Maar waarom wil jij een luchtsteen in een aquarium gebruiken?
Ik adviseer GEEN luchtsteen. Je verdrijft er je CO2 mee en alleen bij hele hoge temperaturen hebben je vissen extra zuurstof nodig.
Ik adviseer GEEN luchtsteen. Je verdrijft er je CO2 mee en alleen bij hele hoge temperaturen hebben je vissen extra zuurstof nodig.
als je co2 toevoegd ben ik het met je eens echter doe je dat niet zorg je alleen maar voor een betere oppervlakte gasuitwisseling.
Verschil is te minimaal.
https://aquainfo.nl/en/9-3-airstone-aeration-in-the-aquarium/
Luchtstenen gaan er bij mij ook alleen bij extreme temperatuur of medicatie in.
De NL (Nickey Lageland) versieDe man van Aquarium Coop bijv (ik neem aan dat de meesten hem wel kennen) is van mening dat je prima tegelijk kunt beluchten en CO2 toedienen. Hij doet niet anders.
Er is hierin wel een verschil bij het gebruik van een luchtpomp/bruissteen tussen
Waarschijnlijk bedoelen jullie dat ook
- een bak met “natuurlijk” aanwezige CO2 (low-tech)
- een bak met toegevoegde CO2 (medium/high-tech)
Nope. Een luchtsteen zorgt niet voor extra zuurstof en een luchtsteen verdrijft ook niet de CO2 uit het water. Zelf met een CO2 installatie verdrijft een luchtsteen nauwelijks tot niet geen CO2 uit het waterIk adviseer GEEN luchtsteen. Je verdrijft er je CO2 mee en alleen bij hele hoge temperaturen hebben je vissen extra zuurstof nodig.
Jawel! 😛 Let the bubble wars begin.Nope. Een luchtsteen zorgt niet voor extra zuurstof en een luchtsteen verdrijft ook niet de CO2 uit het water. Zelf met een CO2 installatie verdrijft een luchtsteen nauwelijks tot niet geen CO2 uit het water
We bedoelen natuurlijk wel een luchtsteen aangesloten op een luchtpomp😏Nope. Een luchtsteen zorgt niet voor extra zuurstof en een luchtsteen verdrijft ook niet de CO2 uit het water. Zelf met een CO2 installatie verdrijft een luchtsteen nauwelijks tot niet geen CO2 uit het water
Kan me voorstellen dat 't voor de meeste vissen een onbekend fenomeen is en waar ze dus dan van zouden wegblijven. Of dat klopt, geen idee.Ik zit zo een beetje te lezen, en er komen bij mij beelden van natuurdocumentaires boven, hoe dolfijnen, walvissen en orka's met luchtbellen vissen bijeen- of juist uit elkaar drijven. De vissen houden niet van de bubbels en proberen te vluchten ervoor.
Hoe zou dat voor onze aquariumvissen zijn?
(Ik verwacht hier niet direct antwoord op, maar het is wel een aspect waar -voorzover ik weet- niemand naar kijkt in de bubbeldiscussie....)
Ik weet niet of je kunt stellen dat ze er bang voor zijn. We weten dat ze de bubbels uit de weg gaan, maar dat kan ook komen doordat ze --zwemmend voor hun leven-- een vrij pad zoeken om weg te zwemmen. Bubbels kunnen dan een obstakel lijken.Ik zit zo een beetje te lezen, en er komen bij mij beelden van natuurdocumentaires boven, hoe dolfijnen, walvissen en orka's met luchtbellen vissen bijeen- of juist uit elkaar drijven. De vissen houden niet van de bubbels en proberen te vluchten ervoor.
(Ik verwacht hier niet direct antwoord op, maar het is wel een aspect waar -voorzover ik weet- niemand naar kijkt in de bubbeldiscussie....)
Nope ?? Zeg gewoon nee. Klinkt beter toch !Nope. Een luchtsteen zorgt niet voor extra zuurstof en een luchtsteen verdrijft ook niet de CO2 uit het water. Zelf met een CO2 installatie verdrijft een luchtsteen nauwelijks tot niet geen CO2 uit het water

Ze maken een muur van bubbels waar vissen denken niet meer uit te kunnen, het is niet dat ze er bang van zijn, het lijkt visueel een muur. Zijn er ook die dat met modder doen.Ik zit zo een beetje te lezen, en er komen bij mij beelden van natuurdocumentaires boven, hoe dolfijnen, walvissen en orka's met luchtbellen vissen bijeen- of juist uit elkaar drijven. De vissen houden niet van de bubbels en proberen te vluchten ervoor.
NopeKlinkt beter toch !

Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.