchtpompje meer nodig)

Dat die pleco een aanname is is natuurlijk waar, maar gezien het beschikbare budget en de andere vissen durf ik daar wel vergif op te nemen 😉

Sieb, nogmaals sorry, dat was geen constructieve stap van me.

Sieb Veenstra zei:
In de winkel zeiden ze dat de algeneter naar zijn bak groeit en er gewoon in kan. Anders ken ik waarschijnlijk nog wel een adresje waar hij heen kan.

Neen, dat is niet zo. Wat er kan gebeuren, is dat ze groeistoornissen zullen krijgen, een kromme rug of zo.

Maar maak je daar geen zorgen over. Voor ze een groeistoornis kunnen ontwikkelen zijn ze toch al dood.

Wat jij nu doet, is eigenlijk dierenmishandeling. Ingefluisterd door de winkel, maar je hebt daar zelf ook verantwoordelijkheid in.

Gewoon doen wat de rest zegt: grotere bak halen met filter. Dat mag ook een binnenfilter zijn.

Je kan op marktplaats bakken vinden van 60 of 80 cm breedte, met kastje en binnenfilter voor zo'n 50 euro.

Ik zou daar niet mee wachten tot de Sint komt. Breng desnoods je vissen terug naar de winkel en herstart dan op 6 december.

OrionPax zei:

Ook ik kan Sieb wel een filter aanbieden, heb nog een prima werkend aquel sponsfiltertje liggen dat ook een diffusor heeft (en dus dan heb je geen luchtpompje meer nodig)

Dat die pleco een aanname is is natuurlijk waar, maar gezien het beschikbare budget en de andere vissen durf ik daar wel vergif op te nemen 😉

:thumbs:

Beste Sieb, je bent nog jong en staat aan het begin van "onze" hobby.
Lekker veel lezen hier en fijn als je een grotere bak zou kunnen krijgen/aanschaffen.
Succes en vooral veel plezier.

OrionPax zei:

Top dat je toch excuses maakt :thumbs:. We reageren allemaal weleens een beetje ongelukkig hoor 😉

OrionPax zei:

Ook van mijn kant.. :thumbs:

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan