Ludwigia sp. White


Patrix

Well-known member
Lid geworden
16 februari 2014
Berichten
5,986
Leeftijd
52
Locatie
Rheden
Dit Plantje staat al enige tijd in mijn aquarium, ik had hem al bijna opgegeven maar hij begint nu toch echt vorm te krijgen.
Alleen beginnen de emers bladeren nu wel erg slecht te worden, kan ik deze gewoon wegknippen? of doet dat geen goed.

De plant helemaal terugsnoeien durf ik nog niet, omdat ie nu lekker hoog is en dus veel licht krijgt, en ik redelijk schaarse verlichting heb

axESWRk.jpg
 
Niemand die mij dit kan vertellen? ik heb nog nooit alle onderste bladeren van een plant verwijderd, dus geen idee of dat dan goed gaat.
 
Het is een stengel plant, dus je kan het onderste deel gewoon weg doen en de bovenkant herplanten.
 
Ja dat weet ik, maar ik ben bang dat als ik alleen dat kleine topje terug plaats, dat ie misschien afhaakt.

De vraag is dus: kan ik ook alleen de onderste slechte bladeren wegknippen?
 
Dat kan prima, ja.
 
Oké dank je.
 
Ik heb na 4 weken het hele emerse deel weggeknipt, omdat ik hetzlefde ervaarde als jij. Daarna groeiden ze des te harder!
Ik heb er wel een nieuwe favoriet in ontdekt xD.
Ik weet niet of je extta co2 en/of voeding geeft maar bij mij leken ze co2 wel te waarderen (ik geef zelf (nog) geen verder voeding), misschien dat ze dan ook iets vlotter willen groeien...
 
Inmiddels zijn alle emerse bladeren weggeknipt, die hadden toch geen functie meer zo slecht waren ze.

Ik heb de stengel nog niet ingekort, omdat ie dan wel erg laag zou worden, hij begint nu wel steeds mooier te worden.

Wel heb ik denk te weinig verlichting voor deze plant, maar alsnog wordt het topje iedere dag mooier en groter, rustig afwachten maar.

Co2 dien ik toe via BioCo2
 

Terug
Bovenaan